L'HOSPITALET
Oberts punts d’assessorament energètic a l’OAC i a tres regidories de districte
S’hi ofereix orientació general a la ciutadania sobre eficiència energètica i atenció específica a les persones amb pocs recursos que tenen problemes per assumir les factures de les companyies de serveis
![[Img #28778]](https://elfar.cat/upload/images/01_2020/8244_hospi.jpg)
L’Ajuntament ha obert quatre punts d’assessorament energètic per sensibilitzar, conscienciar i orientar la ciutadania en assumptes relacionats amb el consum d’energia, com ara comprendre les factures d’aigua, gas i electricitat; conèixer les bonificacions i les tarifes més apropiades; rebaixar el cost dels subministraments; advertir de males praxis d’algunes comercialitzadores, i aconsellar sobre bons hàbits en l’ús de l’habitatge.
Els punts d’assessorament energètic, d’atenció gratuïta, estan ubicats fins al 3 d’abril a:
-Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). Carrer de Girona, 10. De dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h.
-Regidoria del Districte I. Rambla de Just Oliveras, 23. Els dilluns, de 16 a 18 h.
-Regidoria del Districte II. Carrer de la Mare de Déu dels Desemparats, 87. Els dilluns, dimecres i divendres, de 9 a 14 h.
-Regidoria del Districte VI. Plaça de la Cultura, 1. Els dimarts, de 9 a 14 h i de 16 a 18 h; i els dijous, de 9 a 14 h.
En aquests punts d’assessorament s’ofereix informació i atenció personalitzada sobre la millora de la gestió i l’eficiència energètica de les llars, a més de l’optimització dels serveis d’electricitat, aigua i gas. També es dona suport en la tramitació dels ajuts i les gestions amb les diferents companyies sobre bonificacions, canvis de potència i de tarifes, i la sol•licitud del cànon social de l’aigua.
Altrament, s’informa i assessora les persones que no poden mantenir la llar en unes condicions energètiques i de benestar adequades, o que ja han rebut un avís d’impagament o de tall per part de l’empresa subministradora d’electricitat, aigua o gas, i es gestiona la regulació de les situacions anòmales.
A més, es dona informació sobre les auditories energètiques que ofereix l’Ajuntament a les llars perquè la ciutadania sigui coneixedora de com i on consumeix l’energia, així com de les diferents opcions per reduir aquest consum.
La documentació que cal presentar es comunica en l’entrevista amb el professional del punt d’assessorament energètic, però és aconsellable portar-hi documents com les factures i les comunicacions de les companyies de serveis d’electricitat, aigua o gas, com ara l’avís d’impagament o de tall de subministrament.
Aquest servei d’informació i assessorament està finançat pel Programa metropolità de suport a les polítiques socials municipals 2016-2019, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Al pla anterior, de 2018, els punts d’assessorament energètic ubicats a L’Hospitalet durant sis mesos van obrir 445 expedients i van tramitar amb èxit 204 casos de bons socials.
![[Img #28778]](https://elfar.cat/upload/images/01_2020/8244_hospi.jpg)
L’Ajuntament ha obert quatre punts d’assessorament energètic per sensibilitzar, conscienciar i orientar la ciutadania en assumptes relacionats amb el consum d’energia, com ara comprendre les factures d’aigua, gas i electricitat; conèixer les bonificacions i les tarifes més apropiades; rebaixar el cost dels subministraments; advertir de males praxis d’algunes comercialitzadores, i aconsellar sobre bons hàbits en l’ús de l’habitatge.
Els punts d’assessorament energètic, d’atenció gratuïta, estan ubicats fins al 3 d’abril a:
-Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). Carrer de Girona, 10. De dilluns a divendres, de 8.30 a 14 h.
-Regidoria del Districte I. Rambla de Just Oliveras, 23. Els dilluns, de 16 a 18 h.
-Regidoria del Districte II. Carrer de la Mare de Déu dels Desemparats, 87. Els dilluns, dimecres i divendres, de 9 a 14 h.
-Regidoria del Districte VI. Plaça de la Cultura, 1. Els dimarts, de 9 a 14 h i de 16 a 18 h; i els dijous, de 9 a 14 h.
En aquests punts d’assessorament s’ofereix informació i atenció personalitzada sobre la millora de la gestió i l’eficiència energètica de les llars, a més de l’optimització dels serveis d’electricitat, aigua i gas. També es dona suport en la tramitació dels ajuts i les gestions amb les diferents companyies sobre bonificacions, canvis de potència i de tarifes, i la sol•licitud del cànon social de l’aigua.
Altrament, s’informa i assessora les persones que no poden mantenir la llar en unes condicions energètiques i de benestar adequades, o que ja han rebut un avís d’impagament o de tall per part de l’empresa subministradora d’electricitat, aigua o gas, i es gestiona la regulació de les situacions anòmales.
A més, es dona informació sobre les auditories energètiques que ofereix l’Ajuntament a les llars perquè la ciutadania sigui coneixedora de com i on consumeix l’energia, així com de les diferents opcions per reduir aquest consum.
La documentació que cal presentar es comunica en l’entrevista amb el professional del punt d’assessorament energètic, però és aconsellable portar-hi documents com les factures i les comunicacions de les companyies de serveis d’electricitat, aigua o gas, com ara l’avís d’impagament o de tall de subministrament.
Aquest servei d’informació i assessorament està finançat pel Programa metropolità de suport a les polítiques socials municipals 2016-2019, de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Al pla anterior, de 2018, els punts d’assessorament energètic ubicats a L’Hospitalet durant sis mesos van obrir 445 expedients i van tramitar amb èxit 204 casos de bons socials.



Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.96