ÀREA METROPOLITANA
Entra en vigor la nova tarifa metropolitana del transport públic
En alguns casos, com amb la T-10, suposarà fins a gairebé un 50% d’estalvi directe per als usuaris
![[Img #23191]](https://elfar.cat/upload/images/01_2019/9301_a.jpg?22)
La nova tarifa metropolitana ja ha entrat en vigor i per aquest motiu tots els desplaçaments que tinguin origen i destinació a un dels 36 municipis metropolitans es podran fer amb títols d’una zona. Aquesta mesura va ser aprovada el passat 24 d’octubre per les administracions consorciades al si de l’ATM: la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Per informar la ciutadania, l’ATM i l’AMB van posar en marxa durant la darrera setmana de desembre una campanya informativa, que estarà activa durant tot el mes de gener de 2019. Principalment, la campanya se centra en ràdio, mitjans exteriors (autobusos i opis metropolitans), premsa, identificació en els punts de venda i xarxes socials.
"Els ciutadans ja poden comprovar que és més econòmic desplaçar-se en transport públic pels 36 municipis que conformen la Metròpolis Barcelona", ha exposat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda. En aquest sentit, Poveda recorda que la nova tarifa metropolitana és un “acord històric, que acaba amb un greuge que afectava els desplaçaments quotidians dels ciutadans dels municipis metropolitans de la segona corona tarifaria”.
“Com mesures com aquestes, afavorim i facilitem el canvi d'hàbits cap a una mobilitat més sostenible”, ha manifestat Poveda, que recorda l’objectiu de l’AMB de traspassar usuaris del vehicle privat al transport públic i reduir la contaminació atmosfèrica.
![[Img #23190]](https://elfar.cat/upload/images/01_2019/4056_a.jpg?20)
Cap municipi del sistema no ha canviat de zona tarifària, però a tots els desplaçaments que es facin dins l’àmbit dels 36 municipis metropolitans (que se situen a la primera corona i parcialment a les zones 2A, 2B i 2C de la segona corona) els aplica la nova tarifa d’una zona, tant si es fan amb títols integrats (excepció feta de la T-16) com si es fan amb bitllet senzill.
A la resta de títols socials (Targeta rosa metropolitana, T-4, Passi pensionista i targeta de pensionista de FGC) i als altres títols propis dels operadors inicialment no els aplica aquesta mesura.
Les relacions entre les diferents zones del sistema tarifari continuen funcionant de la mateixa manera: cal comptar el nombre de zones per les quals es transita durant el trajecte (excepció feta de les relacions amb origen i destinació entre els 36 municipis metropolitans).
Aquesta homogeneïtzació tarifària arreu de la Metròpolis Barcelona suposarà per a alguns trajectes una reducció del preu del títol. En alguns casos, com amb la T-10, suposarà fins a gairebé un 50% d’estalvi directe.
Amb aquesta reducció del títol del bitllet, es preveu un augment de la demanda de transport públic. Previsiblement, s’estima un increment de 4,6 nous milions de viatges.
D’altra banda, des de l’AMB, es recorda que, a banda de la implantació de la tarifa metropolitana, des de l’organisme metropolità també s’estan treballant i desenvolupant millores del servei de transport públic i infraestructures en els 18 municipis metropolitans de la segona corona.
La nova tarifa metropolitana ja ha entrat en vigor i per aquest motiu tots els desplaçaments que tinguin origen i destinació a un dels 36 municipis metropolitans es podran fer amb títols d’una zona. Aquesta mesura va ser aprovada el passat 24 d’octubre per les administracions consorciades al si de l’ATM: la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Per informar la ciutadania, l’ATM i l’AMB van posar en marxa durant la darrera setmana de desembre una campanya informativa, que estarà activa durant tot el mes de gener de 2019. Principalment, la campanya se centra en ràdio, mitjans exteriors (autobusos i opis metropolitans), premsa, identificació en els punts de venda i xarxes socials.
"Els ciutadans ja poden comprovar que és més econòmic desplaçar-se en transport públic pels 36 municipis que conformen la Metròpolis Barcelona", ha exposat el vicepresident de Mobilitat i Transport de l'AMB, Antoni Poveda. En aquest sentit, Poveda recorda que la nova tarifa metropolitana és un “acord històric, que acaba amb un greuge que afectava els desplaçaments quotidians dels ciutadans dels municipis metropolitans de la segona corona tarifaria”.
“Com mesures com aquestes, afavorim i facilitem el canvi d'hàbits cap a una mobilitat més sostenible”, ha manifestat Poveda, que recorda l’objectiu de l’AMB de traspassar usuaris del vehicle privat al transport públic i reduir la contaminació atmosfèrica.
Cap municipi del sistema no ha canviat de zona tarifària, però a tots els desplaçaments que es facin dins l’àmbit dels 36 municipis metropolitans (que se situen a la primera corona i parcialment a les zones 2A, 2B i 2C de la segona corona) els aplica la nova tarifa d’una zona, tant si es fan amb títols integrats (excepció feta de la T-16) com si es fan amb bitllet senzill.
A la resta de títols socials (Targeta rosa metropolitana, T-4, Passi pensionista i targeta de pensionista de FGC) i als altres títols propis dels operadors inicialment no els aplica aquesta mesura.
Les relacions entre les diferents zones del sistema tarifari continuen funcionant de la mateixa manera: cal comptar el nombre de zones per les quals es transita durant el trajecte (excepció feta de les relacions amb origen i destinació entre els 36 municipis metropolitans).
Aquesta homogeneïtzació tarifària arreu de la Metròpolis Barcelona suposarà per a alguns trajectes una reducció del preu del títol. En alguns casos, com amb la T-10, suposarà fins a gairebé un 50% d’estalvi directe.
Amb aquesta reducció del títol del bitllet, es preveu un augment de la demanda de transport públic. Previsiblement, s’estima un increment de 4,6 nous milions de viatges.
D’altra banda, des de l’AMB, es recorda que, a banda de la implantació de la tarifa metropolitana, des de l’organisme metropolità també s’estan treballant i desenvolupant millores del servei de transport públic i infraestructures en els 18 municipis metropolitans de la segona corona.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1