EL PRAT
La Fira Avícola del Prat va rebre més de 50.600 visitants
Els ingressos que reporta l'esdeviment a la ciutat s’estima en mig milió d’euros.
![[Img #40361]](https://elfar.cat/upload/images/12_2021/5084_5_5-copia.jpg)
La 48a Fira Avícola del Prat ha rebut un total de 50.625 visites aquest darrer cap de setmana, entre la tarda de divendres 17 fins al diumenge 19 al vespre. Enguany, s’han tornat a aplegar a la Granja de la Ricarda els millors productes de proximitat i la millor gastronomia local, amb el Pota Blava com a protagonista, juntament amb la Carxofa Prat i altres verdures del Parc Agrari.
L’Ajuntament del Prat ha exposat avui les dades de balanç d’aquesta darrera edició de la fira. Per fer-ho, enguany ha encarregat per primera vegada una enquesta, a mode de prova pilot, per valorar l’impacte social i econòmic de la fira al Prat i el grau de satisfacció de la ciutadania amb l’esdeveniment, que ha elaborat la consultora J3BTres.
Segons aquesta enquesta pilot, que és previst ampliar en properes edicions, la majoria de les visites al recinte de la fira corresponen a persones residents al Prat (80,7%), mentre que un 9,3% prové de Barcelona i el 10% d’altres localitats del Baix Llobregat o d’altres punts de Catalunya. La majoria de visitants, el 87,3%, ja havien visitat prèviament la fira en anys anteriors i la pràctica totalitat assegura que tornaria a repetir.
L’enquesta també indica que l’impacte econòmic total d’aquesta edició ha estat de 510.886,94 euros, cosa que significa que cada euro invertit en l’organització de la fira es multiplica per 1,89.
Aquest impacte total inclou tant els beneficis directes com els indirectes. Els beneficis directes, de les vendes realitzades al mateix recinte firal -a les parades o a l’Espai Gastronòmic-, han estat de 255.934,72 euros. En aquest sentit, cal tenir en compte que 3 de cada 4 visitants de la fira fan alguna compra i que la mitjana de despesa per persona és de 23 euros.
Els beneficis indirectes són els que suposa l’increment de les vendes del comerç o la restauració local, als establiments de tota la ciutat (no al recinte firal), coincidint amb la celebració d’aquest esdeveniment. Aquest impacte indirecte ha arribat a 254.952,22 euros.
Des de l’Ajuntament també es fa un balanç positiu d’aquesta primera edició presencial de la Fira Avícola després l’inici de la pandèmia, ja que l’any 2020 totes les seves activitats es van fer en format virtual. En aquesta edició, el recinte firal s’ha adequat amb totes les mesures de seguretat i de control d’aforament necessàries en el context sanitari actual. Segons l’enquesta realitzada, la ciutadania puntua la seguretat de la Fira majoritàriament amb notes que oscil·len entre un 4 i 5 (sobre 5), en la línia de la seva valoració general del conjunt de l’esdeveniment.
![[Img #40361]](https://elfar.cat/upload/images/12_2021/5084_5_5-copia.jpg)
La 48a Fira Avícola del Prat ha rebut un total de 50.625 visites aquest darrer cap de setmana, entre la tarda de divendres 17 fins al diumenge 19 al vespre. Enguany, s’han tornat a aplegar a la Granja de la Ricarda els millors productes de proximitat i la millor gastronomia local, amb el Pota Blava com a protagonista, juntament amb la Carxofa Prat i altres verdures del Parc Agrari.
L’Ajuntament del Prat ha exposat avui les dades de balanç d’aquesta darrera edició de la fira. Per fer-ho, enguany ha encarregat per primera vegada una enquesta, a mode de prova pilot, per valorar l’impacte social i econòmic de la fira al Prat i el grau de satisfacció de la ciutadania amb l’esdeveniment, que ha elaborat la consultora J3BTres.
Segons aquesta enquesta pilot, que és previst ampliar en properes edicions, la majoria de les visites al recinte de la fira corresponen a persones residents al Prat (80,7%), mentre que un 9,3% prové de Barcelona i el 10% d’altres localitats del Baix Llobregat o d’altres punts de Catalunya. La majoria de visitants, el 87,3%, ja havien visitat prèviament la fira en anys anteriors i la pràctica totalitat assegura que tornaria a repetir.
L’enquesta també indica que l’impacte econòmic total d’aquesta edició ha estat de 510.886,94 euros, cosa que significa que cada euro invertit en l’organització de la fira es multiplica per 1,89.
Aquest impacte total inclou tant els beneficis directes com els indirectes. Els beneficis directes, de les vendes realitzades al mateix recinte firal -a les parades o a l’Espai Gastronòmic-, han estat de 255.934,72 euros. En aquest sentit, cal tenir en compte que 3 de cada 4 visitants de la fira fan alguna compra i que la mitjana de despesa per persona és de 23 euros.
Els beneficis indirectes són els que suposa l’increment de les vendes del comerç o la restauració local, als establiments de tota la ciutat (no al recinte firal), coincidint amb la celebració d’aquest esdeveniment. Aquest impacte indirecte ha arribat a 254.952,22 euros.
Des de l’Ajuntament també es fa un balanç positiu d’aquesta primera edició presencial de la Fira Avícola després l’inici de la pandèmia, ja que l’any 2020 totes les seves activitats es van fer en format virtual. En aquesta edició, el recinte firal s’ha adequat amb totes les mesures de seguretat i de control d’aforament necessàries en el context sanitari actual. Segons l’enquesta realitzada, la ciutadania puntua la seguretat de la Fira majoritàriament amb notes que oscil·len entre un 4 i 5 (sobre 5), en la línia de la seva valoració general del conjunt de l’esdeveniment.





Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.188