COMARCA
FGC finalitza la instal·lació de catenària rígida entre les estacions d'Europa/Fira i L'Hospitalet Av. Carrilet
En paral·lel, Ferrocarrils ha començat la substitució de catenària flexible per rígida en el tram fins a Cornellà
![[Img #35116]](https://elfar.cat/upload/images/01_2021/601_84017c12-8d00-4c59-9901-5fedded50e1bjpg.png)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat els treballs de substitució de la catenària flexible pel sistema de catenària rígida al tram de túnel comprès entre les estacions d’Europa/Fira i L’Hospitalet Av. Carrilet, de la línia Llobregat-Anoia.
La catenària rígida, a diferència de la flexible, aporta més fiabilitat al servei perquè no està sotmesa a les tensions mecàniques dels conductors; I la secció elèctrica és més ampla de manera que es redueixen les caigudes de tensió. Això implica una reducció de les pèrdues de carrega per resistència al pas de la corrent i, per tant, es millora L’eficiència energètica. A més, la catenària rígida te també un menor cost de manteniment en precisar menys revisions i ajustos que la convencional.
A la línia Llobregat-Anoia, un 63% del tram de túnel entre Plaça Espanya i Cornellà ja disposa de catenària rígida, concretament des de l’estació de Pl. Espanya i fins a L’Hospitalet Av. Carrilet. I FGC ja està executant el següent tram, que arriba fins a la sortida del túnel de l’estació de Cornellà.
![[Img #35116]](https://elfar.cat/upload/images/01_2021/601_84017c12-8d00-4c59-9901-5fedded50e1bjpg.png)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat els treballs de substitució de la catenària flexible pel sistema de catenària rígida al tram de túnel comprès entre les estacions d’Europa/Fira i L’Hospitalet Av. Carrilet, de la línia Llobregat-Anoia.
La catenària rígida, a diferència de la flexible, aporta més fiabilitat al servei perquè no està sotmesa a les tensions mecàniques dels conductors; I la secció elèctrica és més ampla de manera que es redueixen les caigudes de tensió. Això implica una reducció de les pèrdues de carrega per resistència al pas de la corrent i, per tant, es millora L’eficiència energètica. A més, la catenària rígida te també un menor cost de manteniment en precisar menys revisions i ajustos que la convencional.
A la línia Llobregat-Anoia, un 63% del tram de túnel entre Plaça Espanya i Cornellà ja disposa de catenària rígida, concretament des de l’estació de Pl. Espanya i fins a L’Hospitalet Av. Carrilet. I FGC ja està executant el següent tram, que arriba fins a la sortida del túnel de l’estació de Cornellà.
























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.80