COMARCA
Els serveis de Mediació Ciutadana de la Diputació van rebre l'any passat més de 6.700 sol·licituds
La tipologia de casos que s’atenen són, majorità riament, conflictes o divergències en la convivència veïnal i familiar
![[Img #35217]](https://elfar.cat/upload/images/01_2021/7940_9833_354cf730-70c5-49c5-bf0f-79f408db555f.jpg)
Â
El programa de Mediació Ciutadana de la Diputació de Barcelona, que està integrat per una xarxa de 46 serveis de mediació locals -42 ajuntaments i 4 Consells Comarcals- i un servei itinerant, va rebre un total de 6.718 sol·licituds durant l'any 2020, segons informa l'organisme provincial.
Â
D’aquestes, el 67% dels casos van ser de caire veïnal, 12% de mediació familiar –conflictes intergeneracionals, etc.-, 11% d’activitats econòmiques, 2% d’incompliment d’ordenances, 2% escolars, 2% relacionades amb l’espai públic, 1% d’à mbit associatiu i un 3% d’altres tipologies.
Â
L’arribada de la COVID-19 i del confinament va suposar un augment significatiu de les sol·licituds de mediació durant el segon trimestre de l’any 2020, les quals es van incrementar en un 17% respecte el mateix trimestre de l’any anterior, destacant les veïnals. La resta de trimestres es van mantenir amb dades similars a les dels anys anteriors.
Â
Pel que fa a la tipologia de casos atesos durant els mesos de confinament domiciliari (segon trimestre del 2020), un 70% dels casos van ser veïnals, el que va suposar un increment d’un 8% respecte la mateixa tipologia i perÃode de l’any anterior. Dins dels casos veïnals destaca l'augment dels conflictes derivats de sorolls, amb un 52%.
Â
La COVID ha comportat també, segons l'organisme, una adaptació en les modalitats d’atenció dels serveis de mediació ciutadana amb l’obertura de l’atenció telefònica i telemà tica (mitjançant plataformes de videotrucada). "La nova modalitat d’atenció ha tingut una bona acollida, especialment per part dels usuaris joves, situant-se el grau de satisfacció a 2020 en un 8,54 sobre 10", expliquen des de la Diputació.
Â
Durant els mesos de confinament domiciliari els serveis, a més, van reforçar la tasca de sensibilització i difusió creant materials adreçats a la ciutadania amb consells per millorar la convivència veïnal. Aixà mateix, en molts casos van incrementar la coordinació amb altres serveis dels ens locals, a través de xarxes tècniques, etc.També es va acompanyar en la creació de xarxes de suport veïnal.
Â
"En els darrers mesos, els serveis de mediació han anat recuperant projectes i intervencions comunità ries, especialment en els entorns més vulnerables i intervencions amb població jove, amb l’objectiu d’acompanyar les persones i afavorir la seva vinculació amb el seu entorn més proper", asseguren des de l'organisme provincial.
Â
El programa de mediació ciutadana, creat l’any 2006, garanteix l’accés a la mediació al conjunt de municipis de la provÃncia, exceptuant Barcelona ciutat, donant cobertura a una població de gairebé 4,5 milions d’habitants i un import el 2021 de més d’1,3 milions d’euros.
Â
El programa de Mediació Ciutadana de la Diputació de Barcelona, que està integrat per una xarxa de 46 serveis de mediació locals -42 ajuntaments i 4 Consells Comarcals- i un servei itinerant, va rebre un total de 6.718 sol·licituds durant l'any 2020, segons informa l'organisme provincial.
Â
D’aquestes, el 67% dels casos van ser de caire veïnal, 12% de mediació familiar –conflictes intergeneracionals, etc.-, 11% d’activitats econòmiques, 2% d’incompliment d’ordenances, 2% escolars, 2% relacionades amb l’espai públic, 1% d’à mbit associatiu i un 3% d’altres tipologies.
Â
L’arribada de la COVID-19 i del confinament va suposar un augment significatiu de les sol·licituds de mediació durant el segon trimestre de l’any 2020, les quals es van incrementar en un 17% respecte el mateix trimestre de l’any anterior, destacant les veïnals. La resta de trimestres es van mantenir amb dades similars a les dels anys anteriors.
Â
Pel que fa a la tipologia de casos atesos durant els mesos de confinament domiciliari (segon trimestre del 2020), un 70% dels casos van ser veïnals, el que va suposar un increment d’un 8% respecte la mateixa tipologia i perÃode de l’any anterior. Dins dels casos veïnals destaca l'augment dels conflictes derivats de sorolls, amb un 52%.
Â
La COVID ha comportat també, segons l'organisme, una adaptació en les modalitats d’atenció dels serveis de mediació ciutadana amb l’obertura de l’atenció telefònica i telemà tica (mitjançant plataformes de videotrucada). "La nova modalitat d’atenció ha tingut una bona acollida, especialment per part dels usuaris joves, situant-se el grau de satisfacció a 2020 en un 8,54 sobre 10", expliquen des de la Diputació.
Â
Durant els mesos de confinament domiciliari els serveis, a més, van reforçar la tasca de sensibilització i difusió creant materials adreçats a la ciutadania amb consells per millorar la convivència veïnal. Aixà mateix, en molts casos van incrementar la coordinació amb altres serveis dels ens locals, a través de xarxes tècniques, etc.També es va acompanyar en la creació de xarxes de suport veïnal.
Â
"En els darrers mesos, els serveis de mediació han anat recuperant projectes i intervencions comunità ries, especialment en els entorns més vulnerables i intervencions amb població jove, amb l’objectiu d’acompanyar les persones i afavorir la seva vinculació amb el seu entorn més proper", asseguren des de l'organisme provincial.
Â
El programa de mediació ciutadana, creat l’any 2006, garanteix l’accés a la mediació al conjunt de municipis de la provÃncia, exceptuant Barcelona ciutat, donant cobertura a una població de gairebé 4,5 milions d’habitants i un import el 2021 de més d’1,3 milions d’euros.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1