COMARCA
La Diputació fa propostes educatives per a l'estiu i per a la tornada al setembre
A través de la seva Oficina del Pla Jove
![[Img #32826]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/4002_dipu.jpg)
Des de la Diputació de Barcelona i a través de la seva Oficina del Pla Jove s’han elaborat unes propostes educatives que poden ser d'utilitat tant per a les activitats d'estiu, com per a la retrobada de grups de joves o la tornada a l'institut al setembre. Aquestes propostes estan obertes a tothom i especialment a docents i joves.
Es tracta de tres documents amb recursos i propostes d'activitats: La guia fem tec! Reiniciem!, amb deu dinàmiques i vuit vídeos per tractar amb joves i adolescents sobre el seu estat emocional i sobre la repercussió i les oportunitats que pot comportar la crisi de la COVID-19 en els seus processos vitals; 16 activitats de Mindfulness per a joves i adolescents, i una vintena de recursos per tractar amb joves la importància de mantenir i respectar les consignes de salut.
La guia Reiniciem! proposa dinàmiques per acompanyar joves i adolescents en la situació de post-confinament a causa de la COVID-19. "Les dinàmiques se centren en diversos aspectes del procés d’aprenentatge i creixement, especialment en reconèixer allò que hem perdut i valorar les fortaleses personals que hem mobilitzat en l’adaptació al confinament", asseguren des de l'ens provincial. "Les dinàmiques proposen focalitzar en les capacitats personals, les amistats, l’entorn immeditat i, especialment, en les noves oportunitats que ens motivin a actuar per aconseguir allò que considerem important", expliquen les mateixes fonts.
Les dinàmiques estan dissenyades perquè es puguin realitzar complint les indicacions del Pla de desconfinament dels Serveis d’atenció a la infància, l’adolescència i la joventut de la Generalitat de Catalunya.
De la mateixa manera que bona part de la població, els joves i adolescents han experimentat en aquest període situacions d’incertesa, preocupacions i, especialment en el cas dels joves, "pèrdues viscudes com a enormes", ressalten des de l'organisme. "Una manera de reduir el malestar emocional és centrar-se en el moment present i intentar entendre què està passant en la nostra ment i cos", aconsellen. Com a recurs per treballar-ho, es proposen senzilles activitats de Mindfulness que formen part de la guia fem tec! HowARTyou? dissenyades per practicar-les amb adolescents i joves.
![[Img #32826]](https://elfar.cat/upload/images/07_2020/4002_dipu.jpg)
Des de la Diputació de Barcelona i a través de la seva Oficina del Pla Jove s’han elaborat unes propostes educatives que poden ser d'utilitat tant per a les activitats d'estiu, com per a la retrobada de grups de joves o la tornada a l'institut al setembre. Aquestes propostes estan obertes a tothom i especialment a docents i joves.
Es tracta de tres documents amb recursos i propostes d'activitats: La guia fem tec! Reiniciem!, amb deu dinàmiques i vuit vídeos per tractar amb joves i adolescents sobre el seu estat emocional i sobre la repercussió i les oportunitats que pot comportar la crisi de la COVID-19 en els seus processos vitals; 16 activitats de Mindfulness per a joves i adolescents, i una vintena de recursos per tractar amb joves la importància de mantenir i respectar les consignes de salut.
La guia Reiniciem! proposa dinàmiques per acompanyar joves i adolescents en la situació de post-confinament a causa de la COVID-19. "Les dinàmiques se centren en diversos aspectes del procés d’aprenentatge i creixement, especialment en reconèixer allò que hem perdut i valorar les fortaleses personals que hem mobilitzat en l’adaptació al confinament", asseguren des de l'ens provincial. "Les dinàmiques proposen focalitzar en les capacitats personals, les amistats, l’entorn immeditat i, especialment, en les noves oportunitats que ens motivin a actuar per aconseguir allò que considerem important", expliquen les mateixes fonts.
Les dinàmiques estan dissenyades perquè es puguin realitzar complint les indicacions del Pla de desconfinament dels Serveis d’atenció a la infància, l’adolescència i la joventut de la Generalitat de Catalunya.
De la mateixa manera que bona part de la població, els joves i adolescents han experimentat en aquest període situacions d’incertesa, preocupacions i, especialment en el cas dels joves, "pèrdues viscudes com a enormes", ressalten des de l'organisme. "Una manera de reduir el malestar emocional és centrar-se en el moment present i intentar entendre què està passant en la nostra ment i cos", aconsellen. Com a recurs per treballar-ho, es proposen senzilles activitats de Mindfulness que formen part de la guia fem tec! HowARTyou? dissenyades per practicar-les amb adolescents i joves.















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.130