SANT FELIU
Finalitza la primera fase de remodelació del carrer del Pla
L'objectiu és aconseguir un carrer més ample per al passeig de la ciutadania, que combina amb un carril bici també més ample, i incrementar en nombre de places d'aparcament
La setmana passada es van plantar el conjunt d'arbres contemplat dins les obres de remodelació del carrer del Pla, concretament en la segona fase que comprèn el tram entre el carrer de Joan Antoni Samaranch i el de Rupert Lladó. L'espècie plantada és la sophora japónica de la família de les acàcies, prescrits pel que marca el Pla Director de l'Arbrat aprovat per Ple, amb el que es garanteix que no s'aixecaran les voreres per l'acció de les arrels. Amb la instal·lació d'aquests darrers elements es donen per finalitzades les obres d'aquest carrer, que han abastat un total de 4.350 m2.
Atesa la longitud del tram, i per tal de minimitzar l'impacte de la intervenció, es va dividir la primera fase de la remodelació en dues etapes. La primera es va iniciar al novembre de 2018 i afectava la vorera i l'estacionament des del c/ Ramón y Cajal fins a Rupert Lladó, i un cop finalitzada es va començar a l'abril de l'any passat la segona etapa. L'Ajuntament ha encarregat l'elaboració de la segona fase al serveis tècnics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
L'objectiu de la remodelació del carrer del Pla ha estat aconseguir un carrer més ample per al passeig de la ciutadania, que combina amb un carril bici també més ample. Alhora s'ha incrementat en nombre de places d'aparcament a la zona, millorant la seguretat, i també s'han reduït les molèsties per sorolls.
L'obra ha permès adequar l'espai per a vianants i bicicletes amb la reparació de les voreres malmeses: s'ha remodelat completament el paviment, que estava aixecat i trencat en molts punts a causa de les arrels dels arbres. L'espai per a vianants s'ha eixamplat i s'ha adequat el carril bici als estàndards actuals: la superfície del pas per a vianants ha passat dels 1.667 m2 a més de 2.000, amb unes amplades de pas que de 4 metres, davant l'1,80 m d'abans.
Pel que fa al carril bici, s'ha ampliat d'1,60 metres fins als 2,30 m, als que s'afegeixen 70 centímetres més que actuaran com a franja de seguretat respecte de l'estacionament, que té una nova configuració en cordó.
Pacificació del trànsit i increment de l'aparcament
Les mesures per pacificar el trànsit i millorar la seguretat han contemplat la creació de passos elevats, la separació de la carretera del carril bici amb aparcaments de cotxes, i la segregació del carril bici de la vorera amb arbres. A més, s'ha renovat i reordenat el mobiliari urbà existent amb nous bancs, papereres i aparcaments per a bicicletes.
L'Ajuntament ha ampliat el nombre de places d'aparcament en la zona: 30 noves places en cordó al carrer del Pla en el tram situat entre els carrers de Ramón y Cajal i d'Anselm Clavé, i 30 noves places en cordó en el tram entre els carrers d'Anselm Clavé i el polígon industrial Armenteres. Per últim, s'ha aconseguit menys soroll amb la reducció de la velocitat de trànsit rodat.
La remodelació del carrer del Pla ha estat la primera fase inclosa en el seguit d'actuacions que contempla el Pla Director del carrer del Pla. El projecte, redactat pels tècnics l'Àrea Metropolitana de Barcelona, ha tingut un pressupost de 579.990,43 euros, que ha estat finançat entre l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.
La setmana passada es van plantar el conjunt d'arbres contemplat dins les obres de remodelació del carrer del Pla, concretament en la segona fase que comprèn el tram entre el carrer de Joan Antoni Samaranch i el de Rupert Lladó. L'espècie plantada és la sophora japónica de la família de les acàcies, prescrits pel que marca el Pla Director de l'Arbrat aprovat per Ple, amb el que es garanteix que no s'aixecaran les voreres per l'acció de les arrels. Amb la instal·lació d'aquests darrers elements es donen per finalitzades les obres d'aquest carrer, que han abastat un total de 4.350 m2.
Atesa la longitud del tram, i per tal de minimitzar l'impacte de la intervenció, es va dividir la primera fase de la remodelació en dues etapes. La primera es va iniciar al novembre de 2018 i afectava la vorera i l'estacionament des del c/ Ramón y Cajal fins a Rupert Lladó, i un cop finalitzada es va començar a l'abril de l'any passat la segona etapa. L'Ajuntament ha encarregat l'elaboració de la segona fase al serveis tècnics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
L'objectiu de la remodelació del carrer del Pla ha estat aconseguir un carrer més ample per al passeig de la ciutadania, que combina amb un carril bici també més ample. Alhora s'ha incrementat en nombre de places d'aparcament a la zona, millorant la seguretat, i també s'han reduït les molèsties per sorolls.
L'obra ha permès adequar l'espai per a vianants i bicicletes amb la reparació de les voreres malmeses: s'ha remodelat completament el paviment, que estava aixecat i trencat en molts punts a causa de les arrels dels arbres. L'espai per a vianants s'ha eixamplat i s'ha adequat el carril bici als estàndards actuals: la superfície del pas per a vianants ha passat dels 1.667 m2 a més de 2.000, amb unes amplades de pas que de 4 metres, davant l'1,80 m d'abans.
Pel que fa al carril bici, s'ha ampliat d'1,60 metres fins als 2,30 m, als que s'afegeixen 70 centímetres més que actuaran com a franja de seguretat respecte de l'estacionament, que té una nova configuració en cordó.
Pacificació del trànsit i increment de l'aparcament
Les mesures per pacificar el trànsit i millorar la seguretat han contemplat la creació de passos elevats, la separació de la carretera del carril bici amb aparcaments de cotxes, i la segregació del carril bici de la vorera amb arbres. A més, s'ha renovat i reordenat el mobiliari urbà existent amb nous bancs, papereres i aparcaments per a bicicletes.
L'Ajuntament ha ampliat el nombre de places d'aparcament en la zona: 30 noves places en cordó al carrer del Pla en el tram situat entre els carrers de Ramón y Cajal i d'Anselm Clavé, i 30 noves places en cordó en el tram entre els carrers d'Anselm Clavé i el polígon industrial Armenteres. Per últim, s'ha aconseguit menys soroll amb la reducció de la velocitat de trànsit rodat.
La remodelació del carrer del Pla ha estat la primera fase inclosa en el seguit d'actuacions que contempla el Pla Director del carrer del Pla. El projecte, redactat pels tècnics l'Àrea Metropolitana de Barcelona, ha tingut un pressupost de 579.990,43 euros, que ha estat finançat entre l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.158