COMARCA
CCOO ajuda prop de 400 persones en sis mesos a tramitar ajuts i prestacions
El sindicat assegura que la bretxa digital està eixamplant el risc d'exclusió de dones migrades, que suposen el 70% de les persones usuàries del seu punt de suport
![[Img #38044]](https://elfar.cat/upload/images/07_2021/8286_ccoo.jpg)
CCOO Baix Llobregat ha atés prop de 400 persones durant el primer semestres de l'any 2021 al punt ds suport per als tràmits d'ajuts i prestacions socials, el servei d'assessorament, informació i suport gratuït que s’ofereix a la seu del sindicat a Cornellà (Carretera d’Esplugues, 68) i que es pot demanar amb cita a través del telèfon 93 377 92 92 o del correu electrònic bllapag@ccoo.cat.
Des del primer confinament causat per la pandèmia de la COVID-19, CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf (BLLAPAG) va activat aquest servei adreçat a persones treballadores i a la ciutadania en general. L’objectiu va ser "donar resposta a l'allau de consultes de tipus laboral i social en un moment d'incertesa, de fort impacte de la crisi a la comarca i de col·lapse de les administracions davant aquesta problemàtica", expliquen des del sindicat.
Les persones en situació de vulnerabilitat socioeconòmica tenen moltes dificultats per completar de forma autònoma els tràmits i les sol·licituds de prestacions que la situació de pandèmia obliga a fer preferentment de manera telemàtica. Són casos com l'Ingrés Mínim Vital (IMV), Renda Garantida de Ciutadania (RGC), SEPE, SOC, ajuts d'habitatge o beques i altres tràmits escolars.
"Hi ha un risc real d'exclusió, perquè moltes vegades les persones no disposen d'equips informàtics o no tenen prou coneixements per a utilitzar-los, entrebancant-se en temes com el DNI o el NIE electrònic, els certificats digitals o, fins i tot amb l'idioma, en el cas d'algunes persones migrades", asseguren.
Pel que fa als tràmits atesos per CCOO, es pot destacar que el 50% estan relacionats amb l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Garantida de Ciutadania, mentre que un 25% corresponen a consultes i informes del SEPE i altes del SOC.
Quant als perfils de persones usuàries del servei i més afectades socialment per la pandèmia, destaquen que el 70% són dones majoritàriament d'origen migrat provinents de treballs de la llar i les cures, de manera que "la bretxa digital s'està convertint per aquest col·lectiu en un element que dificultat d'accés a drets bàsics, com ara a l’IMV".
Miguel Ángel Merino, secretari de Socioeconomia i Polítiques Públiques de CCOO BLLAPAG destaca que "hi ha tres grups de persones afectades per la crisi amb indicadors sovint molt pitjors que els del conjunt de la població: els i les joves, les dones i la població d'origen migrat; en referència a la bretxa digital, ha deixat de ser només una conseqüència de l'exclusió per a convertir-se també en un factor d'exclusió que limita l'accés als drets bàsics per a la protecció social que augmenta les desigualtats".
La reivindicació de CCOO implica "reforçar i incrementar el finançament dels serveis públics". A més, recorden que la pobresa té rostre de dona i que impacta de manera decisiva a la infància, raó per la qual "necessitem una mirada en clau de gènere i polítiques eficients per revertir desigualtats i canviar la difícil realitat socioeconòmica", asseguren.
![[Img #38044]](https://elfar.cat/upload/images/07_2021/8286_ccoo.jpg)
CCOO Baix Llobregat ha atés prop de 400 persones durant el primer semestres de l'any 2021 al punt ds suport per als tràmits d'ajuts i prestacions socials, el servei d'assessorament, informació i suport gratuït que s’ofereix a la seu del sindicat a Cornellà (Carretera d’Esplugues, 68) i que es pot demanar amb cita a través del telèfon 93 377 92 92 o del correu electrònic bllapag@ccoo.cat.
Des del primer confinament causat per la pandèmia de la COVID-19, CCOO del Baix Llobregat, Alt Penedès, Anoia i Garraf (BLLAPAG) va activat aquest servei adreçat a persones treballadores i a la ciutadania en general. L’objectiu va ser "donar resposta a l'allau de consultes de tipus laboral i social en un moment d'incertesa, de fort impacte de la crisi a la comarca i de col·lapse de les administracions davant aquesta problemàtica", expliquen des del sindicat.
Les persones en situació de vulnerabilitat socioeconòmica tenen moltes dificultats per completar de forma autònoma els tràmits i les sol·licituds de prestacions que la situació de pandèmia obliga a fer preferentment de manera telemàtica. Són casos com l'Ingrés Mínim Vital (IMV), Renda Garantida de Ciutadania (RGC), SEPE, SOC, ajuts d'habitatge o beques i altres tràmits escolars.
"Hi ha un risc real d'exclusió, perquè moltes vegades les persones no disposen d'equips informàtics o no tenen prou coneixements per a utilitzar-los, entrebancant-se en temes com el DNI o el NIE electrònic, els certificats digitals o, fins i tot amb l'idioma, en el cas d'algunes persones migrades", asseguren.
Pel que fa als tràmits atesos per CCOO, es pot destacar que el 50% estan relacionats amb l’Ingrés Mínim Vital i la Renda Garantida de Ciutadania, mentre que un 25% corresponen a consultes i informes del SEPE i altes del SOC.
Quant als perfils de persones usuàries del servei i més afectades socialment per la pandèmia, destaquen que el 70% són dones majoritàriament d'origen migrat provinents de treballs de la llar i les cures, de manera que "la bretxa digital s'està convertint per aquest col·lectiu en un element que dificultat d'accés a drets bàsics, com ara a l’IMV".
Miguel Ángel Merino, secretari de Socioeconomia i Polítiques Públiques de CCOO BLLAPAG destaca que "hi ha tres grups de persones afectades per la crisi amb indicadors sovint molt pitjors que els del conjunt de la població: els i les joves, les dones i la població d'origen migrat; en referència a la bretxa digital, ha deixat de ser només una conseqüència de l'exclusió per a convertir-se també en un factor d'exclusió que limita l'accés als drets bàsics per a la protecció social que augmenta les desigualtats".
La reivindicació de CCOO implica "reforçar i incrementar el finançament dels serveis públics". A més, recorden que la pobresa té rostre de dona i que impacta de manera decisiva a la infància, raó per la qual "necessitem una mirada en clau de gènere i polítiques eficients per revertir desigualtats i canviar la difícil realitat socioeconòmica", asseguren.















Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.220