Lunes, 01 de Diciembre de 2025

Actualizada

Lunes, 01 de Diciembre de 2025 a las 07:32:08 horas

| 208
Jueves, 17 de Marzo de 2022
EL PRAT

Les reclamacions i consultes sobre els subministraments energètics es doblen en un any

Així es desprèn de la memòria anual del Servei Públic de Consum corresponent al 2021

[Img #41723]

 

Coincidint amb la setmana del Dia Mundial de les Persones consumidores (15 de març), el Servei Públic de Consum de l’Ajuntament del Prat ha fet pública la seva memòria anual corresponent al 2021. L’any passat, aquest servei va efectuar un total de 1.985 atencions de diferents tipus, entre consultes, queixes i reclamacions, de les quals el 17% estan vinculades als subministraments energètics a la llar, segons fonts municipals.

 

De les 1.985 atencions, 1.387 són consultes (69,8%), 577 reclamacions (29,1%) i 21 queixes (1,1%). Del total de reclamacions, un 63,8% es van resoldre a partir d’un  acord  entre la persona consumidora i l’empresa reclamada.

 

Tant les reclamacions com les consultes vinculades als subministraments energètics s’han doblat entre 2020 i 2021. En el cas de les reclamacions, han passat de 34 a 81 i, en el cas de les consultes, de 82 a 152.

 

Els subministraments energètics són globalment el segon motiu d’atenció més freqüent (17%), només per darrere de la telefonia i les telecomunicacions (19,65%), que es mantenen en nivells similars que en anys anteriors.

 

A més dels subministraments i telecomunicacions, altres motius d’atenció freqüent al Servei Públic de Consum estan vinculats als serveis professionals de diferents àmbits (16,8%), la qualitat de diversos productes (12,6%), el transport (7,04%), la salut (6,63%), els serveis bancaris (5,51%) o l’habitatge (3,36%).  

 

Dins de les atencions referents al transport, les dels trajectes en avió es mantenen a nivells similars que en anys anteriors, exceptuant el 2020 per l’efecte de la pandèmia. Les consultes i reclamacions sobre anul·lacions de viatges sí que experimenten un lleuger augment. En aquest àmbit, s'observa, encara, la problemàtica relacionada amb la COVID.

 

Un aspecte molt ben valorat del Servei Públic de Consum és, segons l'Ajuntament, l'atenció personalitzada i presencial. Del total d’atencions, 1.147 (57,8%) han estat presencials. L'accés al Servei Públic de Consum es pot fer mitjançant cita prèvia on line.

 

En el marc de la setmana del Dia Mundial de les Persones Consumidores, l’Ajuntament del Prat també s’ha sumat a la Campanya  de 2022 per aquest motiu de la Diputació de Barcelona.

 

 
La Casa de l’Energia del Prat, servei especialitzat en transició energètica

 

Pel que fa a un dels motius més freqüents d’atenció del Servei Públic de Consum, els subministraments energètics, l’Ajuntament Prat es va dotar d’un servei especialitzat a principis de 2021. Es tracta de la Casa de l’Energia que, entre d’altres funcions, "assessora les persones interessades sobre com optimitzar la potència elèctrica contractada, reduir i fer un ús més eficient de l’energia, descarbonitzar i treure el gas del domicili o instal·lar plaques fotovoltaiques", expliquen des del consistori.

 

En relació als serveis bancaris, que també han motivat un 5% de les atencions del Servei Públic de Consum, recentment es va presentar al Prat una nova Xarxa de Municipis pel Dret als Serveis Bancaris Bàsics. La Xarxa vol fer front a l’exclusió financera, que ha crescut especialment des de la crisi del 2008 i el tancament d’oficines bancàries. Estudiarà la implementació de serveis financers locals per garantir els drets bancaris bàsics de la ciutadania.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.223

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.