ÀREA METROPOLITANA
L'AMB presenta a Sant Just Desvern la nova línea Exprés i els autobusos híbrids
Aquest dilluns entrarà en funcionament el nou aparcament d’intercanvi metropolità, amb 65 places
![[Img #24154]](https://elfar.cat/upload/images/03_2019/1252_a.jpg)
El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, l’alcalde de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà, i el regidor de Mobilitat del municipi, Jordi Porta, han presentat aquest matí la nova línia Exprés E30, que connecta la plaça Parador a Mas Lluí I amb Barcelona, i els nous autobusos híbrids i elèctrics que donaran servei al municipi.
Durant l’acte, Poveda ha recordat que “el pla de renovació de flota amb autobusos híbrids i elèctrics s’emmarca en l’estratègia metropolitana per reduir la contaminació atmosfèrica” i que les noves línies que l’AMB està activant, com la E30 a Sant Just Desvern, “ofereixen noves alternatives al vehicle privat, a banda de donar resposta als eixos de mobilitat de gran demanda i a l’increment de viatgers del transport públic”. D’altra banda, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB també ha posat l’accent en l’impuls del servei de park&ride. “A partir de la propera setmana, es posarà en marxa el tercer park&ride metropolità, al Consell Comarcal, com els que ja funcionen amb èxit a Sant Joan Despí i Castelldefels”, ha afegit.
Dels 128 autobusos nous híbrids i elèctrics que han arribat a principis d’any a l’AMB, 7 autobusos es destinaran a Sant Just Desvern, que podrà així millorar els seus serveis de transport públic. En concret, afegir la nova línia E30 i renovar part de la flota de les línies que circulen pel municipi. A partir del mes de febrer, el 24% dels autobusos que circularan pel municipi durant el dia seran híbrids.
D’altra banda, d’aquesta nova flota metropolitana, 13 vehicles elèctrics nous s’incorporen al servei de Nitbus del Baix Llobregat. En particular, al municipi de Sant Just, durant la nit circularan 2 autobusos 100% elèctrics, destinats a la línia N12, que representen una tercera part de la flota d’aquest servei nocturn.
Els busos híbrids dièsel elèctrics permeten una reducció de les emissions contaminants entorn del 25% respecte dels dièsel. A més a més redueixen significativament el soroll en els entorns de les parades ja que circulen en mode elèctric.
Els autobusos elèctrics tenen emissions zero i un nivell de soroll molt baix i són especialment valorats a la nit ja que contribueixen a un bon descans dels veïns dels recorreguts per on circulen.
Nova línia E30
La nova línia del servei AMB Exprés connecta directament la plaça Parador de Mas Lluí I a Sant Just Desvern amb la Zona Universitària i L’Illa de Barcelona, passant per l’hospital Moisès Broggi de Sant Joan Despí. La freqüència de la línia serà cada 20 minuts els feiners excepte l’agost. Els dissabtes, diumenges i festius i els dies feiners d’agost, la freqüència és de 30 minuts.
La presentació de la E30 s’emmarca en la segona fase de la nova xarxa de bus metropolità d’altes prestacions, que es vertebra amb el servei de bus metropolità exprés (AMB Exprés) i el servei AMB Metrobús.
Aquesta xarxa metropolitana de bus d’altes prestacions facilita una connexió més directa i amb més freqüència amb el centre de la metròpolis i en els principals corredors metropolitans. Durant el primer trimestre del 2019, l’AMB posarà en marxa un total de 13 noves línies d’altes prestacions: 7 noves línies AMB Exprés i 6 noves línies AMB Metrobús.
En total, amb la implantació de la segona fase, estaran actives a final d’aquest primer trimestre de 2019 un total 20 línies d’altes prestacions (11 línies AMB Exprés i 9 línies AMB Metrobús).
Prova pilot de prioritat semafòrica
Durant aquest any s’ha posat en marxa la prova pilot de prioritat semafòrica per autobusos a la cruïlla entre la Rambla Sant Just i el carrer Creu. S’han instal·lat dos semàfors que permeten ampliar el temps de verd disponible en el moment que arriben els autobusos.
Aquesta és una prova pilot realitzada conjuntament entre el municipi de Sant Just Desvern i l’AMB, i s’ha dut a terme també a altres municipis metropolitans, com el Prat, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí i Santa Coloma de Gramenet. Tot, amb l’objectiu de que es pugui estendre a la resta de municipis de la metròpolis de Barcelona.
Posada en servei de l’aparcament d’intercanvi P+R de Consell Comarcal
D’altra banda, l’AMB i l’Ajuntament de Sant Just Desvern també han anunciat durant l’acte d’aquest matí que el proper 4 de març es posarà en servei l’aparcament d’intercanvi metropolità anomenat Consell Comarcal, ubicat al municipi de Sant Just Desvern i a tocar de la parada Sant Feliu/Consell Comarcal de Tramvia i de diverses parades de Bus Metropolità.
Concretament, aquest nou aparcament d'intercanvi disposa d’un total de 65 places per a automòbils, annexa a l’estació de TRAM de Sant Feliu/Consell Comarcal. El projecte també ordena l’aparcament per a motocicletes i habilita dues places d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda.
Aquest nou punt de park&ride metropolità suposa l’ampliació de la xarxa d’aparcaments d’intercanvi metropolitans P+R de l’àrea metropolitana de Barcelona, on els usuaris de transport públic poden gaudir d’una tarifa d’estacionament gratuïta. Aquesta nova zona d’aparcament d’intercanvi, just al límit municipal entre Sant Just Desvern, Sant Feliu i Sant Joan Despí, s'afegeix a les dues zones existents a Sant Joan Despí (41 places) i Castelldefels (100 places), i se sumen així més de 200 places destinades a aquest ús.
![[Img #24154]](https://elfar.cat/upload/images/03_2019/1252_a.jpg)
El vicepresident de Mobilitat i Transport de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, l’alcalde de Sant Just Desvern, Josep Perpinyà, i el regidor de Mobilitat del municipi, Jordi Porta, han presentat aquest matí la nova línia Exprés E30, que connecta la plaça Parador a Mas Lluí I amb Barcelona, i els nous autobusos híbrids i elèctrics que donaran servei al municipi.
Durant l’acte, Poveda ha recordat que “el pla de renovació de flota amb autobusos híbrids i elèctrics s’emmarca en l’estratègia metropolitana per reduir la contaminació atmosfèrica” i que les noves línies que l’AMB està activant, com la E30 a Sant Just Desvern, “ofereixen noves alternatives al vehicle privat, a banda de donar resposta als eixos de mobilitat de gran demanda i a l’increment de viatgers del transport públic”. D’altra banda, el vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB també ha posat l’accent en l’impuls del servei de park&ride. “A partir de la propera setmana, es posarà en marxa el tercer park&ride metropolità, al Consell Comarcal, com els que ja funcionen amb èxit a Sant Joan Despí i Castelldefels”, ha afegit.
Dels 128 autobusos nous híbrids i elèctrics que han arribat a principis d’any a l’AMB, 7 autobusos es destinaran a Sant Just Desvern, que podrà així millorar els seus serveis de transport públic. En concret, afegir la nova línia E30 i renovar part de la flota de les línies que circulen pel municipi. A partir del mes de febrer, el 24% dels autobusos que circularan pel municipi durant el dia seran híbrids.
D’altra banda, d’aquesta nova flota metropolitana, 13 vehicles elèctrics nous s’incorporen al servei de Nitbus del Baix Llobregat. En particular, al municipi de Sant Just, durant la nit circularan 2 autobusos 100% elèctrics, destinats a la línia N12, que representen una tercera part de la flota d’aquest servei nocturn.
Els busos híbrids dièsel elèctrics permeten una reducció de les emissions contaminants entorn del 25% respecte dels dièsel. A més a més redueixen significativament el soroll en els entorns de les parades ja que circulen en mode elèctric.
Els autobusos elèctrics tenen emissions zero i un nivell de soroll molt baix i són especialment valorats a la nit ja que contribueixen a un bon descans dels veïns dels recorreguts per on circulen.
Nova línia E30
La nova línia del servei AMB Exprés connecta directament la plaça Parador de Mas Lluí I a Sant Just Desvern amb la Zona Universitària i L’Illa de Barcelona, passant per l’hospital Moisès Broggi de Sant Joan Despí. La freqüència de la línia serà cada 20 minuts els feiners excepte l’agost. Els dissabtes, diumenges i festius i els dies feiners d’agost, la freqüència és de 30 minuts.
La presentació de la E30 s’emmarca en la segona fase de la nova xarxa de bus metropolità d’altes prestacions, que es vertebra amb el servei de bus metropolità exprés (AMB Exprés) i el servei AMB Metrobús.
Aquesta xarxa metropolitana de bus d’altes prestacions facilita una connexió més directa i amb més freqüència amb el centre de la metròpolis i en els principals corredors metropolitans. Durant el primer trimestre del 2019, l’AMB posarà en marxa un total de 13 noves línies d’altes prestacions: 7 noves línies AMB Exprés i 6 noves línies AMB Metrobús.
En total, amb la implantació de la segona fase, estaran actives a final d’aquest primer trimestre de 2019 un total 20 línies d’altes prestacions (11 línies AMB Exprés i 9 línies AMB Metrobús).
Prova pilot de prioritat semafòrica
Durant aquest any s’ha posat en marxa la prova pilot de prioritat semafòrica per autobusos a la cruïlla entre la Rambla Sant Just i el carrer Creu. S’han instal·lat dos semàfors que permeten ampliar el temps de verd disponible en el moment que arriben els autobusos.
Aquesta és una prova pilot realitzada conjuntament entre el municipi de Sant Just Desvern i l’AMB, i s’ha dut a terme també a altres municipis metropolitans, com el Prat, Sant Just Desvern, Sant Joan Despí i Santa Coloma de Gramenet. Tot, amb l’objectiu de que es pugui estendre a la resta de municipis de la metròpolis de Barcelona.
Posada en servei de l’aparcament d’intercanvi P+R de Consell Comarcal
D’altra banda, l’AMB i l’Ajuntament de Sant Just Desvern també han anunciat durant l’acte d’aquest matí que el proper 4 de març es posarà en servei l’aparcament d’intercanvi metropolità anomenat Consell Comarcal, ubicat al municipi de Sant Just Desvern i a tocar de la parada Sant Feliu/Consell Comarcal de Tramvia i de diverses parades de Bus Metropolità.
Concretament, aquest nou aparcament d'intercanvi disposa d’un total de 65 places per a automòbils, annexa a l’estació de TRAM de Sant Feliu/Consell Comarcal. El projecte també ordena l’aparcament per a motocicletes i habilita dues places d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda.
Aquest nou punt de park&ride metropolità suposa l’ampliació de la xarxa d’aparcaments d’intercanvi metropolitans P+R de l’àrea metropolitana de Barcelona, on els usuaris de transport públic poden gaudir d’una tarifa d’estacionament gratuïta. Aquesta nova zona d’aparcament d’intercanvi, just al límit municipal entre Sant Just Desvern, Sant Feliu i Sant Joan Despí, s'afegeix a les dues zones existents a Sant Joan Despí (41 places) i Castelldefels (100 places), i se sumen així més de 200 places destinades a aquest ús.





























Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169