Domingo, 05 de Octubre de 2025

Actualizada

Domingo, 05 de Octubre de 2025 a las 14:50:52 horas

| 267
Jueves, 16 de Mayo de 2019
OPINIÓ

El sector Beauty

JOAN SOLER. President de PIMEC Baix Llobregat-L'Hospitalet

[Img #25328]Fa uns dies es va donar a conèixer un interessant informe sobre el sector de Bellesa i Productes de Cura Personal (Beauty and Personal Care Products), elaborat per la Direcció General d’Indústria del Departament d’Empresa i Coneixement. L’objectiu principal d’aquest estudi ha estat l’actualització estratègica del sector Beauty a Catalunya, d’una banda mitjançant un mapatge i una quantificació del sector a Catalunya, i, de l’altra, una anàlisi de tendències a nivell global, així com una detecció i priorització dels reptes estratègics per a les empreses a nivell individual i per al sector.


És un sector amb una llarga tradició al nostre país, sobretot al Baix Llobregat, que es compon principalment de PIMES que conviuen amb grans empreses i multinacionals.


La facturació d’aquest sector va representar, l'any 2017, un 4% del PIB català, amb un ritme de creixement especialment destacat de les micro i petites empreses que donava feina a més de 29.000 persones. És també un sector ben organitzat, amb un clúster que recull bona part de les empreses de tota la cadena de valor; el Beauty Cluster Barcelona.


Aquestes PIMES han estat capaces de competir en un mercat global i molt dinàmic, en què en els darrers anys han aparegut nous jugadors, empreses índies i empreses disruptives que han accelerat el ritme d’innovació amb estratègies enfocades a segments molt específics i a la relació i apropament al consumidor per mitjà de nous canals digitals de comunicació. Un nou marc competitiu amb elements que fins fa 10 anys només eren tendències i que ara són realitats, com la “consciència” en la tria de la marca sostenible o socialment responsable, o el creixement de les vendes en els mercats emergents com l’Orient Mitjà i l’est asiàtic.


En tot aquest entorn, les nostres PIMES del sector Beauty creixen i són casos d’èxit que competeixen amb gegants de la cosmètica gràcies a la innovació, la qualitat i la capacitat exportadora. Tot un exemple.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.