COMARCA
Territori i Sostenibilitat farà actuacions de millora a la B-224 entre Martorell i Vallbona d'Anoia
A Sant Esteve Sesrovires té un trànsit de 18.200 vehicles diaris, i arriba fins als 25.000 a l’entorn de Martorell
![[Img #24038]](https://elfar.cat/upload/images/02_2019/9015_a.jpg)
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha presentat avui a Masquefa, les actuacions que el departament de Territori i Sostenibilitat té previstes per a millorar la funcionalitat de la B-224 entre Martorell i Vallbona d’Anoia. Gavín ha posat de relleu la voluntat del Govern de, amb aquests projectes, “adaptar les infraestructures a les necessitats reals del territori”, alhora que “donar resposta al sector empresarial”. Algunes d'aquestes actuacions ja s'executaran aquesta primavera, amb una inversió de 2 milions d'euros. A la presentació també ha intervingut l'alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell.
La B-224, de la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, és un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat. Discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris, a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l’entorn de Martorell.
Territori i Sostenibilitat està treballant en els projectes de millora integral d’aquesta carretera, dividits en tres trams, en funció de seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: Vallbona d’Anoia-Masquefa; Masquefa-Sant Esteve Sesrovires i Sant Esteve Sesrovires-Martorell.
Tram Masquefa-Sant Esteve Sesrovires
Durant aquesta primavera, el departament executarà dues actuacions de millora de la seguretat viària; s’instal·laran noves barreres de seguretat en un tram d’uns 300 metres a la B-224 entre Can Bonastre i el nucli de Masquefa. Així mateix, s’implantarà una franja central vermella en un tram de 4 quilòmetres a Masquefa, per reforçar la separació de sentits i es pintarà de vermell els carrils centrals de gir de la intersecció de Masquefa.
Paral·lelament, Territori i Sostenibilitat impulsarà la licitació del projecte constructiu d’una actuació de millora d’una carretera que conflueix a la B-224; es tracta de la carretera BV-2241 (cap a Sant Sadurní d’Anoia). Es preveu l’eixamplament i millora de traçat d’aquesta via, al llarg de 8 quilòmetres, amb una inversió prevista de 4 milions d’euros.
Tram Sant Esteve Sesrovires- Martorell
Pel que fa a aquest àmbit, el departament licitarà pròximament la redacció del projecte de traçat del desdoblament de la B-224 de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell.
En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crea una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local, tot evitant el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i facilitant la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.
Es preveu redactar el projecte durant aquest any i licitar les obres corresponents durant l’any que ve, amb una inversió estimada en 20 milions d’euros.
D’altra banda, Territori i Sostenibilitat durà a terme una actuació de millora de la seguretat viària, durant aquesta primavera, a l’accés a la urbanització Masia Bach i l’escola Àgora, a Sant Esteve Sesrovires. En concret, s’implantarà un tercer carril central de gir per afavorir els moviments dels vehicles i facilitar l’accessibilitat.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, ha presentat avui a Masquefa, les actuacions que el departament de Territori i Sostenibilitat té previstes per a millorar la funcionalitat de la B-224 entre Martorell i Vallbona d’Anoia. Gavín ha posat de relleu la voluntat del Govern de, amb aquests projectes, “adaptar les infraestructures a les necessitats reals del territori”, alhora que “donar resposta al sector empresarial”. Algunes d'aquestes actuacions ja s'executaran aquesta primavera, amb una inversió de 2 milions d'euros. A la presentació també ha intervingut l'alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell.
La B-224, de la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, és un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat. Discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris, a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l’entorn de Martorell.
Territori i Sostenibilitat està treballant en els projectes de millora integral d’aquesta carretera, dividits en tres trams, en funció de seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: Vallbona d’Anoia-Masquefa; Masquefa-Sant Esteve Sesrovires i Sant Esteve Sesrovires-Martorell.
Tram Masquefa-Sant Esteve Sesrovires
Durant aquesta primavera, el departament executarà dues actuacions de millora de la seguretat viària; s’instal·laran noves barreres de seguretat en un tram d’uns 300 metres a la B-224 entre Can Bonastre i el nucli de Masquefa. Així mateix, s’implantarà una franja central vermella en un tram de 4 quilòmetres a Masquefa, per reforçar la separació de sentits i es pintarà de vermell els carrils centrals de gir de la intersecció de Masquefa.
Paral·lelament, Territori i Sostenibilitat impulsarà la licitació del projecte constructiu d’una actuació de millora d’una carretera que conflueix a la B-224; es tracta de la carretera BV-2241 (cap a Sant Sadurní d’Anoia). Es preveu l’eixamplament i millora de traçat d’aquesta via, al llarg de 8 quilòmetres, amb una inversió prevista de 4 milions d’euros.
Tram Sant Esteve Sesrovires- Martorell
Pel que fa a aquest àmbit, el departament licitarà pròximament la redacció del projecte de traçat del desdoblament de la B-224 de dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell.
En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crea una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local, tot evitant el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i facilitant la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.
Es preveu redactar el projecte durant aquest any i licitar les obres corresponents durant l’any que ve, amb una inversió estimada en 20 milions d’euros.
D’altra banda, Territori i Sostenibilitat durà a terme una actuació de millora de la seguretat viària, durant aquesta primavera, a l’accés a la urbanització Masia Bach i l’escola Àgora, a Sant Esteve Sesrovires. En concret, s’implantarà un tercer carril central de gir per afavorir els moviments dels vehicles i facilitar l’accessibilitat.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1