EL PRAT
Finalitzen les obres de la rotonda entre les avingudes de l'Onze de Setembre i el Remolar
El giratori substitueix semàfors i girs a l'esquerra i millora la fluïdesa del trànsit i la seguretat de vehicles i vianants
![[Img #23646]](https://elfar.cat/upload/images/01_2019/2306_rotondaremolar.jpg)
L'encreuament entre les avingudes de l'Onze de Setembre i del Remolar del Prat ja es regula a través d'una rotonda que substitueix el disseny anterior, consistent en semàfors i girs a l'esquerra mitjançant mitges llunes.
Fonts municipals recorden que aquesta intersecció era molt complexa perquè totes dues avingudes tenen dos carrils de vehciles per sentit. De fet, abans de les obres, aquest era un dels punts negres que registrava més accidentalitat al municipi. "Ara, la rotonda ha millorat la fluïdesa del trànsit i la seguretat de vehicles i vianants en aquest encreuament", asseguren des del consistori.
Les obres, de les quals s'ha encarregat l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), han necessitat una inversió de més de 450.000 euros i han consistit en la construcció d’una rotonda amb un radi mínim de 10 metres i amb un espai de circulació de vehicles de dos carrils. També s'hi han fet quatre passos de vianants sense regulació de semàfors i amb mitjana. D'altra banda, s'ha dotat a la intersecció d’enllumenat amb criteris ambientals, nova jardineria i drenatge, i s'ha sotmès a la normativa d'accessibilitat.
Per millorar la visibilitat dels conductors i, per tant, la seguretat, s'han eliminat algunes franges d'aparcament, fet que també ha permès ampliar les voreres i plantar-hi arbres.
La rotonda també contribuirà a reduir la velocitat de circulació a l'avinguda de l'Onze de Setembre, un dels objectius perseguits per l'Ajuntament tot al llarg d'una avinguda que fa pocs anys era una carretera.
L'encreuament entre les avingudes de l'Onze de Setembre i del Remolar del Prat ja es regula a través d'una rotonda que substitueix el disseny anterior, consistent en semàfors i girs a l'esquerra mitjançant mitges llunes.
Fonts municipals recorden que aquesta intersecció era molt complexa perquè totes dues avingudes tenen dos carrils de vehciles per sentit. De fet, abans de les obres, aquest era un dels punts negres que registrava més accidentalitat al municipi. "Ara, la rotonda ha millorat la fluïdesa del trànsit i la seguretat de vehicles i vianants en aquest encreuament", asseguren des del consistori.
Les obres, de les quals s'ha encarregat l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), han necessitat una inversió de més de 450.000 euros i han consistit en la construcció d’una rotonda amb un radi mínim de 10 metres i amb un espai de circulació de vehicles de dos carrils. També s'hi han fet quatre passos de vianants sense regulació de semàfors i amb mitjana. D'altra banda, s'ha dotat a la intersecció d’enllumenat amb criteris ambientals, nova jardineria i drenatge, i s'ha sotmès a la normativa d'accessibilitat.
Per millorar la visibilitat dels conductors i, per tant, la seguretat, s'han eliminat algunes franges d'aparcament, fet que també ha permès ampliar les voreres i plantar-hi arbres.
La rotonda també contribuirà a reduir la velocitat de circulació a l'avinguda de l'Onze de Setembre, un dels objectius perseguits per l'Ajuntament tot al llarg d'una avinguda que fa pocs anys era una carretera.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23