COMARCA
Campanya per fomentar l’ús òptim dels antibiòtics
Impulsada per la Gerència Territorial Metropolitana Sud de l’ICS
![[Img #39783]](https://elfar.cat/upload/images/11_2021/7094_una-imatge-de-la-campanya.jpg)
Â
La Gerència Territorial Metropolitana Sud (GTMS) de l’Institut Català de la Salut ha posat en marxa la campanya comunicativa PROA, que té com a finalitat promoure l’ús òptim dels antibiòtics. La campanya, que durarà prop d’un any, se serveix de missatges complementaris per adreçar-se tant a professionals de la salut com al conjunt de la ciutadania.
Â
"Els antibiòtics han salvat milions de vides, però ja han aparegut bacteris intractables perquè s’ha fet un ús excessiu d’aquest tractament. A més, crear nous antibiòtics és un procés molt llarg i actualment se’n creen pocs. Per això convé mantenir-ne l’efectivitat emprant-los només quan cal i de la manera més convenient", expliquen des de l'ICS.
Â
La campanya comunicativa servirà tant per conscienciar la població general de fer un ús responsable dels antibiòtics, com per a educar-la sobre usos apropiats i inapropiats. D’aquesta manera compta amb missatges com ara Evita l’automedicació i Els antibiòtics no curen processos virals. Els missatges adreçats al col·lectiu sanitari en fomenten un ús correcte, tot facilitant dades basades en l’evidència i cientÃfica i les bones prà ctiques, com ara Consulta les guies locals. Per escollir el tractament empÃric òptim cal considerar l’epidemiologia local.
Â
Els canals interns de difusió d’aquesta campanya són les intranets, els salvapantalles d’ordinador i els televisors informatius de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital de Viladecans i els centres d’atenció primà ria de l’Àrea Metropolitana Sud de l’ICS, aixà com les xarxes socials d’aquestes institucions i suports publicitaris urbans.
Â
A més, grà cies a un acord de col·laboració amb el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, per primer cop la campanya va més enllà dels dels recursos propis de la GTMS per entrar també a les farmà cies del seu entorn territorial (municipis de l’Hospitalet i el Prat de Llobregat). Concretament, els missatges de la campanya PROA es difonen també a través dels televisors de les oficines de farmà cia i de bosses per a clients de farmà cies d’aquests municipis. Aquesta nova dimensió informativa pemet fer arribar els missatges sobre l’ús responsable dels antibiòtics a moltes més persones més enllà dels usuaris i professionals de l’ICS.
Â
Â
La Gerència Territorial Metropolitana Sud (GTMS) de l’Institut Català de la Salut ha posat en marxa la campanya comunicativa PROA, que té com a finalitat promoure l’ús òptim dels antibiòtics. La campanya, que durarà prop d’un any, se serveix de missatges complementaris per adreçar-se tant a professionals de la salut com al conjunt de la ciutadania.
Â
"Els antibiòtics han salvat milions de vides, però ja han aparegut bacteris intractables perquè s’ha fet un ús excessiu d’aquest tractament. A més, crear nous antibiòtics és un procés molt llarg i actualment se’n creen pocs. Per això convé mantenir-ne l’efectivitat emprant-los només quan cal i de la manera més convenient", expliquen des de l'ICS.
Â
La campanya comunicativa servirà tant per conscienciar la població general de fer un ús responsable dels antibiòtics, com per a educar-la sobre usos apropiats i inapropiats. D’aquesta manera compta amb missatges com ara Evita l’automedicació i Els antibiòtics no curen processos virals. Els missatges adreçats al col·lectiu sanitari en fomenten un ús correcte, tot facilitant dades basades en l’evidència i cientÃfica i les bones prà ctiques, com ara Consulta les guies locals. Per escollir el tractament empÃric òptim cal considerar l’epidemiologia local.
Â
Els canals interns de difusió d’aquesta campanya són les intranets, els salvapantalles d’ordinador i els televisors informatius de l’Hospital Universitari de Bellvitge, l’Hospital de Viladecans i els centres d’atenció primà ria de l’Àrea Metropolitana Sud de l’ICS, aixà com les xarxes socials d’aquestes institucions i suports publicitaris urbans.
Â
A més, grà cies a un acord de col·laboració amb el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, per primer cop la campanya va més enllà dels dels recursos propis de la GTMS per entrar també a les farmà cies del seu entorn territorial (municipis de l’Hospitalet i el Prat de Llobregat). Concretament, els missatges de la campanya PROA es difonen també a través dels televisors de les oficines de farmà cia i de bosses per a clients de farmà cies d’aquests municipis. Aquesta nova dimensió informativa pemet fer arribar els missatges sobre l’ús responsable dels antibiòtics a moltes més persones més enllà dels usuaris i professionals de l’ICS.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.119