Miércoles, 03 de Diciembre de 2025

Actualizada

Miércoles, 03 de Diciembre de 2025 a las 07:28:02 horas

| 562
Miércoles, 07 de Julio de 2021
COMARCA

CCOO ajuda prop de 400 persones en sis mesos a tramitar ajuts i prestacions

El sindicat assegura que la bretxa digital està eixamplant el risc d'exclusió de dones migrades, que suposen el 70% de les persones usuàries del seu punt de suport

[Img #38044]

 

CCOO Baix Llobregat ha atés prop de 400 persones durant el primer semestres de l'any 2021 al punt ds suport per als tràmits d'ajuts i prestacions socials, el servei d'assessorament, informació i suport gratuït que s’ofereix a la seu del sindicat a Cornellà (Carretera d’Esplugues, 68) i que es pot demanar amb cita a través del telèfon 93 377 92 92 o del correu electrònic bllapag@ccoo.cat.

 

Des del primer confinament causat per la pandèmia de la COVID-19, CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf (BLLAPAG) va activat aquest  servei adreçat a persones treballadores i a la ciutadania en general. L’objectiu va ser "donar resposta a l'allau de consultes de tipus laboral i social en un moment d'incertesa, de fort impacte de la crisi a la comarca i de col·lapse de les administracions davant aquesta problemàtica", expliquen des del sindicat.


Les persones en situació de vulnerabilitat socioeconòmica tenen moltes dificultats per completar de forma autònoma els tràmits i les sol·licituds de prestacions que la situació de pandèmia obliga a fer preferentment de manera telemàtica. Són casos com l'Ingrés Mínim Vital (IMV), Renda Garantida de Ciutadania (RGC), SEPE, SOC, ajuts d'habitatge o beques i altres tràmits escolars.


"Hi ha un risc real d'exclusió, perquè moltes vegades les persones no disposen d'equips informàtics o no tenen prou coneixements per a utilitzar-los, entrebancant-se en temes com el DNI o el NIE electrònic, els certificats digitals o, fins i tot amb l'idioma, en el cas d'algunes persones migrades", asseguren.

 

Pel que fa als tràmits atesos per CCOO, es pot destacar que el 50% estan relacionats amb l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Garantida de Ciutadania, mentre que un 25% corresponen a consultes i informes del SEPE i altes del SOC.

 

Quant als perfils de persones usuàries del servei i més afectades socialment per la pandèmia, destaquen que el 70% són dones majoritàriament d'origen migrat provinents de treballs de la llar i les cures, de manera que "la bretxa digital s'està convertint per aquest col·lectiu en un element que dificultat d'accés a drets bàsics, com ara a l’IMV".


Miguel Ángel Merino, secretari de Socioeconomia i Polítiques Públiques de CCOO BLLAPAG destaca que "hi ha tres grups de persones afectades per la crisi amb indicadors sovint molt pitjors que els del conjunt de la població: els i les joves, les dones i la població d'origen migrat; en referència a la bretxa digital, ha deixat de ser només una conseqüència de l'exclusió per a convertir-se també en un factor d'exclusió que limita l'accés als drets bàsics per a la protecció social que augmenta les desigualtats".


La reivindicació de CCOO implica "reforçar i incrementar el finançament dels serveis públics". A més, recorden que la pobresa té rostre de dona i que impacta de manera decisiva a la infància, raó per la qual "necessitem una mirada en clau de gènere i polítiques eficients per revertir desigualtats i canviar la difícil realitat socioeconòmica", asseguren.


 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.220

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.