Viernes, 07 de Noviembre de 2025

Actualizada

Viernes, 07 de Noviembre de 2025 a las 12:50:17 horas

| 146
Martes, 02 de Febrero de 2021
CORNELLÀ

Finalitzen les obres de millora dels carrils bici del barri d'Almeda

Aquesta xarxa contribueix a millorar la connexió entre municipis propers, com és el cas de l'Hospitalet, amb els intercanviadors de transport, amb els polígons d’activitat econòmica i amb els grans centres generadors de mobilitat

[Img #35419]

Aquest mes de gener han finalitzat les obres de millora de la seguretat i la connectivitat dels carrils bici que hi ha al barri d'Almeda de Cornellà. Les obres han consistit en la remodelació de 2,1 km de carrils bici que representen connexions estratègiques, complementen la xarxa pedalable municipal i creen part d’un tram de Bicivia, la xarxa d'eixos pedalables metropolitans que connecta amb l’Hospitalet. El pressupost de licitació de l'obra ha estat de 484.100 euros i ha afectat els carrils situats al carrer Tirso de Molina, carrer Sant Ferran, passeig dels Ferrocarrils, carrer Salvador Dalí, avinguda Porta Diagonal, carrer Martinet i carrer de l'Energia.

 

L'actuació contribueix en diversos factors a la promoció de la mobilitat sostenible a Cornellà. En primer lloc, perquè completen els itineraris de la xarxa pedalable municipal i la xarxa secundària metropolitana. També fomenten la mobilitat quotidiana intramunicipal i supramunicipal en bicicleta, així com amb d'altres vehicles de mobilitat personal (VMP). I finalment, la seva adequació garanteix la seguretat i comoditat dels usuaris de bicicletes i VMP.

 

Així mateix, aquesta xarxa contribueix a millorar la connexió entre municipis propers, com és el cas de l'Hospitalet, amb els intercanviadors de transport, amb els polígons d’activitat econòmica i amb els grans centres generadors de mobilitat. Aquest és un aspecte especialment rellevant, ja que una part de la intervenció s'ha situat dins de la Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona.

 

En la gran majoria del nou traçat no s'ha modificat la urbanització existent, optant per indicar el carril bici mitjançant la senyalització. A les zones on les voreres són estretes i la calçada és prou àmplia, el carril bici s'ha reubicat a la calçada; i quan aquesta no és prou àmplia, s'ha optat preferentment per ocupar zones destinades anteriorment a l'aparcament. Als carrers amb amplada limitada, els vehicles a motor i els ciclistes conviuen al carril de circulació, que se senyalitza amb la limitació de velocitat a 30 km/hora.

 

A més, s'han incorporat criteris ambientals a l'execució de les obres: els àrids que s'han utilitzat han estat 100% reciclats, el plàstic dels separadors del carril també són 100% reciclats i es compensen les emissions de CO2 resultants de l'execució de l'obra.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.