COMARCA
Un bus elèctric fa l’itinerari de la línia Olesa–Esparreguera
Es tracta del primer pas cap a l'electrificació de la xarxa de busos interurbans
![[Img #32592]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/2203_bus.jpg)
La Direcció General de Transports i Mobilitat ha iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric de la xarxa interurbana de la Generalitat de Catalunya. Es tracta de la línia Olesa–Esparreguera que connecta amb la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
"Es tracta d'un primer pas per la descarbonització i l’electrificació de la xarxa de busos interurbans. Fins ara els busos elèctrics s’han destinat a la xarxa urbana però a mesura que la tecnologia elèctrica avança i els vehicles guanyen en autonomia, es preveu que els busos puguin fer desplaçaments més llargs, és a dir, que puguin implementar-se a la xarxa interurbana", expliquen des del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
La prova es realitza amb un vehicle del Grup Direxis model Solaris Urbino de 12 metres de longitud i amb capacitat màxima de 82 persones. "Aquest bus està fabricat per l’empresa Solaris Bus & Coach S.A, líder a Europa en vehicles per al transport públic que està a l’avantguarda de la mobilitat elèctrica, oferint una àmplia gamma d’autobusos de bateries", asseguren des de la conselleria. El model Solaris Urbino 12 elèctric va estar guardonat amb el premi Bus of the Year 2017.
A la prova, organitzada per la Direcció General de Transports i Mobilitat i FGC, van assistir ahir els alcaldes dels municipis de la línia: Miquel Riera, per part d’Olesa de Montserrat, i Eduard Rivas, alcalde d'Esparreguera.
En funció dels resultats d’aquesta prova, s’analitzarà la viabilitat de la incorporació progressiva de vehicles elèctrics en diferents serveis interurbans de la Generalitat de Catalunya.
![[Img #32592]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/2203_bus.jpg)
La Direcció General de Transports i Mobilitat ha iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric de la xarxa interurbana de la Generalitat de Catalunya. Es tracta de la línia Olesa–Esparreguera que connecta amb la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
"Es tracta d'un primer pas per la descarbonització i l’electrificació de la xarxa de busos interurbans. Fins ara els busos elèctrics s’han destinat a la xarxa urbana però a mesura que la tecnologia elèctrica avança i els vehicles guanyen en autonomia, es preveu que els busos puguin fer desplaçaments més llargs, és a dir, que puguin implementar-se a la xarxa interurbana", expliquen des del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat.
La prova es realitza amb un vehicle del Grup Direxis model Solaris Urbino de 12 metres de longitud i amb capacitat màxima de 82 persones. "Aquest bus està fabricat per l’empresa Solaris Bus & Coach S.A, líder a Europa en vehicles per al transport públic que està a l’avantguarda de la mobilitat elèctrica, oferint una àmplia gamma d’autobusos de bateries", asseguren des de la conselleria. El model Solaris Urbino 12 elèctric va estar guardonat amb el premi Bus of the Year 2017.
A la prova, organitzada per la Direcció General de Transports i Mobilitat i FGC, van assistir ahir els alcaldes dels municipis de la línia: Miquel Riera, per part d’Olesa de Montserrat, i Eduard Rivas, alcalde d'Esparreguera.
En funció dels resultats d’aquesta prova, s’analitzarà la viabilitat de la incorporació progressiva de vehicles elèctrics en diferents serveis interurbans de la Generalitat de Catalunya.






























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.3