COMARCA
Visita institucional a les obres de transformació de la C-245
S’anirà posant en servei a mesura que els trams entre Cornellà i Castelldefels estiguin finalitzats, durant el segon semestre del 2022
![[Img #33612]](https://elfar.cat/upload/images/10_2020/8089_obres.jpg)
Â
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre GavÃn, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, els alcaldes i alcaldesses de Cornellà , Sant Boi, Gavà i Castelldefels, i el regidor de Planificació de Territorial de Viladecans han visitat avui les obres en execució per a la millora de la integració urbana de la C-245, que inclou la construcció d’un carril bus i una via pedalable. Aquesta actuació, impulsada per la Generalitat, l’AMB i els cinc ajuntaments metropolitans, reconvertirà la carretera comarcal C-245 en un espai urbà i metropolità . Les obres tenen un pressupost d’adjudicació de prop de 32 MEUR.
Â
Les obres, que van començar entre el juliol i el setembre passats, segons el tram, permetran transformar la C-245, una via que uneix uns municipis on viuen, en total, més de 350.000 persones. Es preveu que la nova C-245 s’anirà posant en servei a mesura que els trams estiguin finalitzats, durant el segon semestre del 2022. L’obra serà finançada per la Generalitat (10 MEUR) i el món local, encapçalat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que en finançarà la part restant.
Â
![[Img #33615]](https://elfar.cat/upload/images/10_2020/8693_sant-joan-despi.jpg)
Â
"Aquesta actuació transformarà la C-245 en un vial més urbà , de manera que millorarà la vertebració dels municipis per on transcorre, alhora que, amb la construcció del nou carril bus i de la nova via pedalable, afavorirà una circulació més fluïda del transport públic, millorarà i augmentarà els serveis d’autobús i fomentarà una mobilitat més sostenible, en un context d’emergència climà tica", asseguren les institucions promotores. Â
Â
"Amb aquest projecte, els serveis d’autobús podran ser més directes i més eficients energèticament, i tindran una velocitat comercial més atractiva, fet que facilitarà reduir l’ús del cotxe i atraure els usuaris cap al transport públic", expliquen. Es calcula que el transvasament cap a l’autobús, com a conseqüència, permetrà deixar d’emetre a l’atmosfera 291 tones de CO2 a l’any.Â
Â
Corredor potent en transport públic i mobilitat sostenible
Â
La carretera C-245, paral·lela a la C-32, és un dels eixos vertebradors del Baix Llobregat, atès que permet la connexió de cinc municipis de la comarca amb Barcelona. Presenta trams de molts tipus, ja que travessa tant nuclis urbans residencials com à rees industrials i zones en procés de desenvolupament urbanÃstic.
De trà nsit intens, la C-245 suporta uns 35.000 viatgers en autobús cada dia; en algun tram, s’arriben a registrar més de 600 circulacions dià ries d’autobusos, amb més de 40 en hora punta. El nou carril bus permetrà augmentar fins a un 25% la velocitat comercial en els trams urbans, aixà com guanyar seguretat en el trà nsit i fer que els serveis de transport públic siguin més fiables. En aquesta infraestructura reconvertida, l’AMB implantarà la lÃnia d’altes prestacions i ocupació Metrobús 8, que recorrerà tot l’eix de punta a punta.
Â
Actualment, la C-245 presenta caracterÃstiques molt diferenciades al llarg del recorregut, amb seccions d’ample variable i configuracions particulars segons els à mbits que travessa. Aquesta via compta amb alguns trams de via pedalable, als quals ara es donarà continuïtat. La remodelació de l’eix viari integrarà bona part de l’eix Bicivia 7, que també connectarà amb altres eixos de la Bicivia metropolitana: l’eix Bicivia 5 a l’alçada de Cornellà i la Bicivia 2 a Sant Boi, que ressegueix el marge dret del riu Llobregat. També connectarà amb la Bicivia 1, que anirà paral·lela al litoral metropolità , a la platja de Castelldefels.
Â
El projecte transforma aquest eix viari des de l’avinguda de la Ciutat de Mà laga de Castelldefels fins a l’intercanviador de Cornellà de Llobregat, on es troben el ferrocarril de Rodalies, la lÃnia 5 del metro i el Trambaix.
Â
A Castelldefels el tram té una longitud d’1,8 quilòmetres, des de l’avinguda de la Ciutat de Mà laga fins al lÃmit del terme municipal, situat a la cruïlla amb l’avinguda de l’Habana Vieja. Comporta la remodelació total de la plaça de Colom, que reduirà la mida de la rotonda, la farà més urbana i afavorirà els recorreguts dels vianants. En aquest à mbit, actualment s’estan executant tasques de demolició i d’excavació de la caixa de paviment per a la formació de la nova secció de la calçada definitiva. Â
Â
A Gavà l’à mbit d’actuació abasta tota la C-245 en el seu pas pel municipi al llarg de 2,8 quilòmetres. Inclourà la formació d’un nou pas de vianants davant l’accés al tanatori, semaforitzat a demanda per garantir la seguretat dels usuaris. En aquesta zona, s’està desbrossant la part del carril bici en el tram no urbà .
Â
A Viladecans el tram d’actuació comprèn la C-245 al seu pas pel municipi, que és de prop de 2,5 quilòmetres. Entre el carrer de Pi i Margall i el carrer de la Vila hi haurà dos carrils que combinaran bus, vehicles privats i bicicletes. En aquest tram també es duen a terme demolicions i excavació de la caixa de paviment per a la futura calçada.
Â
A Sant Boi l’itinerari d’actuació té una longitud de 2,5 quilòmetres, fins a la plaça de la Parellada. Es pot formar un carril per sentit exclusiu per a l’autobús en tot el tram. S’estan executant obres de demolició i excavacions per al carril bus entre el lÃmit amb Viladecans i la riera de Fonollar.
Â
Finalment a Cornellà :, des del creuament del Llobregat fins a l’inici de la trama urbana, es formarà un carril bici aprofitant camins existents. L’actuació sobre la C-245 comença a la rotonda de l’avinguda del Baix Llobregat i arriba fins a la carretera de Sant Joan DespÃ, on es forma un carril exclusiu per a l’autobús. Després d’un tram on es manté la configuració existent, el projecte finalitza a l’intercanviador de Rodalies, la lÃnia 5 metro i el Trambaix. Abasta una longitud total de 2 quilòmetres, sumant la part interurbana i la urbana. En aquest tram, s’està pendent de disposar dels terrenys per iniciar els treballs.
Â
El nou projecte afavorirà l’oferta i la competitivitat del transport públic i contribuirà a la millora de la qualitat de l’aire de la regió metropolitana de Barcelona, aixà com a la millora de la intermodalitat, amb la construcció d’estacions d’intercanvi. Â
Â
Â
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre GavÃn, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, els alcaldes i alcaldesses de Cornellà , Sant Boi, Gavà i Castelldefels, i el regidor de Planificació de Territorial de Viladecans han visitat avui les obres en execució per a la millora de la integració urbana de la C-245, que inclou la construcció d’un carril bus i una via pedalable. Aquesta actuació, impulsada per la Generalitat, l’AMB i els cinc ajuntaments metropolitans, reconvertirà la carretera comarcal C-245 en un espai urbà i metropolità . Les obres tenen un pressupost d’adjudicació de prop de 32 MEUR.
Â
Les obres, que van començar entre el juliol i el setembre passats, segons el tram, permetran transformar la C-245, una via que uneix uns municipis on viuen, en total, més de 350.000 persones. Es preveu que la nova C-245 s’anirà posant en servei a mesura que els trams estiguin finalitzats, durant el segon semestre del 2022. L’obra serà finançada per la Generalitat (10 MEUR) i el món local, encapçalat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que en finançarà la part restant.
Â
Â
"Aquesta actuació transformarà la C-245 en un vial més urbà , de manera que millorarà la vertebració dels municipis per on transcorre, alhora que, amb la construcció del nou carril bus i de la nova via pedalable, afavorirà una circulació més fluïda del transport públic, millorarà i augmentarà els serveis d’autobús i fomentarà una mobilitat més sostenible, en un context d’emergència climà tica", asseguren les institucions promotores. Â
Â
"Amb aquest projecte, els serveis d’autobús podran ser més directes i més eficients energèticament, i tindran una velocitat comercial més atractiva, fet que facilitarà reduir l’ús del cotxe i atraure els usuaris cap al transport públic", expliquen. Es calcula que el transvasament cap a l’autobús, com a conseqüència, permetrà deixar d’emetre a l’atmosfera 291 tones de CO2 a l’any.Â
Â
Corredor potent en transport públic i mobilitat sostenible
Â
La carretera C-245, paral·lela a la C-32, és un dels eixos vertebradors del Baix Llobregat, atès que permet la connexió de cinc municipis de la comarca amb Barcelona. Presenta trams de molts tipus, ja que travessa tant nuclis urbans residencials com à rees industrials i zones en procés de desenvolupament urbanÃstic.
De trà nsit intens, la C-245 suporta uns 35.000 viatgers en autobús cada dia; en algun tram, s’arriben a registrar més de 600 circulacions dià ries d’autobusos, amb més de 40 en hora punta. El nou carril bus permetrà augmentar fins a un 25% la velocitat comercial en els trams urbans, aixà com guanyar seguretat en el trà nsit i fer que els serveis de transport públic siguin més fiables. En aquesta infraestructura reconvertida, l’AMB implantarà la lÃnia d’altes prestacions i ocupació Metrobús 8, que recorrerà tot l’eix de punta a punta.
Â
Actualment, la C-245 presenta caracterÃstiques molt diferenciades al llarg del recorregut, amb seccions d’ample variable i configuracions particulars segons els à mbits que travessa. Aquesta via compta amb alguns trams de via pedalable, als quals ara es donarà continuïtat. La remodelació de l’eix viari integrarà bona part de l’eix Bicivia 7, que també connectarà amb altres eixos de la Bicivia metropolitana: l’eix Bicivia 5 a l’alçada de Cornellà i la Bicivia 2 a Sant Boi, que ressegueix el marge dret del riu Llobregat. També connectarà amb la Bicivia 1, que anirà paral·lela al litoral metropolità , a la platja de Castelldefels.
Â
El projecte transforma aquest eix viari des de l’avinguda de la Ciutat de Mà laga de Castelldefels fins a l’intercanviador de Cornellà de Llobregat, on es troben el ferrocarril de Rodalies, la lÃnia 5 del metro i el Trambaix.
Â
A Castelldefels el tram té una longitud d’1,8 quilòmetres, des de l’avinguda de la Ciutat de Mà laga fins al lÃmit del terme municipal, situat a la cruïlla amb l’avinguda de l’Habana Vieja. Comporta la remodelació total de la plaça de Colom, que reduirà la mida de la rotonda, la farà més urbana i afavorirà els recorreguts dels vianants. En aquest à mbit, actualment s’estan executant tasques de demolició i d’excavació de la caixa de paviment per a la formació de la nova secció de la calçada definitiva. Â
Â
A Gavà l’à mbit d’actuació abasta tota la C-245 en el seu pas pel municipi al llarg de 2,8 quilòmetres. Inclourà la formació d’un nou pas de vianants davant l’accés al tanatori, semaforitzat a demanda per garantir la seguretat dels usuaris. En aquesta zona, s’està desbrossant la part del carril bici en el tram no urbà .
Â
A Viladecans el tram d’actuació comprèn la C-245 al seu pas pel municipi, que és de prop de 2,5 quilòmetres. Entre el carrer de Pi i Margall i el carrer de la Vila hi haurà dos carrils que combinaran bus, vehicles privats i bicicletes. En aquest tram també es duen a terme demolicions i excavació de la caixa de paviment per a la futura calçada.
Â
A Sant Boi l’itinerari d’actuació té una longitud de 2,5 quilòmetres, fins a la plaça de la Parellada. Es pot formar un carril per sentit exclusiu per a l’autobús en tot el tram. S’estan executant obres de demolició i excavacions per al carril bus entre el lÃmit amb Viladecans i la riera de Fonollar.
Â
Finalment a Cornellà :, des del creuament del Llobregat fins a l’inici de la trama urbana, es formarà un carril bici aprofitant camins existents. L’actuació sobre la C-245 comença a la rotonda de l’avinguda del Baix Llobregat i arriba fins a la carretera de Sant Joan DespÃ, on es forma un carril exclusiu per a l’autobús. Després d’un tram on es manté la configuració existent, el projecte finalitza a l’intercanviador de Rodalies, la lÃnia 5 metro i el Trambaix. Abasta una longitud total de 2 quilòmetres, sumant la part interurbana i la urbana. En aquest tram, s’està pendent de disposar dels terrenys per iniciar els treballs.
Â
El nou projecte afavorirà l’oferta i la competitivitat del transport públic i contribuirà a la millora de la qualitat de l’aire de la regió metropolitana de Barcelona, aixà com a la millora de la intermodalitat, amb la construcció d’estacions d’intercanvi. Â
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23