L'HOSPITALET
Anul·lada la vaga de les línies d’autobús que havia convocat la plantilla de Rosanbus
La direcció de l’empresa ha assolit un acord amb els treballadors i treballadores que garanteix la continuïtat del diàleg i la normalitat del servei del transport
La plantilla de l’empresa Rosanbus, SL, amb seu a l'Hospitalet i integrada en el grup Baixbus, ja no aturarà la seva activitat demà 19 de març. La direcció de l’empresa ha acordat amb el Comitè d’Empresa mantenir les converses per resoldre els temes pels quals es convocava la vaga: la negativa a abonar els costos de les variables en època de vacances, la manca de manteniment de la flota de vehicles i l’incompliment de resolució d’inspecció en referència a l’ús dels vehicles amb rampes d’accessibilitat manuals.
Respecte aquests tres punts, la direcció de Rosanbus ha volgut desmentir algunes de les informacions publicades en premsa amb motiu de la convocatòria de vaga. Així, assegura que dobre l’abonament de les variables en vacances (retribucions complementàries al salari fixat per conveni), existeix una darrera sentència del Tribunal Suprem de l’any 2018 en la que es reconeix l’obligatorietat de pagar aquests imports. A partir d’aquesta resolució judicial, l’empresa ha tingut sempre la voluntat ferma de pagar aquestes variables per mitjà d’un acord amb la plantilla, un acord que fins ara no ha estat possible per discrepàncies entre ambdues parts.
Davant d’aquestes discrepàncies, el Comitè d’Empresa va decidir presentar una demanda en la que s’exigien i afegien a les variables el pagament de nous conceptes, que no havien estat inclosos en la resolució anterior del Tribunal Suprem. Davant d’aquesta demanda, l’empresa va presentar un recurs a la nova sentència que en l’actualitat es troba encara en fase de resolució judicial. En cap cas, Rosanbus ha faltat mai al pagament del salari dels seus treballadors i treballadores, asseguren des de l'empresa.
En relació al manteniment de la flota d’autobusos, formada per 76 vehicles, expliquen que "mai s’ha permès la circulació de vehicles que suposin un risc en la seguretat dels treballadors, viatgers, vianants o altres persones", i recorden que l’equip de taller responsable cada dia del manteniment de la flota a Rosanbus està composat per un total d’11 mecànics professionals i quatre treballadors de la neteja.
Respecte l’incompliment de resolució d’inspecció de Treball vers els autobusos amb rampa manual, l'empresa assegura que "sí s’està complint amb el compromís d’assignar els vehicles que només disposen de rampa manual d’accés per a persones amb mobilitat reduïda a la flota actual de reserva. La seva circulació únicament respon a necessitats puntuals, ja que aquests autobusos no estan adscrits al servei de cap línia".
En el marc d’aquests aclariments, la direcció de Rosanbus ratifica la seva "voluntat de diàleg amb els treballadors i treballadores per a l’assoliment d’acords que contribueixin a la pacificació del clima laboral".
La plantilla de l’empresa Rosanbus, SL, amb seu a l'Hospitalet i integrada en el grup Baixbus, ja no aturarà la seva activitat demà 19 de març. La direcció de l’empresa ha acordat amb el Comitè d’Empresa mantenir les converses per resoldre els temes pels quals es convocava la vaga: la negativa a abonar els costos de les variables en època de vacances, la manca de manteniment de la flota de vehicles i l’incompliment de resolució d’inspecció en referència a l’ús dels vehicles amb rampes d’accessibilitat manuals.
Respecte aquests tres punts, la direcció de Rosanbus ha volgut desmentir algunes de les informacions publicades en premsa amb motiu de la convocatòria de vaga. Així, assegura que dobre l’abonament de les variables en vacances (retribucions complementàries al salari fixat per conveni), existeix una darrera sentència del Tribunal Suprem de l’any 2018 en la que es reconeix l’obligatorietat de pagar aquests imports. A partir d’aquesta resolució judicial, l’empresa ha tingut sempre la voluntat ferma de pagar aquestes variables per mitjà d’un acord amb la plantilla, un acord que fins ara no ha estat possible per discrepàncies entre ambdues parts.
Davant d’aquestes discrepàncies, el Comitè d’Empresa va decidir presentar una demanda en la que s’exigien i afegien a les variables el pagament de nous conceptes, que no havien estat inclosos en la resolució anterior del Tribunal Suprem. Davant d’aquesta demanda, l’empresa va presentar un recurs a la nova sentència que en l’actualitat es troba encara en fase de resolució judicial. En cap cas, Rosanbus ha faltat mai al pagament del salari dels seus treballadors i treballadores, asseguren des de l'empresa.
En relació al manteniment de la flota d’autobusos, formada per 76 vehicles, expliquen que "mai s’ha permès la circulació de vehicles que suposin un risc en la seguretat dels treballadors, viatgers, vianants o altres persones", i recorden que l’equip de taller responsable cada dia del manteniment de la flota a Rosanbus està composat per un total d’11 mecànics professionals i quatre treballadors de la neteja.
Respecte l’incompliment de resolució d’inspecció de Treball vers els autobusos amb rampa manual, l'empresa assegura que "sí s’està complint amb el compromís d’assignar els vehicles que només disposen de rampa manual d’accés per a persones amb mobilitat reduïda a la flota actual de reserva. La seva circulació únicament respon a necessitats puntuals, ja que aquests autobusos no estan adscrits al servei de cap línia".
En el marc d’aquests aclariments, la direcció de Rosanbus ratifica la seva "voluntat de diàleg amb els treballadors i treballadores per a l’assoliment d’acords que contribueixin a la pacificació del clima laboral".




Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.81