L'HOSPITALET
Veïns i veïnes tornen a prendre els carrers en dos talls simultanis
Convocats per la coordinadora de col·lectius i entitats Un Altre l’Hospitalet És Possible (UALHEP) per reivindicar més espai urbà per al ciutadà
![[Img #36392]](https://elfar.cat/upload/images/03_2021/4785_hospi.jpg)
Després del tall de la carretera de Collblanc a la primera convocatòria el passat 28 de febrer del moviment Revolta Veïnal, emmarcada dins la campanya global Confinem els cotxes. Recuperem La Ciutat, per reivindicar arreu de l'àrea metropolitana més espai urbà per al ciutadà, ahir diumenge veïns i veïnes de l'Hospitalet van tornar a prendre els carrers en dos talls simultanis als barris de Collblanc i Sant Josep en una acció organitzada per la coordinadora de col·lectius i entitats Un Altre l’Hospitalet És Possible (UALHEP).
Un dels talls es va produir al carrer Enric Prat de la Riba, davant del sector de l'antiga fàbrica Cosme Toda, al barri de Sant Josep, afectat per un projecte que preveu la construcció de gairebé 900 habitatges entre públics i privats i que compta amb l'oposició de plataformes veïnals com STOP Massificació LH Cosme Toda, que va participar a l'acció d'ahir. I l’altre es va tornar a fer a la carretera de Collblanc.
"L'Hospitalet de Llobregat té una densitat de població censada de 21.053 hab./km². És la més densament poblada d’Europa i amb un preocupant menor índex de zona verda, 4 m2/hab., molt lluny dels 10-15 m2/hab., mínim recomanats per l’OMS", expliquen des de UALHEP.
La coordinadora veu amb preocupació com “l'escàs i valuosíssim espai disponible que ens queda a la ciutat s'entrega a les constructores per a massificar encara més els barris”, i considera que “seguint un model irresponsable, des de fa massa anys el consistori ha descuidat l'aposta per una ciutat pensada amb i per a les persones. Els espais lliures per a l'ús públic són insuficients i en les zones amb més població no s'ha planificat ni prioritzat artèries de vianants per on poder passejar entre barris”.
UALHEP també denuncia que “el consistori s’ha oblidat, i de fet ha donat l’esquena, al riu que dóna nom a la ciutat, el Llobregat. Si mirem al Prat el greuge comparatiu entre costat i costat del riu, fa massa vergonya i pena”. La coordinadora sentencia que “cal posar fre a la ciutat del formigó i prioritzar l’espai públic per a les persones si volem garantir una mínima qualitat de vida per a les presents i futures generacions”.
![[Img #36394]](https://elfar.cat/upload/images/03_2021/651_collblanc.jpg)
Durant dues hores, centenars de veïns van participar als talls per reivindicar més espais verds i menys cotxes. Tant a Collblanc com a Sant Josep, l’ambient va ser festiu. Amb la participació musical dels tabals dels grups Kabra i Fills de la Flama, es van organitzar activitats com jocs tradicionals, un taller de fang, fotocall, pintada de pancartes reivindicatives o un taller de mecànica ambulant per a bicicletes.
Després del tall de la carretera de Collblanc a la primera convocatòria el passat 28 de febrer del moviment Revolta Veïnal, emmarcada dins la campanya global Confinem els cotxes. Recuperem La Ciutat, per reivindicar arreu de l'àrea metropolitana més espai urbà per al ciutadà, ahir diumenge veïns i veïnes de l'Hospitalet van tornar a prendre els carrers en dos talls simultanis als barris de Collblanc i Sant Josep en una acció organitzada per la coordinadora de col·lectius i entitats Un Altre l’Hospitalet És Possible (UALHEP).
Un dels talls es va produir al carrer Enric Prat de la Riba, davant del sector de l'antiga fàbrica Cosme Toda, al barri de Sant Josep, afectat per un projecte que preveu la construcció de gairebé 900 habitatges entre públics i privats i que compta amb l'oposició de plataformes veïnals com STOP Massificació LH Cosme Toda, que va participar a l'acció d'ahir. I l’altre es va tornar a fer a la carretera de Collblanc.
"L'Hospitalet de Llobregat té una densitat de població censada de 21.053 hab./km². És la més densament poblada d’Europa i amb un preocupant menor índex de zona verda, 4 m2/hab., molt lluny dels 10-15 m2/hab., mínim recomanats per l’OMS", expliquen des de UALHEP.
La coordinadora veu amb preocupació com “l'escàs i valuosíssim espai disponible que ens queda a la ciutat s'entrega a les constructores per a massificar encara més els barris”, i considera que “seguint un model irresponsable, des de fa massa anys el consistori ha descuidat l'aposta per una ciutat pensada amb i per a les persones. Els espais lliures per a l'ús públic són insuficients i en les zones amb més població no s'ha planificat ni prioritzat artèries de vianants per on poder passejar entre barris”.
UALHEP també denuncia que “el consistori s’ha oblidat, i de fet ha donat l’esquena, al riu que dóna nom a la ciutat, el Llobregat. Si mirem al Prat el greuge comparatiu entre costat i costat del riu, fa massa vergonya i pena”. La coordinadora sentencia que “cal posar fre a la ciutat del formigó i prioritzar l’espai públic per a les persones si volem garantir una mínima qualitat de vida per a les presents i futures generacions”.
Durant dues hores, centenars de veïns van participar als talls per reivindicar més espais verds i menys cotxes. Tant a Collblanc com a Sant Josep, l’ambient va ser festiu. Amb la participació musical dels tabals dels grups Kabra i Fills de la Flama, es van organitzar activitats com jocs tradicionals, un taller de fang, fotocall, pintada de pancartes reivindicatives o un taller de mecànica ambulant per a bicicletes.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.119