ÀREA METROPOLITANA
La proposta de pre-contractació de sols 15 minuts dels VTC’s, "absolutament insuficient" per a l'AMB
Aquesta mesura proposada per la Generalitat i que ha provocat la mobilització de protesta del sector del taxi, provocarà "confusió i competència" amb aquest servei
La proposta de la Generalitat d’establir un termini de pre-contractació de sols 15 minuts dels Vehicles Turísme amb Conductor (VTC’s) es considerà "absolutament insuficient, impossible de controlar i desvirtua el concepte i la finalitat de la pre-contractació, portant a la pràctica a la confusió i competència amb el servei del Taxi, cosa que precisament és el que es tracta d’evitar", segons ha fet saber l'AMB en un comunicat.
El passat divendres, el Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet va informar al Consell Català del Taxi que el govern de la Generalitat proposa aprovar un Decret Llei per adaptar a Catalunya les disposicions del Reial Decret Llei 3/2018, de 20 d’abril pel que l’Estat va introduir una nova regulació de l’activitat dels Vehicles Turísme amb Conductor (VTC’s), passant-ne les facultats a les Comunitats Autònomes i als àmbits locals.
Entre els aspectes més destacats de la proposta feta pel conseller està el de fixar un termini de sols 15 minuts per la pre-contractació dels serveis dels VTC’s. Així mateix el Departament de Territori i Sostenibilitat està difonent posicionaments en que emplaça a l’Àrea Metropolitana de Barcelona a que, per via de Reglament metropolità, ampliï aquest termini de pre-contractació si així ho considera convenient. Arran d'aquesta proposta de la Generalitat, els taxistes van iniciar una vaga contra aquesta regulació que es manté a l'actualitat.
Davant aquests fets, l’AMB ha volgut manifestar que els serveis del Taxi i dels VTC’s són serveis diferenciats per les seves funcions i per les condicions en que han de donar servei, i que l’establiment d’un termini de temps suficient per la pre-contractació és un dels aspectes essencials que caracteritzen la prestació del servei dels VTC’s i que el diferencien del servei del Taxi, juntament amb d’altres aspectes definits legalment com la forma i condicions de la sol·licitud dels seus serveis, captació de clients, recorreguts mínims i màxims, dies i horaris obligatoris de servei i especificacions tècniques.
D'aquesta manera, la proposta d’establir un termini de pre-contractació de sols 15 minuts es considera per part de l'AMB com "absolutament insuficient", i creu que el govern de la Generalitat s’hauria de replantejar aquest termini de pre-contractació "fixant-ne un de més ampli, proporcional i ajustat a les característiques pròpies dels VTC’s i que eviti qualsevol confusió o competència inadequada amb el servei del taxi".
L’AMB presentarà la seva proposta de Reglament de la prestació del servei de VTC’s en l’àmbit metropolità, una vegada finalitzi el termini de consulta i participació prèvia que s’ha obert, en base a les seves pròpies competències i a les que resultin del Decret Llei anunciat divendres pel Conseller de Territori i Sostenibilitat.
En aquest Reglament l’AMB inclourà el mateix termini de pre-contractació que finalment es reculli en el Decret Llei de la Generalitat i no cap altra, per evitar qualsevol nova impugnació que pogués comportar la suspensió judicial del mateix.
L’AMB considera "impropi" que "si el Govern de la Generalitat dona a entendre que és possible un termini de pre-contractació més ampli, no vulgui cobrir-lo amb la major seguretat jurídica que dona una llei, i en canvi vulgui traspassar al responsabilitat a l’AMB quan és prou sabut que seria molt més atacable".
La proposta de la Generalitat d’establir un termini de pre-contractació de sols 15 minuts dels Vehicles Turísme amb Conductor (VTC’s) es considerà "absolutament insuficient, impossible de controlar i desvirtua el concepte i la finalitat de la pre-contractació, portant a la pràctica a la confusió i competència amb el servei del Taxi, cosa que precisament és el que es tracta d’evitar", segons ha fet saber l'AMB en un comunicat.
El passat divendres, el Conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet va informar al Consell Català del Taxi que el govern de la Generalitat proposa aprovar un Decret Llei per adaptar a Catalunya les disposicions del Reial Decret Llei 3/2018, de 20 d’abril pel que l’Estat va introduir una nova regulació de l’activitat dels Vehicles Turísme amb Conductor (VTC’s), passant-ne les facultats a les Comunitats Autònomes i als àmbits locals.
Entre els aspectes més destacats de la proposta feta pel conseller està el de fixar un termini de sols 15 minuts per la pre-contractació dels serveis dels VTC’s. Així mateix el Departament de Territori i Sostenibilitat està difonent posicionaments en que emplaça a l’Àrea Metropolitana de Barcelona a que, per via de Reglament metropolità, ampliï aquest termini de pre-contractació si així ho considera convenient. Arran d'aquesta proposta de la Generalitat, els taxistes van iniciar una vaga contra aquesta regulació que es manté a l'actualitat.
Davant aquests fets, l’AMB ha volgut manifestar que els serveis del Taxi i dels VTC’s són serveis diferenciats per les seves funcions i per les condicions en que han de donar servei, i que l’establiment d’un termini de temps suficient per la pre-contractació és un dels aspectes essencials que caracteritzen la prestació del servei dels VTC’s i que el diferencien del servei del Taxi, juntament amb d’altres aspectes definits legalment com la forma i condicions de la sol·licitud dels seus serveis, captació de clients, recorreguts mínims i màxims, dies i horaris obligatoris de servei i especificacions tècniques.
D'aquesta manera, la proposta d’establir un termini de pre-contractació de sols 15 minuts es considera per part de l'AMB com "absolutament insuficient", i creu que el govern de la Generalitat s’hauria de replantejar aquest termini de pre-contractació "fixant-ne un de més ampli, proporcional i ajustat a les característiques pròpies dels VTC’s i que eviti qualsevol confusió o competència inadequada amb el servei del taxi".
L’AMB presentarà la seva proposta de Reglament de la prestació del servei de VTC’s en l’àmbit metropolità, una vegada finalitzi el termini de consulta i participació prèvia que s’ha obert, en base a les seves pròpies competències i a les que resultin del Decret Llei anunciat divendres pel Conseller de Territori i Sostenibilitat.
En aquest Reglament l’AMB inclourà el mateix termini de pre-contractació que finalment es reculli en el Decret Llei de la Generalitat i no cap altra, per evitar qualsevol nova impugnació que pogués comportar la suspensió judicial del mateix.
L’AMB considera "impropi" que "si el Govern de la Generalitat dona a entendre que és possible un termini de pre-contractació més ampli, no vulgui cobrir-lo amb la major seguretat jurídica que dona una llei, i en canvi vulgui traspassar al responsabilitat a l’AMB quan és prou sabut que seria molt més atacable".





























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169