OPINIÓ
El sector Beauty
JOAN SOLER. President de PIMEC Baix Llobregat-L'Hospitalet
Fa uns dies es va donar a conèixer un interessant informe sobre el sector de Bellesa i Productes de Cura Personal (Beauty and Personal Care Products), elaborat per la Direcció General d’Indústria del Departament d’Empresa i Coneixement. L’objectiu principal d’aquest estudi ha estat l’actualització estratègica del sector Beauty a Catalunya, d’una banda mitjançant un mapatge i una quantificació del sector a Catalunya, i, de l’altra, una anàlisi de tendències a nivell global, així com una detecció i priorització dels reptes estratègics per a les empreses a nivell individual i per al sector.
És un sector amb una llarga tradició al nostre país, sobretot al Baix Llobregat, que es compon principalment de PIMES que conviuen amb grans empreses i multinacionals.
La facturació d’aquest sector va representar, l'any 2017, un 4% del PIB català, amb un ritme de creixement especialment destacat de les micro i petites empreses que donava feina a més de 29.000 persones. És també un sector ben organitzat, amb un clúster que recull bona part de les empreses de tota la cadena de valor; el Beauty Cluster Barcelona.
Aquestes PIMES han estat capaces de competir en un mercat global i molt dinàmic, en què en els darrers anys han aparegut nous jugadors, empreses índies i empreses disruptives que han accelerat el ritme d’innovació amb estratègies enfocades a segments molt específics i a la relació i apropament al consumidor per mitjà de nous canals digitals de comunicació. Un nou marc competitiu amb elements que fins fa 10 anys només eren tendències i que ara són realitats, com la “consciència” en la tria de la marca sostenible o socialment responsable, o el creixement de les vendes en els mercats emergents com l’Orient Mitjà i l’est asiàtic.
En tot aquest entorn, les nostres PIMES del sector Beauty creixen i són casos d’èxit que competeixen amb gegants de la cosmètica gràcies a la innovació, la qualitat i la capacitat exportadora. Tot un exemple.
Fa uns dies es va donar a conèixer un interessant informe sobre el sector de Bellesa i Productes de Cura Personal (Beauty and Personal Care Products), elaborat per la Direcció General d’Indústria del Departament d’Empresa i Coneixement. L’objectiu principal d’aquest estudi ha estat l’actualització estratègica del sector Beauty a Catalunya, d’una banda mitjançant un mapatge i una quantificació del sector a Catalunya, i, de l’altra, una anàlisi de tendències a nivell global, així com una detecció i priorització dels reptes estratègics per a les empreses a nivell individual i per al sector.
És un sector amb una llarga tradició al nostre país, sobretot al Baix Llobregat, que es compon principalment de PIMES que conviuen amb grans empreses i multinacionals.
La facturació d’aquest sector va representar, l'any 2017, un 4% del PIB català, amb un ritme de creixement especialment destacat de les micro i petites empreses que donava feina a més de 29.000 persones. És també un sector ben organitzat, amb un clúster que recull bona part de les empreses de tota la cadena de valor; el Beauty Cluster Barcelona.
Aquestes PIMES han estat capaces de competir en un mercat global i molt dinàmic, en què en els darrers anys han aparegut nous jugadors, empreses índies i empreses disruptives que han accelerat el ritme d’innovació amb estratègies enfocades a segments molt específics i a la relació i apropament al consumidor per mitjà de nous canals digitals de comunicació. Un nou marc competitiu amb elements que fins fa 10 anys només eren tendències i que ara són realitats, com la “consciència” en la tria de la marca sostenible o socialment responsable, o el creixement de les vendes en els mercats emergents com l’Orient Mitjà i l’est asiàtic.
En tot aquest entorn, les nostres PIMES del sector Beauty creixen i són casos d’èxit que competeixen amb gegants de la cosmètica gràcies a la innovació, la qualitat i la capacitat exportadora. Tot un exemple.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.175