Sábado, 06 de Diciembre de 2025

Actualizada

Viernes, 05 de Diciembre de 2025 a las 18:41:16 horas

| 234
Martes, 28 de Diciembre de 2021
COMARCA

La Diputació incrementa el pressupost del Catàleg de serveis un 21,6%

El dota amb 128,3 milions d’euros

[Img #40430]

 

El ple de la Diputació de Barcelona ha donat llum verda al Catàleg de serveis 2022, que té un pressupost de 128,3 milions d’euros (augment del 21,6% respecte aquest 2021) assolint, així, la seva xifra més gran que ha tingut mai des del seu naixement l’any 2006. Aquesta aprovació va tenir lloc durant el ple ordinari del mes de desembre, que es va celebrar el dia 23 de forma telemàtica a causa de la pandèmia.

 

Per a l’any 2022 el Catàleg de serveis ha millorat i racionalitzat els recursos existents i, per aquest motiu, oferirà 360 recursos als governs locals de la província: 162 tècnics (45%), 112 econòmics (31%) i 86 materials (24%). Els recursos tècnics i materials inclouen la redacció de projectes, el desenvolupament i manteniment d’eines informàtiques i la realització d’activitats i serveis a càrrec de la Diputació de Barcelona; amb una alta participació de personal qualificat de la institució.

 

Ara fa un any, la Diputació va aprovar el Catàleg de serveis 2021-2023 fet que "ha permès oferir als governs locals de la província una oferta de recursos més estable i simplificada, per tal de facilitar-los la planificació al llarg del mandat i, també, reduir els costos de gestió", segons asseguren fonts de la corporació.

 

Cercador de recursos

 

El Catàleg de serveis 2022 compta amb un únic cercador web, que permet obtenir catàlegs a mida segons diferents criteris (població, termini de sol·licitud, tipus de recurs, matèria...) i on s’inclouen tots els recursos disponibles.

 

Cada recurs conté informació completa dels ens destinataris i dels requisits d’accés, els criteris de valoració i puntuació, els terminis de concessió i condicions d’execució i la justificació.

 

Carta de serveis

 

El sistema de millora contínua està certificat per AENOR des del 2014, amb l’objectiu de millorar la prestació de serveis així com la detecció de necessitats i expectatives dels ens locals. És per això que, en aquests set anys, s’han enviat més de 60.000 enquestes de satisfacció amb un percentatge de resposta superior al 60% i una valoració mitjana del Catàleg de 8,6 sobre 10 punts.

 

Amb la implantació de la carta de serveis, i en paral·lel a les bones puntuacions atorgades, els governs locals han formulat més de 8.500 propostes de millora que han servit per implementar millores anuals en la gestió del Catàleg i l’oferta de recursos.

 

"El Catàleg de serveis esdevé, un any més, una de les principals accions de suport a l’autonomia dels governs locals que s’adreça a ajuntaments, consells comarcals, consorcis, mancomunitats i entitats municipals descentralitzades", expliquen des de l'organisme.

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.220

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.