Viernes, 24 de Octubre de 2025

Actualizada

Viernes, 24 de Octubre de 2025 a las 13:00:45 horas

| 111
Jueves, 12 de Diciembre de 2019
ESPARREGUERA

Els usuaris valoren com a excel·lent el servei de teleassistència municipal

Aquesta prestació, que es realitza a través d’un conveni amb la Diputació de Barcelona, té actualment 560 persones usuàries al municipi i hi ha 30 persones en llista d’espera

[Img #28306]

Les persones usuàries del servei de teleassistència valoren com a excel·lent aquesta prestació municipal, amb una puntuació global de 9,5 sobre 10. Aquesta dada es desprèn de l’enquesta realitzada per l’Institut DEP a 250 persones usuàries del servei, de les 560 que hi ha a Esparreguera, segons fonts municipals.

 

Els aspectes més ben valorats són l’amabilitat i la informació que els teleoperadors i teleoperadores els proporcionen, la rapidesa en què els contacten i la facilitat d’ús de l’aparell. En canvi, els aspectes que consideren que necessiten millorar són el temps d’espera des de la sol·licitud del servei fins a la instal·lació al domicili de la telealarma i la cobertura de l’equip de teleassistència, tant dins com fora de casa.

La coordinadora de l’Àrea de Drets Socials i Ciutadania i regidora de Gent Gran de l’Ajuntament d’Esparreguera, Maria Vallejo, ha explicat que “aquesta enquesta és un pas previ per a l’elaboració de la carta de servei de la teleassistència municipal, és el punt de partida per a conèixer en quines condicions es presta el servei i què podem millorar o modificar”. Aquesta prestació, que es realitza a través d’un conveni amb la Diputació de Barcelona, té actualment 560 persones usuàries al municipi i hi ha 30 persones en llista d’espera.

El perfil de les persones usuàries indica que 7 de cada 10 són dones i tenen una mitjana d’edat de 81,8 anys. Pel que fa al barri, la major part resideixen al nucli urbà (39,2%), seguit del Barri Font (20%) i La Plana (16,8%). Els aspectes més ben valorats són aquells que tenen a veure amb els teleoperadors i teleoperadores, especialment la seva amabilitat i la informació que els proporcionen, que obtenen un 9,8 de mitjana. També destaquen la rapidesa en contactar una vegada es prem el botó (9,7); la informació proporcionada pels tècnics que instal·len l’aparell domiciliari sobre el funcionament (9,5) i la simplicitat del tràmit per a poder sol·licitar el servei (9,1).

Pel contrari, l’aspecte que rep una valoració més baixa és el temps d’espera des de la sol·licitud del servei fins a la instal·lació al domicili de la telealarma, amb un 8,9 de mitjana. Maria Vallejo explica que “les sol·licituds que rebem es prioritzen segons uns criteris predeterminats i així es configura la llista d’espera. Si la prioritat és alta, se sol trigar 1 mes o 1 mes i mig a instal·lar aquest servei”. En aquest sentit, el 60,8% de les persones enquestades consideren que l’espera hauria de ser inferior a un mes.

Pel que fa a l’aparell de teleassistència, tant el seu funcionament i manteniment com la facilitat d’ús són valorats molt positivament, amb un 9,8 i un 9,7 respectivament. Les persones enquestades destaquen que aquest servei els proporciona tranquil·litat a elles i a les seves famílies, i que els permet sentir-se més segures en cas d’emergència. També apunten que poden seguir vivint a casa de manera independent i que se senten més acompanyades. Tot i que la gran majoria de les persones enquestades afirmen que no cal millorar res del servei (62%), quan sí que es fan demandes de millora, l’aspecte més mencionat és que l’equip de teleassistència pugui tenir més cobertura, tant dins com fora de casa.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.