Lunes, 17 de Noviembre de 2025

Actualizada

Lunes, 17 de Noviembre de 2025 a las 18:28:22 horas

| 285
Jueves, 30 de Mayo de 2019
L'HOSPITALET

CCOO convoca vaga de 24 hores a Extel Contact Center

Davant "la contínua pèrdua de serveis i la disminució de la plantilla", segons informa CCOO

[Img #25552]

La plantilla d’Extel Contact Center de l’Hospitalet, que presta el servei de 1004 de Movistar, ha acordat en assemblea la convocatòria de vaga davant "la contínua pèrdua de serveis i la disminució de la plantilla", segons informa CCOO.  La vaga està convocada per demà divendres 31 de maig, amb concentració a les 12 hores a les portes del centre de treball, a la Plaça Europa, 17-19, de l’Hospitalet.

 

Segons el sindicat, "des de l’ERO del 2016 i la modificació substancial de les condicions de treball del 2017, s’han produït diverses subrogacions de plantilla, no renovacions de contractes eventuals i acomiadaments disciplinaris per suposats baixos rendiments i baixes mèdiques, que han fet reduir la plantilla de 350 a 85 persones".

 

L’empresa acaba de comunicar un altre procés de subrogació d’11 treballadores que havien de cobrir el nou servei previst per a SegurCaixa, i que finalment no es realitzarà des d’Extel.

 

Segons CCOO, el sector de contact center "és un dels més precaris: al voltant del 70% de les persones que hi treballen són dones, i d’aquestes la meitat són joves menors de 35 anys; la majoria treballa 30, 25 hores, o menys, amb un salari mitjà d’uns 600-700 euros".

 

A aquestes precàries condicions s’ha de sumar "la sobrecàrrega de treball, l’establiment d’objectius inassolibles, i la manca de descans o de pausa per anar al lavabo, fet que crea un mal clima laboral i incrementa la càrrega mental de la plantilla".

 

El grup municipal d'ERC recorda que l'Ajuntament de l'Hospitalet i Telefònica van signar en 2014 un conveni per a desenvolupar solucions urbanes i nous serveis tecnològics amb la voluntat de convertir la ciutat en un referent com a smartcity que milloraria les condicions d'inclusió digital i l'accés a la societat de la informació. La primera mostra va ser la implantació d'Extel al municipi amb l'objectiu de convertir-lo en un centre de referència en l'atenció digital de tota Espanya.

 

També en el marc d'aquest conveni, el director general de Telefònica es va comprometre contractar fins a 400 persones. Tot i així en l'actualitat en aquest centre només treballen 85 persones.

 

El portaveu del grup municipal, Antoni Garcia, va aprofitar el darrer ple ordinari del mes de maig per exposar la situació dels treballadors i treballadores de l'empresa, i per demanar a l'alcaldessa que es reuneixi amb ells, i es revisi el conveni signat amb Telefònica i les relacions amb aquesta empresa si es continuen produint acomiadaments. Durant el ple, l'equip de govern es va mostrar partidari de mantenir una reunió amb el comité d'empresa.

 

 

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.23

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.