Miércoles, 10 de Septiembre de 2025

Actualizada

Miércoles, 10 de Septiembre de 2025 a las 13:40:38 horas

| 202
Viernes, 17 de Enero de 2020
COMARCA

CCOO assegura que l’anunci de l’ampliació de l’aeroport "no atén a criteris de cohesió territorial i mediambiental"

Consideren que els aeroports de Girona i Reus estan perfectament capacitats per assumir l’increment del servei aeroportuari

[Img #28754]

El sindicat CCOO ha demanat una major coordinació institucional a l’hora d’abordar propostes com l’anunci d’AENA d’ampliació de l’aeroport del Prat, que afecten a les polítiques de mobilitat i lluita contra el canvi climàtic, i evitar així possibles impactes negatius en l’economia i sobretot en l’ocupació. "Els anuncis i debats sobre mesures que afecten directament a un sector clau per al desenvolupament econòmic i la cohesió territorial d’un país, com el transport aeroportuari, necessiten el criteri de prudència i coordinació, per no perjudicar seriosament els consensos necessaris que donen garantia i seguretat dels treballadors i treballadores, i de la societat de l’entorn", asseguren.

 
Segons el sindicat, la proposta presentada d'ampliació de la tercera pista de l'aeroport del Prat, no té en compte l’impacte mediambiental i sobre la qualitat de l’aire dels municipis propers com Barcelona, que ja presenten un problema important de saturació aèria i de qualitat ambiental.

 
Però sobretot la proposta d’AENA no té en compte "la imprescindible política de cohesió territorial que ha de lluitar contra el desequilibri entre territoris, tant econòmic com demogràfic, renunciant a una estratègia de creixement que desenvolupi l’activitat als aeroports de Reus i Girona". Consideren que aquesta, "a més de ser una solució tècnica i mediambiental més eficaç que la de sobresaturar l’aeroport del Prat, és una aposta per millorar el desenvolupament de territoris de fora de l’àrea metropolitana, ajudant per tant a lluitar contra la despoblació d’una part important de Catalunya".

 
Recorden, a més, que l’aeroport del Prat i els seus treballadors i treballadores pateixen contínuament les conseqüències d’una gestió que genera precarietat laboral i que s’expressa en múltiples vagues de treballadores i treballadors afectats en els darrers temps. Segons CCOO, la principal causa és la "política de subcontractació" que AENA practica amb les empreses que presten el servei. "Una política  que externalitza els riscos de la gestió i els fa més vulnerables a les fluctuacions de la demanda i a l’increment continu de viatgers que satura la capacitat de l’aeroport del Prat".

 
Des de CCOO de Catalunya reivindiquen "la millora en la gestió aeroportuària amb la participació de la representació dels treballadors i sindicats, per poder intervenir de manera integral en les decisions que millorin els nivells de cohesió social, ambiental i territorial, respectin l’ocupació i les condicions de treball i impulsin el desenvolupament econòmic del país".

 
Així mateix fan una crida als governs de la Generalitat i de l’Estat i a les institucions municipals implicades "perquè actuïn de manera coordinada preservant els interessos dels treballadors i treballadores del sector aeri i els del conjunt de la ciutadania, prioritzant els criteris de cohesió social, ambiental i territorial als estrictament economicistes". I reivindiquem .

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.