OPINIÓ
La síndica de greuges, una aposta per la plenitud dels drets de la ciutadania
NÚRIA MARÍN. Alcaldessa de L'Hospitalet
Al febrer de 2018, l’Ajuntament feia una aposta en l’aprofundiment democràtic, el bon govern i la defensa dels drets de les persones davant l’Administració i nomenava Merche García primera síndica de greuges de L’Hospitalet. Una persona que coneix molt bé la ciutat, la seva gent i les seves entitats.
Representar els interessos de la ciutadania i defensar-la dels possibles abusos per part de l’Administració local ha estat una evolució natural i tot un repte que la Merche García ha entomat amb empenta i il·lusió, com tot allò que es proposa.
Les dades que recull l’informe de la síndica -presentades en el darrer Ple municipal- mostren la bona feina realitzada. En els primers onze mesos de funcionament, a la seva oficina han arribat 57 reclamacions, de les quals 50 han donat lloc a un expedient de reclamació i 7 a actuacions d’informació o intermediació. Amb l’anàlisi d’aquestes dades, podem conèixer millor les demandes de la ciutadania en temes prioritaris i sensibles com l’espai públic, la convivència i el civisme, els serveis socials i l’atenció a la ciutadania, entre d’altres, i millorar la nostra gestió municipal.
La síndica de L’Hospitalet és una figura propera que participa en diferents actes de ciutat i manté un contacte estret amb les entitats i associacions. Pel que fa a les relacions externes, ha formalitzat un acord amb el Síndic de Greuges de Catalunya i treballa coordinadament en temes comuns amb els síndics i síndiques del Baix Llobregat.
Gràcies a la creació de la figura de la síndica, L’Hospitalet avança amb decisió cap a la plenitud dels drets de la ciutadania i estén la mà als veïns i les veïnes que s’hagin pogut sentir agreujades per l’actuació de l’Administració local. Aquesta és la nostra aposta.
Al febrer de 2018, l’Ajuntament feia una aposta en l’aprofundiment democràtic, el bon govern i la defensa dels drets de les persones davant l’Administració i nomenava Merche García primera síndica de greuges de L’Hospitalet. Una persona que coneix molt bé la ciutat, la seva gent i les seves entitats.
Representar els interessos de la ciutadania i defensar-la dels possibles abusos per part de l’Administració local ha estat una evolució natural i tot un repte que la Merche García ha entomat amb empenta i il·lusió, com tot allò que es proposa.
Les dades que recull l’informe de la síndica -presentades en el darrer Ple municipal- mostren la bona feina realitzada. En els primers onze mesos de funcionament, a la seva oficina han arribat 57 reclamacions, de les quals 50 han donat lloc a un expedient de reclamació i 7 a actuacions d’informació o intermediació. Amb l’anàlisi d’aquestes dades, podem conèixer millor les demandes de la ciutadania en temes prioritaris i sensibles com l’espai públic, la convivència i el civisme, els serveis socials i l’atenció a la ciutadania, entre d’altres, i millorar la nostra gestió municipal.
La síndica de L’Hospitalet és una figura propera que participa en diferents actes de ciutat i manté un contacte estret amb les entitats i associacions. Pel que fa a les relacions externes, ha formalitzat un acord amb el Síndic de Greuges de Catalunya i treballa coordinadament en temes comuns amb els síndics i síndiques del Baix Llobregat.
Gràcies a la creació de la figura de la síndica, L’Hospitalet avança amb decisió cap a la plenitud dels drets de la ciutadania i estén la mà als veïns i les veïnes que s’hagin pogut sentir agreujades per l’actuació de l’Administració local. Aquesta és la nostra aposta.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.34