Sábado, 06 de Diciembre de 2025

Actualizada

Viernes, 05 de Diciembre de 2025 a las 18:41:16 horas

| 672
Jueves, 23 de Junio de 2022
EL PRAT

L’Ajuntament i els agents socials executen el 94% de l’estratègia local per fer front a l’impacte de la COVID-19 acordada fa dos anys

Una vegada finalitzada l’estratègia de reconstrucció en la seva pràctica totalitat, 28 de les seves accions tindran continuïtat a partir d’ara

[Img #43381]

L’Ajuntament i els agents socials del Prat han executat el 94% de les 112 accions de l’estratègia de la ciutat per fer front a l’impacte de la COVID-19. Així es va constatar en la reunió de la Taula de Reconstrucció Social i Econòmica del Prat, que es va reunir ahir dimecres, per tal de fer el balanç final d’aquesta estratègia, que es va posar en marxa el juliol de 2020.

 

Des del consistori asseguren que dos anys després, només resten per executar el 6% de les accions que contemplava el document consensuat per l’administracó local i els principals agents socials, econòmics i polítics de la ciutat, majoritàriament intervencions a l’espai públic vinculades a la pacificació de carrers.

 

A més de fer balanç de l’estratègia de reconstrucció, en la trobada d’ahir es va acordar que 28 de les seves accions tinguin continuïtat a partir d’ara per seguir promovent el model de ciutat del Prat, "que es caracteritza per la cohesió social, la prosperitat, la sostenibilitat i la innovació", remarquen des del consistori. Totes elles estan vinculades a àmbits com la defensa d’una sanitat pública de qualitat, la cura de la salut mental, l’acompanyament a la dependència i a la gent gran, el foment de la cultura digital en un context de transformació tecnològica, les polítiques de reinserció laboral, la millora dels espais urbans (tant habitatges com espai públic) o la transició energètica.

 

Més suport dels serveis d’acció social a la població durant la pandèmia

 

En el marc de l’estratègia de reconstrucció, s’han reforçat especialment els serveis d’acció social i comunitària, per donar suport a la població afectada per la pandèmia. Durant els darrers dos anys, les famílies receptores d’ajuts d’urgència social  han crescut d’un 25,1%. També han augmentat el 12,6% de les persones ateses pels Serveis Bàsics d’Atenció Social entre 2019 i 2021, percentatge que s’eleva al 32,1% en el cas de la gent gran. En un context d’envelliment de la població, al Prat també s’han reforçat molts altres ajuts per a la gent gran o amb dependència. Per exemple, s’han increment d’un 36,4% les persones ateses pel Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) entre 2019 i 2021.

 

A més, durant el darrer any, s’han reforçat les accions per vetllar per la salut mental i el benestar emocional de la ciutadania, amb serveis específics per a la població més jove, també en col·laboració amb d’altres municipis. També s’han posat en marxa noves accions per garantir el dret a l’habitatge, com el programa Housing First, que parteix de la filosofia que comptar amb un habitatge on viure és el primer pas per promoure la inserció social de persones que es troben sense llar; o l’ampliació dels allotjaments per combatre l’exclusió residencial severa. Així mateix, s’ha reforçat el Servei d’Intervenció i Prevenció de l'Exclusió Residencial (SIPER) per evitar desnonaments o garantir alternatives habitacionals a les persones que han perdut les seves llars.

 

Suport al teixit econòmic local i millora de l’ocupació

 

D’altra banda, s’han dut a terme diverses accions per promoure la recuperació del teixit econòmic i del comerç local. Per exemple, en les ordenances fiscals d’aquest any 2022, encara es mantenen bonificacions i congelacions per a comerços i empreses, que es van començar a implementar el 2021. Una altra iniciativa recent de suport al comerç és la distribució de les targetes MarketPrat, carregades amb 100 euros per comprar al comerç local, dels quals 40 són finançats per l’Ajuntament.

 

Les mesures impulsades des de l’àmbit local han contribuït, juntament amb d’altres factors com la superació de l’etapa més crítica de la pandèmia, a la millora d’alguns indicadors d’ocupació al Prat. Per exemple, el passat mes de maig, es va registrar al Prat el nombre de persones aturades (3.007) més baix dels darrers 15 anys. A més, els actuals nivells de contractació indefinida són els més alts des de 1998. L’abril d’aquest any, un 41,6% del total de contractes signats al Prat van ser indefinits, percentatge que també suposa un creixement interanual de 32,8 punts. Aquest augment coincideix amb la recent aprovació de la recent reforma laboral.

 

Reactivació de la cultura i de l’esport

 

A més, l’estratègia ha contemplat un pla de reactivació cultural, que en els darrers mesos ha ajudat a reprendre les activitats a l’interior dels equipaments, i que prèviament ja havia contribuït a adequar les activitats culturals al context sanitari de cada moment (a l’aire lliure, descentralitzades, etc).  Per reactivar la pràctica esportiva, s’han desenvolupat campanyes de sensibilització com Sortiu i disfruteu, d’altres per promoure la gratuïtat d’activitats esportives durant dies concrets o accions per reforçar el programa Club Esport Jove i millorar l’estat de les pistes esportives escolars, entre d’altres.

 

Finalment, en l’àmbit educatiu, cal destacar la nova subvenció per a activitats complementàries de centres educatius de fins a 50.000 euros o l’impuls a la Formació Professional, entre d’altres actuacions.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.220

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.