CORNELLÀ
S'inicien al municipi les obres de transformació de la C-245
Amb un cost global de 32 milions d'euros, millorarà la vertebració i la connexió entre les poblacions de Castelldefels, Gavà , Viladecans, Sant Boi i CornellÃ
![[Img #34685]](https://elfar.cat/upload/images/12_2020/650_cornella.jpg)
Ja han començat les obres per a la millora de la integració urbana de la C-245, la carretera que porta de Cornellà a Sant Boi i d'aquest població a Viladecans, Gavà i Castelldefels. Aquesta actuació transformarà la C-245 en un vial més urbà , de manera que millorarà la vertebració dels municipis per on transcorre, i on hi viuen 350.000 persones, alhora que, amb la construcció d'un nou carril bus i una nova via pedalable, afavorirà una circulació més fluïda del transport públic, millorarà i augmentarà els serveis d'autobús i fomentarà una mobilitat més sostenible, en un context d'emergència climà tica.Â
Â
Amb aquest projecte, els serveis d'autobús podran ser més directes i més eficients energèticament, i tindran una velocitat comercial més atractiva, fet que facilitarà reduir l'ús del cotxe i atraure els usuaris cap al transport públic. Es calcula que el transvasament cap a l'autobús, com a conseqüència, permetrà deixar d'emetre a l'atmosfera 291 tones de CO2 a l'any.Â
Â
L'Àrea Metropolitana de Barcelona ha adjudicat les obres per 32 milions d'euros, i en alguns trams ja van començar el mes de juliol als municipis afectats. Es preveu que la nova C-245 s'anirà posant en servei a mesura que els trams estiguin finalitzats, durant el segon semestre del 2022.
Â
La carretera C-245, paral·lela a la C-32, és un dels eixos vertebradors del Baix Llobregat, atès que permet la connexió de cinc municipis de la comarca amb Barcelona. Presenta trams de molts tipus, ja que travessa tant nuclis urbans residencials com à rees industrials i zones en procés de desenvolupament urbanÃstic.
Â
De trà nsit intens, la C-245 suporta uns 35.000 viatgers en autobús cada dia. En algun tram, s'arriben a registrar més de 600 circulacions dià ries d'autobusos, amb més de 40 en hora punta. El nou carril bus permetrà augmentar fins a un 25 % la velocitat comercial en els trams urbans, aixà com guanyar seguretat en el trà nsit i fer que els serveis de transport públic siguin més fiables. En aquesta infraestructura reconvertida, l'AMB implantarà la lÃnia d'altes prestacions i ocupació Metrobús 8, que recorrerà tot l'eix de punta a punta.
Â
"Al tram de Cornellà , des del creuament del Llobregat fins a l'inici de la trama urbana, es formarà un carril bici aprofitant camins existents. L'actuació sobre la C-245 comença a la rotonda de l'avinguda del Baix Llobregat i arriba fins a la carretera de Sant Joan DespÃ, on es forma un carril exclusiu per a l'autobús. Després d'un tram on es manté la configuració existent, el projecte finalitza a l'intercanviador de Rodalies, la lÃnia 5 metro i el Trambaix. Abasta una longitud total de 2 quilòmetres, sumant la part interurbana i la urbana", asseguren fonts municipals.
Ja han començat les obres per a la millora de la integració urbana de la C-245, la carretera que porta de Cornellà a Sant Boi i d'aquest població a Viladecans, Gavà i Castelldefels. Aquesta actuació transformarà la C-245 en un vial més urbà , de manera que millorarà la vertebració dels municipis per on transcorre, i on hi viuen 350.000 persones, alhora que, amb la construcció d'un nou carril bus i una nova via pedalable, afavorirà una circulació més fluïda del transport públic, millorarà i augmentarà els serveis d'autobús i fomentarà una mobilitat més sostenible, en un context d'emergència climà tica.Â
Â
Amb aquest projecte, els serveis d'autobús podran ser més directes i més eficients energèticament, i tindran una velocitat comercial més atractiva, fet que facilitarà reduir l'ús del cotxe i atraure els usuaris cap al transport públic. Es calcula que el transvasament cap a l'autobús, com a conseqüència, permetrà deixar d'emetre a l'atmosfera 291 tones de CO2 a l'any.Â
Â
L'Àrea Metropolitana de Barcelona ha adjudicat les obres per 32 milions d'euros, i en alguns trams ja van començar el mes de juliol als municipis afectats. Es preveu que la nova C-245 s'anirà posant en servei a mesura que els trams estiguin finalitzats, durant el segon semestre del 2022.
Â
La carretera C-245, paral·lela a la C-32, és un dels eixos vertebradors del Baix Llobregat, atès que permet la connexió de cinc municipis de la comarca amb Barcelona. Presenta trams de molts tipus, ja que travessa tant nuclis urbans residencials com à rees industrials i zones en procés de desenvolupament urbanÃstic.
Â
De trà nsit intens, la C-245 suporta uns 35.000 viatgers en autobús cada dia. En algun tram, s'arriben a registrar més de 600 circulacions dià ries d'autobusos, amb més de 40 en hora punta. El nou carril bus permetrà augmentar fins a un 25 % la velocitat comercial en els trams urbans, aixà com guanyar seguretat en el trà nsit i fer que els serveis de transport públic siguin més fiables. En aquesta infraestructura reconvertida, l'AMB implantarà la lÃnia d'altes prestacions i ocupació Metrobús 8, que recorrerà tot l'eix de punta a punta.
Â
"Al tram de Cornellà , des del creuament del Llobregat fins a l'inici de la trama urbana, es formarà un carril bici aprofitant camins existents. L'actuació sobre la C-245 comença a la rotonda de l'avinguda del Baix Llobregat i arriba fins a la carretera de Sant Joan DespÃ, on es forma un carril exclusiu per a l'autobús. Després d'un tram on es manté la configuració existent, el projecte finalitza a l'intercanviador de Rodalies, la lÃnia 5 metro i el Trambaix. Abasta una longitud total de 2 quilòmetres, sumant la part interurbana i la urbana", asseguren fonts municipals.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.185