ESPARREGUERA
Aprovada l’Ordenança de Transparència i Administració Electrònica
La norma promou el canal electrònic com l’habitual d’interrelació entre la ciutadania i l’administració municipal
![[Img #24492]](https://elfar.cat/upload/images/03_2019/2858_a.jpg)
L’Ajuntament d’Esparreguera ha aprovat l'Ordenança de Transparència i Administració Electrònica, que promou el canal electrònic com l’habitual d’interrelació entre la ciutadania i l’administració municipal "i consolida la transparència en la gestió municipal", segons informen des del consistori. La norma va ser aprovada en el darrer ple municipal, celebrat el 13 de març, amb els vots a favor de tots els grups municipals, excepte la CUP, que es va abstenir.
La norma adapta la legislació catalana i estatal vigent en matèria de transparència i administració electrònica. En matèria d’administració electrònica, la norma regula els instruments fonamentals per a l’accés electrònic a les administracions públiques: el Portal d’Internet, la Seu Electrònica, el Registre Electrònic General, l’Oficina d'Assistència en Matèria de Registres i el Tauler d’Edictes Electrònic. "La incorporació d’aquestes eines en l’Ajuntament millora l’eficiència administrativa, al temps que ha de permetre una gestió Ãntegrament electrònica de les tasques d’informació i comunicació amb la ciutadania per a la gestió dels expedients administratius", expliquen fonts municipals.
L’Ordenança regula també l’ús dels diferents mitjans d’identificació i signatura electrònica i el funcionament dels diferents mitjans i eines electròniques per adaptar els serveis i procediments administratius a les tecnologies més eficients, i desplegar l’administració electrònica en les millors condicions possibles per a la ciutadania. Aixà mateix, amplia els obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l’Ajuntament per a realitzar qualsevol trà mit d’un procediment administratiu, afegint-hi els electes locals, els grups municipals i els representants sindicals. També especifica mecanismes per canalitzar l’obligatorietat dels treballadors públics en l’ús dels mitjans electrònics i regula les condicions d’ús de la factura electrònica en les relacions entre proveïdors de béns i serveis i l’Ajuntament.
En matèria de transparència, l’ordenança preveu la creació de la Unitat de Transparència i Informació amb funcions de supervisió de la transparència activa i tramitació de la transparència passiva, aixà com de seguiment i avaluació de l’acompliment de les obligacions. També regula el Portal de la Transparència, com a espai d’internet per a difondre la informació pública, el procés per a l’exercici del dret d’accés a la informació pública i mesures de foment de la participació ciutadana a través dels mitjans electrònics.
Prèviament a l’elaboració de l’avantprojecte de l’Ordenança de Transparència i Administració Electrònica, el juliol de 2018, es va fer una consulta pública durant la qual els ciutadans, les organitzacions i les associacions van poder fer arribar les seves opinions sobre la nova normativa a l’Ajuntament. L’Ordenança, que actualment es troba en perÃode d’exposició publica, entrarà en vigor quan s’aprovi d’acord amb procediment de règim local. Tot i això, alguns aspectes com el registre electrònic d’apoderaments, el registre electrònic general, el registre de funcionaris habilitats, el portal d’internet i l’arxiu únic electrònic tenen un moratòria fins al 2 d’octubre de 2020.
L’Ajuntament d’Esparreguera ha aprovat l'Ordenança de Transparència i Administració Electrònica, que promou el canal electrònic com l’habitual d’interrelació entre la ciutadania i l’administració municipal "i consolida la transparència en la gestió municipal", segons informen des del consistori. La norma va ser aprovada en el darrer ple municipal, celebrat el 13 de març, amb els vots a favor de tots els grups municipals, excepte la CUP, que es va abstenir.
La norma adapta la legislació catalana i estatal vigent en matèria de transparència i administració electrònica. En matèria d’administració electrònica, la norma regula els instruments fonamentals per a l’accés electrònic a les administracions públiques: el Portal d’Internet, la Seu Electrònica, el Registre Electrònic General, l’Oficina d'Assistència en Matèria de Registres i el Tauler d’Edictes Electrònic. "La incorporació d’aquestes eines en l’Ajuntament millora l’eficiència administrativa, al temps que ha de permetre una gestió Ãntegrament electrònica de les tasques d’informació i comunicació amb la ciutadania per a la gestió dels expedients administratius", expliquen fonts municipals.
L’Ordenança regula també l’ús dels diferents mitjans d’identificació i signatura electrònica i el funcionament dels diferents mitjans i eines electròniques per adaptar els serveis i procediments administratius a les tecnologies més eficients, i desplegar l’administració electrònica en les millors condicions possibles per a la ciutadania. Aixà mateix, amplia els obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l’Ajuntament per a realitzar qualsevol trà mit d’un procediment administratiu, afegint-hi els electes locals, els grups municipals i els representants sindicals. També especifica mecanismes per canalitzar l’obligatorietat dels treballadors públics en l’ús dels mitjans electrònics i regula les condicions d’ús de la factura electrònica en les relacions entre proveïdors de béns i serveis i l’Ajuntament.
En matèria de transparència, l’ordenança preveu la creació de la Unitat de Transparència i Informació amb funcions de supervisió de la transparència activa i tramitació de la transparència passiva, aixà com de seguiment i avaluació de l’acompliment de les obligacions. També regula el Portal de la Transparència, com a espai d’internet per a difondre la informació pública, el procés per a l’exercici del dret d’accés a la informació pública i mesures de foment de la participació ciutadana a través dels mitjans electrònics.
Prèviament a l’elaboració de l’avantprojecte de l’Ordenança de Transparència i Administració Electrònica, el juliol de 2018, es va fer una consulta pública durant la qual els ciutadans, les organitzacions i les associacions van poder fer arribar les seves opinions sobre la nova normativa a l’Ajuntament. L’Ordenança, que actualment es troba en perÃode d’exposició publica, entrarà en vigor quan s’aprovi d’acord amb procediment de règim local. Tot i això, alguns aspectes com el registre electrònic d’apoderaments, el registre electrònic general, el registre de funcionaris habilitats, el portal d’internet i l’arxiu únic electrònic tenen un moratòria fins al 2 d’octubre de 2020.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.158