COMARCA
Ferrocarrils rehabilita passos superiors de diverses estacions
A Cornellà , Santa Coloma de Cervelló, Martorell, Abrera, Sant Esteve Sesrovires i Sant Vicenç dels Horts
![[Img #37947]](https://elfar.cat/upload/images/06_2021/1658_big_761355409052521_00.jpg)
Â
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat les obres de rehabilitació d’11 passos superiors situats a les lÃnies metropolitanes, concretament a les comarques del Barcelonès, Baix Llobregat i Anoia. Aquests treballs, amb un pressupost de 785.845,68 €, formen part de les obres de millora que FGC realitza constantment en les seves infraestructures per tal de garantir un servei de qualitat. En tots els casos, les actuacions que s’han dut a terme tenien com a objecte rehabilitar les estructures metà l·liques malmeses per l’efecte de l’aigua, reparar els paviments i substituir els elements trencats o en mal estat.
Â
Al Baix Llobregat s'han fet actuacions al pas superior sobre el ramal del Port, a Cornellà . Discorre sobre una lÃnia de transport de mercaderies que uneix la Zona Franca del Port de Barcelona amb el traçat de les lÃnies R5, R50, R6, R60, S3, S4, S8, S9 i L8. En aquest cas s’ha realitzat un tractament anticorrosiu als perfils metà l·lics laminats tant de la passarel·la com de l’estructura de les rampes d’accés, un tractament fungicida per a la fusta i la substitució d’uns cargols que presentaven una corrosió superficial per altres d’inoxidables.
Â
A l'estació de Santa Coloma de Cervelló, situada a l’est de la població i per on circulen trens de les lÃnies R5, R50, R6, R60, S3, S4, S8 i S0, s’ha realitzat un tractament anticorrosiu als perfils laminats de l’estructura (passarel·la, escales i rampa d’accés) i a la barana. S’ha substituït la xapa del paviment per una tarima antilliscant d’acer inoxidable i s’han canviat alguns elements d’enllumenat d’abalisament.
Â
A l'estació de Martorell Enllaç, per on circulen trens de les lÃnies S4, S8, R5, R50, R6 i R60, l’actuació ha consistit en esmenar els problemes associats a la corrosió de l’acer estructural i dels elements de protecció. S’ha aplicat un tractament anticorrosiu a tots els elements metà l·lics i s’ha actuat també en detalls constructius que afavorien l’acumulació d’aigua.
Â
A l'estació d’Abrera, emplaçada al nord-est de la població, i per on circulen trens de les lÃnies S4, R5 i R50, s’ha aplicat un tractament anticorrosiu a tota l’estructura metà l·lica de la passarel·la, s’ha impermeabilitzat el paviment i se li ha et un tractament antilliscant. També s’han substituït alguns cargols que presentaven corrosió superficial per altres d’inoxidables.
Â
A l'estació de Sant Esteve Sesrovires, per on circulen trens de les lÃnies R6 i R60, s’ha aplicat un tractament anticorrosiu a totes les estructures metà l·liques, barana i estructura de la caixa dels ascensors. S’ha impermeabilitzat el paviment del tauler i de la rampa i de la cara superior de les escales.
Â
Finalment, a l'estació de Quatre Camins, a Sant Vicenç dels Horts, per on circulen trens de les lÃnies S4, S8, S9, R5 i R6, s’ha aplicat un tractament anticorrosiu a l’estructura metà l·lica del tauler de la passarel·la superior, que permet connectar amb la carretera N-340, on s’ubica la parada d’autobús, i també a la de l’ascensor, escales i barana.
Â
La xapa metà l·lica que conforma el paviment de les escales s’ha substituït per una tarima de xapa perforada antilliscant d’acer inoxidable. A la barana, se li ha afegit un passamà també d’acer. S’han reparat les piles i columnes de formigó i s’ha renovat el paviment de fusta de la passarel·la emprant llistons de fusta amb major capacitat antilliscant i separats per 2 cm de manera que s’evacua l’aigua de pluja.
Â
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha finalitzat les obres de rehabilitació d’11 passos superiors situats a les lÃnies metropolitanes, concretament a les comarques del Barcelonès, Baix Llobregat i Anoia. Aquests treballs, amb un pressupost de 785.845,68 €, formen part de les obres de millora que FGC realitza constantment en les seves infraestructures per tal de garantir un servei de qualitat. En tots els casos, les actuacions que s’han dut a terme tenien com a objecte rehabilitar les estructures metà l·liques malmeses per l’efecte de l’aigua, reparar els paviments i substituir els elements trencats o en mal estat.
Â
Al Baix Llobregat s'han fet actuacions al pas superior sobre el ramal del Port, a Cornellà . Discorre sobre una lÃnia de transport de mercaderies que uneix la Zona Franca del Port de Barcelona amb el traçat de les lÃnies R5, R50, R6, R60, S3, S4, S8, S9 i L8. En aquest cas s’ha realitzat un tractament anticorrosiu als perfils metà l·lics laminats tant de la passarel·la com de l’estructura de les rampes d’accés, un tractament fungicida per a la fusta i la substitució d’uns cargols que presentaven una corrosió superficial per altres d’inoxidables.
Â
A l'estació de Santa Coloma de Cervelló, situada a l’est de la població i per on circulen trens de les lÃnies R5, R50, R6, R60, S3, S4, S8 i S0, s’ha realitzat un tractament anticorrosiu als perfils laminats de l’estructura (passarel·la, escales i rampa d’accés) i a la barana. S’ha substituït la xapa del paviment per una tarima antilliscant d’acer inoxidable i s’han canviat alguns elements d’enllumenat d’abalisament.
Â
A l'estació de Martorell Enllaç, per on circulen trens de les lÃnies S4, S8, R5, R50, R6 i R60, l’actuació ha consistit en esmenar els problemes associats a la corrosió de l’acer estructural i dels elements de protecció. S’ha aplicat un tractament anticorrosiu a tots els elements metà l·lics i s’ha actuat també en detalls constructius que afavorien l’acumulació d’aigua.
Â
A l'estació d’Abrera, emplaçada al nord-est de la població, i per on circulen trens de les lÃnies S4, R5 i R50, s’ha aplicat un tractament anticorrosiu a tota l’estructura metà l·lica de la passarel·la, s’ha impermeabilitzat el paviment i se li ha et un tractament antilliscant. També s’han substituït alguns cargols que presentaven corrosió superficial per altres d’inoxidables.
Â
A l'estació de Sant Esteve Sesrovires, per on circulen trens de les lÃnies R6 i R60, s’ha aplicat un tractament anticorrosiu a totes les estructures metà l·liques, barana i estructura de la caixa dels ascensors. S’ha impermeabilitzat el paviment del tauler i de la rampa i de la cara superior de les escales.
Â
Finalment, a l'estació de Quatre Camins, a Sant Vicenç dels Horts, per on circulen trens de les lÃnies S4, S8, S9, R5 i R6, s’ha aplicat un tractament anticorrosiu a l’estructura metà l·lica del tauler de la passarel·la superior, que permet connectar amb la carretera N-340, on s’ubica la parada d’autobús, i també a la de l’ascensor, escales i barana.
Â
La xapa metà l·lica que conforma el paviment de les escales s’ha substituït per una tarima de xapa perforada antilliscant d’acer inoxidable. A la barana, se li ha afegit un passamà també d’acer. S’han reparat les piles i columnes de formigó i s’ha renovat el paviment de fusta de la passarel·la emprant llistons de fusta amb major capacitat antilliscant i separats per 2 cm de manera que s’evacua l’aigua de pluja.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1