EL PRAT
L'Ajuntament seguirà les instruccions de la DGT per regular els patinets elèctrics
A grans trets, els vehicles de mobilitat personal s'equipararan normativament a les bicicletes
![[Img #28937]](https://elfar.cat/upload/images/01_2020/491_patinets.jpg)
L'Ajuntament del Prat ha creat una comissió mixta formada per la Policia Local i el departament municipal de Mobilitat per adaptar l'ordenança de circulació de vehicles i vianants al fenomen dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal (VMP). La normativa seguirà l'orientació que marca la nova instrucció emesa per la Dirección General de Tráfico (DGT) al respecte.
L'ordenança municipal, a grans trets, equipararà els VMP a les bicicletes. És a dir, hauran de circular preferentment pels carrils bici segregats quan aquests existeixin, per les calçades en les zones 30 o per les vies senyalitzades especÃficament (bicicarrers). Quan no existeixin aquests carrils, circularan per la calçada seguint la mateixa normativa que regeix per als vehicles de motor.
Sempre que no hi hagi aglomeració de vianants, aquests vehicles, com fan ara les bicicletes, podran circular per voreres, zones de vianants i passeigs de més de 5 metres d'amplada, respectant un metre de separació amb els vianants i les façanes, i circulant a baixa velocitat, és a dir, a menys de 10 km/h. També podran circular per zones de prioritat invertida, en els dos sentits de circulació.
Circulant amb un VMP no es podrà parlar pel mòbil, ni portar auriculars, ni anar begut. Els menors hauran de portar casc, al vehicle no hi podrà anar més d'una persona i de nit caldrà portar il·luminació.
Â
L'Ajuntament del Prat ha creat una comissió mixta formada per la Policia Local i el departament municipal de Mobilitat per adaptar l'ordenança de circulació de vehicles i vianants al fenomen dels patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal (VMP). La normativa seguirà l'orientació que marca la nova instrucció emesa per la Dirección General de Tráfico (DGT) al respecte.
L'ordenança municipal, a grans trets, equipararà els VMP a les bicicletes. És a dir, hauran de circular preferentment pels carrils bici segregats quan aquests existeixin, per les calçades en les zones 30 o per les vies senyalitzades especÃficament (bicicarrers). Quan no existeixin aquests carrils, circularan per la calçada seguint la mateixa normativa que regeix per als vehicles de motor.
Sempre que no hi hagi aglomeració de vianants, aquests vehicles, com fan ara les bicicletes, podran circular per voreres, zones de vianants i passeigs de més de 5 metres d'amplada, respectant un metre de separació amb els vianants i les façanes, i circulant a baixa velocitat, és a dir, a menys de 10 km/h. També podran circular per zones de prioritat invertida, en els dos sentits de circulació.
Circulant amb un VMP no es podrà parlar pel mòbil, ni portar auriculars, ni anar begut. Els menors hauran de portar casc, al vehicle no hi podrà anar més d'una persona i de nit caldrà portar il·luminació.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.109