L'HOSPITALET
La reducció de la bretxa digital, un repte clau, segons Marín
L’alcaldessa de l’Hospitalet ha participat en la jornada Tomorrow City sobre competències digitals
![[Img #36798]](https://elfar.cat/upload/images/04_2021/5168_hospi.jpg)
“La pandèmia ha fet que accelerem el procés de transformació digital, tant de la institució pública, per continuar prestant servei, com de la societat, per garantir l’accés a la tecnologia de la ciutadania”, ha manifestat l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, avui durant la seva intervenció a la jornada Tomorrow City: Competències digitals: preparant-nos per al futur, en el marc de l’Smart City Expo World Congress.
L’alcaldessa ha afegit que “la reducció de la bretxa digital és un dels grans reptes en el replantejament dels models productius i de ciutat”. Per això, ha destacat que “els avenços tecnològics i la seva aplicació amb les persones com a centre seran l’eina clau per a aquesta recuperació”.
En aquest sentit, ha manifestat que l’Ajuntament de l’Hospitalet presenta més de 30 projectes que impliquen la digitalització de l’Administració, de l’educació, del teixit productiu i la societat als fons Next Generation, que ha posat en marxa Europa.
“Encarem aquest procés de transformació digital de la ciutat d’una forma integral, donant resposta als desafiaments que genera la gran velocitat dels avenços tecnològics i les necessitats de la ciutadania”, ha dit Marín, que també ha destacat el projecte L’Hospitalet 6.0 (6 districtes de ciutat, una connexió), un pla que preveu la transformació de la ciutat en una smart city per donar accés a la tecnologia a tots els hospitalencs.
Durant la seva intervenció, l’alcaldessa ha recordat que durant el confinament l’Ajuntament va mobilitzar més de 300 ordinadors, es van connectar més de 1.000 treballadors en remot des de les seves llars i es van incorporar eines de videoconferència, certificació digital o ciberseguretat al teletreball per seguir prestant els serveis municipals a la ciutadania. A més, des de l’Ajuntament es van repartir 500 targetes SIM amb 300 packs de connexió entre famílies vulnerables per garantir l’accés a l’educació en línia dels seus fills.
Finalment, l’alcaldessa ha assenyalat que ara és el moment d’afrontar la sortida a aquesta greu crisi sanitària, social i econòmica, de forma unitària, sense deixar cap col·lectiu enrere, i que les institucions públiques han de tenir un paper de “tractor” en aquest procés. "Capacitar digitalment la ciutadania és la millor aposta que podem fer per la igualtat d’oportunitats. Per això, tenim el repte que la ciutadania percebi la tecnologia com un element útil, segur i que li simplifiqui la vida”, ha dit Núria Marín.
“La pandèmia ha fet que accelerem el procés de transformació digital, tant de la institució pública, per continuar prestant servei, com de la societat, per garantir l’accés a la tecnologia de la ciutadania”, ha manifestat l’alcaldessa de l’Hospitalet, Núria Marín, avui durant la seva intervenció a la jornada Tomorrow City: Competències digitals: preparant-nos per al futur, en el marc de l’Smart City Expo World Congress.
L’alcaldessa ha afegit que “la reducció de la bretxa digital és un dels grans reptes en el replantejament dels models productius i de ciutat”. Per això, ha destacat que “els avenços tecnològics i la seva aplicació amb les persones com a centre seran l’eina clau per a aquesta recuperació”.
En aquest sentit, ha manifestat que l’Ajuntament de l’Hospitalet presenta més de 30 projectes que impliquen la digitalització de l’Administració, de l’educació, del teixit productiu i la societat als fons Next Generation, que ha posat en marxa Europa.
“Encarem aquest procés de transformació digital de la ciutat d’una forma integral, donant resposta als desafiaments que genera la gran velocitat dels avenços tecnològics i les necessitats de la ciutadania”, ha dit Marín, que també ha destacat el projecte L’Hospitalet 6.0 (6 districtes de ciutat, una connexió), un pla que preveu la transformació de la ciutat en una smart city per donar accés a la tecnologia a tots els hospitalencs.
Durant la seva intervenció, l’alcaldessa ha recordat que durant el confinament l’Ajuntament va mobilitzar més de 300 ordinadors, es van connectar més de 1.000 treballadors en remot des de les seves llars i es van incorporar eines de videoconferència, certificació digital o ciberseguretat al teletreball per seguir prestant els serveis municipals a la ciutadania. A més, des de l’Ajuntament es van repartir 500 targetes SIM amb 300 packs de connexió entre famílies vulnerables per garantir l’accés a l’educació en línia dels seus fills.
Finalment, l’alcaldessa ha assenyalat que ara és el moment d’afrontar la sortida a aquesta greu crisi sanitària, social i econòmica, de forma unitària, sense deixar cap col·lectiu enrere, i que les institucions públiques han de tenir un paper de “tractor” en aquest procés. "Capacitar digitalment la ciutadania és la millor aposta que podem fer per la igualtat d’oportunitats. Per això, tenim el repte que la ciutadania percebi la tecnologia com un element útil, segur i que li simplifiqui la vida”, ha dit Núria Marín.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175