COMARCA
La línia Martorell-Igualada dels FGC celebra el seu 125è aniversari
L’acte consistirà en un recorregut en tren regular des de plaça Espanya a Martorell, el bateig del Tren del Centenari i la visita a l’exposició que commemora l’efemèride
![[Img #23320]](https://elfar.cat/upload/images/01_2019/6022_a.jpg?44)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) celebra aquest dissabte el 125è aniversari de la línia Martorell-Igualada. L’acte consistirà en un recorregut en tren regular des de plaça Espanya a Martorell, el bateig del Tren del Centenari i la visita a l’exposició que commemora l’efemèride a l’estació de Martorell-Enllaç.
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet; el president de FGC, Ricard Font, i el director general de FGC, Pere Calvet, sortiran cap a les 11.22 hores de l’estació de plaça Espanya en direcció Martorell-Vila, on seran rebuts per l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa; l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i la resta d’autoritats. Una diligència traslladarà la comitiva a l’estació de Martorell-Enllaç, on es batejarà el Tren del Centenari i es visitarà l’exposició 125 anys de la línia Martorell-Igualada. A més, es farà una teatralització de l’arribada de la línia i una visita al tren històric.
"El 29 de juliol de 1893 es va inaugurar la línia Martorell-Igualada, l’empenta que la indústria de la zona necessitava per sobreviure i millorar les comunicacions de la Catalunya central amb Barcelona", recorden des de l'Ajuntament de Martorell. Aquest ferrocarril, a més, va consolidar la capital del Baix Nord "com el principal nus de comunicacions", apunten.
Al llarg dels seus 125 anys de vida, la línia s’ha hagut d’enfrontar a reptes importants: des de la deficient gestió dels primers anys de funcionament fins a l’anunci de tancament en plena transició, passant per la greu destrucció del material mòbil i les instal·lacions durant la Guerra Civil. "En tot cas, la línia sempre ha trobat la manera de sobreposar-se a les dificultats i millorar el servei fins a integrar-se en la moderna xarxa de metro regional que conformen a hores d’ara les línies de la xarxa Llobregat-Anoia de FGC", asseguren les mateixes fonts.
Encara que la fesomia de l’actual xarxa Llobregat-Anoia d’FGC té poc a veure amb la dels antics Ferrocarrils Catalans, les exigències actuals en matèria de mobilitat sostenible representen nous reptes per a la línia. La millora de la connexió de les xarxes amb el perllongament de plaça Espanya a Gràcia, la reducció dels temps de viatge i la contínua millora i adaptació del material mòbil són els principals objectius.
![[Img #23320]](https://elfar.cat/upload/images/01_2019/6022_a.jpg?44)
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) celebra aquest dissabte el 125è aniversari de la línia Martorell-Igualada. L’acte consistirà en un recorregut en tren regular des de plaça Espanya a Martorell, el bateig del Tren del Centenari i la visita a l’exposició que commemora l’efemèride a l’estació de Martorell-Enllaç.
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet; el president de FGC, Ricard Font, i el director general de FGC, Pere Calvet, sortiran cap a les 11.22 hores de l’estació de plaça Espanya en direcció Martorell-Vila, on seran rebuts per l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa; l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i la resta d’autoritats. Una diligència traslladarà la comitiva a l’estació de Martorell-Enllaç, on es batejarà el Tren del Centenari i es visitarà l’exposició 125 anys de la línia Martorell-Igualada. A més, es farà una teatralització de l’arribada de la línia i una visita al tren històric.
"El 29 de juliol de 1893 es va inaugurar la línia Martorell-Igualada, l’empenta que la indústria de la zona necessitava per sobreviure i millorar les comunicacions de la Catalunya central amb Barcelona", recorden des de l'Ajuntament de Martorell. Aquest ferrocarril, a més, va consolidar la capital del Baix Nord "com el principal nus de comunicacions", apunten.
Al llarg dels seus 125 anys de vida, la línia s’ha hagut d’enfrontar a reptes importants: des de la deficient gestió dels primers anys de funcionament fins a l’anunci de tancament en plena transició, passant per la greu destrucció del material mòbil i les instal·lacions durant la Guerra Civil. "En tot cas, la línia sempre ha trobat la manera de sobreposar-se a les dificultats i millorar el servei fins a integrar-se en la moderna xarxa de metro regional que conformen a hores d’ara les línies de la xarxa Llobregat-Anoia de FGC", asseguren les mateixes fonts.
Encara que la fesomia de l’actual xarxa Llobregat-Anoia d’FGC té poc a veure amb la dels antics Ferrocarrils Catalans, les exigències actuals en matèria de mobilitat sostenible representen nous reptes per a la línia. La millora de la connexió de les xarxes amb el perllongament de plaça Espanya a Gràcia, la reducció dels temps de viatge i la contínua millora i adaptació del material mòbil són els principals objectius.
























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.191