EL PRAT
L'Ajuntament reformula el projecte per a l’Eixample Nord
El possible soterrament de la C-31 es deixa per a més endavant, quan s'abordi la reurbanització de la zona del Carrefour
![[Img #41945]](https://elfar.cat/upload/images/03_2022/5022_autovia.jpg)
L’Ajuntament del Prat ha reformulat el creixement urbanístic de la ciutat cap al nord, entre la plataforma que cobreix el ferrocarril i la C-32 (autopista A-16), l’anomenat Eixample Nord, segons informa elprat.digital.
El primer projecte preveia semisoterrar la C-31 (autovia de Castelldefels) i fer passar la ciutat per sobre, amb un lleuger pendent a partir del ferrocarril. "L’elevat cost d’aquesta operació es cobriria amb fortes càrregues urbanístiques que suposarien construir edificis de gran alçada", expliquen des d'aquest mitjà de comunicació.
Ara, l’Ajuntament ha reformulat el projecte, de manera que no caldrà construir edificis tan alts, reduint així l’impacte visual. La idea és aparcar de moment el soterrament de l’autovia i deixar-lo per a una fase posterior, quan s’abordi la reurbanització més enllà de la C-31 (zona del Carrefour i Tradisa), un sector tan gran que aleshores sí que permetrà -si la Generalitat hi està d’acord- assumir més fàcilment les càrregues que suposarà el soterrament de l’autovia. De moment, el projecte se centra en l’anomenat sector Estació-Seda-Paperera, situat entre el ferrocarril i la C-31.
Per evitar l’impacte del soroll de l’autovia sobre el nou barri, l’Ajuntament del Prat planteja la construcció d’una pantalla acústica en forma de pèrgola o semitúnel al llarg d’aproximadament un quilòmetre que separi la C-31 de la ciutat. A més, aquesta pantalla es cobriria amb plaques fotovoltaiques, de manera que a la seva funció de filtre sonor s’afegiria la de producció d’energia neta.
Segons han explicat l’alcalde, Lluís Mijoler, i la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Alba Bou, als micròfons d’elprat.ràdio (91.6 FM), el barri de l’Eixample Nord serà “energèticament positiu”, és a dir, generarà més energia que la que consumirà.
![[Img #41945]](https://elfar.cat/upload/images/03_2022/5022_autovia.jpg)
L’Ajuntament del Prat ha reformulat el creixement urbanístic de la ciutat cap al nord, entre la plataforma que cobreix el ferrocarril i la C-32 (autopista A-16), l’anomenat Eixample Nord, segons informa elprat.digital.
El primer projecte preveia semisoterrar la C-31 (autovia de Castelldefels) i fer passar la ciutat per sobre, amb un lleuger pendent a partir del ferrocarril. "L’elevat cost d’aquesta operació es cobriria amb fortes càrregues urbanístiques que suposarien construir edificis de gran alçada", expliquen des d'aquest mitjà de comunicació.
Ara, l’Ajuntament ha reformulat el projecte, de manera que no caldrà construir edificis tan alts, reduint així l’impacte visual. La idea és aparcar de moment el soterrament de l’autovia i deixar-lo per a una fase posterior, quan s’abordi la reurbanització més enllà de la C-31 (zona del Carrefour i Tradisa), un sector tan gran que aleshores sí que permetrà -si la Generalitat hi està d’acord- assumir més fàcilment les càrregues que suposarà el soterrament de l’autovia. De moment, el projecte se centra en l’anomenat sector Estació-Seda-Paperera, situat entre el ferrocarril i la C-31.
Per evitar l’impacte del soroll de l’autovia sobre el nou barri, l’Ajuntament del Prat planteja la construcció d’una pantalla acústica en forma de pèrgola o semitúnel al llarg d’aproximadament un quilòmetre que separi la C-31 de la ciutat. A més, aquesta pantalla es cobriria amb plaques fotovoltaiques, de manera que a la seva funció de filtre sonor s’afegiria la de producció d’energia neta.
Segons han explicat l’alcalde, Lluís Mijoler, i la tinenta d’alcaldia d’Urbanisme, Alba Bou, als micròfons d’elprat.ràdio (91.6 FM), el barri de l’Eixample Nord serà “energèticament positiu”, és a dir, generarà més energia que la que consumirà.






Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.223