Jueves, 09 de Octubre de 2025

Actualizada

Jueves, 09 de Octubre de 2025 a las 15:16:20 horas

| 290
Martes, 16 de Marzo de 2021
COMARCA

L’Hospital de Viladecans permet que els ingressats escullin menú

És un nou servei on els pacients, diàriament, poden triar els plats del dia següent segons les seves necessitats alimentàries i les seves preferències

[Img #36182]

 

L’Hospital de Viladecans ha posat en marxa una nova iniciativa, amb el suport de l’empresa Mésss, amb la qual els pacients han tingut l’oportunitat, per primera vegada, d’escollir el seu menú per esmorzar, dinar i sopar.

 

Diàriament, un dietista s’encarrega d’explicar presencialment les diferents opcions als usuaris i anotar les seves preferències pels àpats del dia següent. S’ofereixen tres opcions de primer plat i tres opcions de segon plat per dinar i per sopar, així com diverses possibilitats d’esmorzars, sempre d’acord amb les intoleràncies i al·lèrgies de cada pacient i altres contraindicacions alimentàries a tenir en compte.

 

Els pacients destaquen la millora que suposa en la seva estada a l’Hospital el fet de poder escollir el que menjaran. Tal i com afirmen algunes persones hospitalitzades, com la M. A., és un servei que “fa més agradable l’ingrés”, i afegeix que “els pacients hem guanyat molt”. En aquest sentit, l’Omar Garcia, el dietista encarregat del servei, destaca “l’agraïment que demostren els pacients per aquest nou servei”.

 

Des de que es va implementa el menú selecció, fa tres setmanes, s’han anat incrementant el nombre de dietes que s’ofereixen. Actualment, es cobreix al voltant d’un 80% de les dietes dels pacients ingressats.

 

Sent conscient de que l’alimentació té una importància extraordinària en la recuperació del pacient, l’Hospital ha volgut avançar en la incorporació del menú elecció. Així, “es pretén contribuir a millorar l’estada dels pacients a l’Hospital, així com minimitzar el malbaratament alimentari”. En aquest sentit, i donat el contacte directe del dietista amb l’usuari, es pretén “valorar la satisfacció del pacient i millorar el servei segons les seves propostes i aportacions que, fins aleshores, són molt positives”.

 

El pròxim pas, en el qual ja s’està treballant, té com objectiu oferir el servei a través de la web o d’una aplicació.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.