Jueves, 25 de Diciembre de 2025

Actualizada

Miércoles, 24 de Diciembre de 2025 a las 19:01:03 horas

| 208
Viernes, 11 de Diciembre de 2020
ESPARREGUERA

La Unitat d’Atenció Transversal (UAT) obrirà les portes el proper 16 de desembre

Oferirà atenció a la ciutadania, empreses, comerços i entitats per a tramitar expedients derivats de l’impacte de la pandèmia

[Img #34682]

 

La Unitat d’Atenció Transversal (UAT) de l’Ajuntament d’Esparreguera és previst que obri les portes el proper dimecres 16 de desembre. Es tracta d’un nou servei d’informació i assessorament proper i accessible a la ciutadania que tramitarà transversalment l’increment d’expedients derivats de l’impacte de la pandèmia.

 

La UAT estarà ubicada al carrer de l’Hospital número 9 i oferirà atenció, tant a la població com a empreses, comerços i entitats, per a gestionar tràmits, serveis o actuacions municipals i també de la resta d’administracions públiques, adreçades al col·lectius afectats per la crisi econòmica i social derivada de la pandèmia. La unitat comptarà amb 11 perfils professionals, entre auxiliars de gestió i tècnics de l’àmbit social i laboral, que prestaran atenció al públic de dilluns a divendres de 9 del mati a 8 del vespre. Per accedir-hi caldrà demanar cita prèvia al telèfon 93 777 60 36.

La UAT forma part del pla per a fer front a l’impacte social i econòmic del coronavirus que va aprovar el ple municipal el mes de maig i es presenta, en el moment actual, amb "un caràcter conjuntural i amb la intenció de no perllongar-se en el temps més enllà del que sigui necessari per a donar resposta a les noves demandes i situacions de necessitats ocasionades per la COVID-19", asseguren fonts municipals.

 

La coordinadora de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania, María Vallejo, ha explicat que “es vol convertir en un referent per a la ciutadania alhora de canalitzar totes les ajudes, serveis i actuacions municipals o de la resta d’administracions destinades a la població que hagi patit la crisi provocada per la pandèmia de la COVID-19”. En aquest sentit, Vallejo ha subratllat que “la UAT serà la porta d’entrada de la ciutadania, empreses, comerços i entitats en la seva relació amb l’Ajuntament, donarà informació, registrarà tots els tràmits, n’iniciarà la majoria i també canalitzarà les consultes cap als diferents serveis i departaments”.

La nova unitat tindrà entre les seves funcions la tramitació de les sol·licituds d’ajudes socials, del programa d’aliments, d’informes de risc i de l’ingrés mínim vital. També atendrà derivacions dels serveis d’assessorament jurídic, de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) i del servei d’atenció al dol. Així mateix, centralitzarà les sol·licituds d’inscripció als plans d’ocupació i també farà acompanyament a la ciutadania per a poder obtenir certificats digitals i aconseguir documentació d’altres administracions.

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.96

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.