VILADECANS
L’Ajuntament impulsarà accions judicials contra les companyies distribuïdores d’electricitat
Donarà suport per a la presentació de reclamacions a associacions veïnals i de consumidors afectats per les apagades durant la tempesta Gloria
![[Img #28997]](https://elfar.cat/upload/images/01_2020/9622_a.jpg)
L'Ajuntament de Viladecans impulsarà l'exercici d'accions judicials i extrajudicials contra les companyies distribuïdores d'electricitat amb motiu dels perjudicis soferts en el subministrament d'electricitat arran de l'episodi de temporal Glòria a la ciutat. Segons informen des del consistori, en un comunicat, aquestes accions venen motivades per "l'insatisfactori nivell de manteniment de les línies de mitja i baixa tensió, i la falta d'informació i transparència a la ciutania i a l'Ajuntament".
Des de l’Oficina d’Atenció al Consumidor (OMIC), l'Ajuntament donarà suport a les associacions de persones consumidores i associacions veïnals per a la presentació de les reclamacions i l'exercici d'accions col·lectives en demanda dels danys i perjudicis patits per la ciutadania.
Els responsables municipals denuncien "l’estat deficient de les línies elèctriques d'Endesa i el seu manteniment insuficient, ja que no aguanten un temporal sense que es produeixin talls de llum". Es queixen, a més, de la "resposta lenta i ineficaç de la companyia a la resolució de l'avaria". A més, retreuen a les companyies la "manca de suport i informació", tant a les persones afectades com al mateix Ajuntament, i reclamen que s’estableixin "canals de comunicació més eficaços i àgils".
A Viladecans, durant el temporal hi va haver més de 1.500 llars o establiments comercials que van veure interromput el servei d'energia elèctrica. "Moltes famílies, amb infants i gent gran, van estar sense subministrament durant diversos dies, patint conseqüències lamentables, com haver de llençar aliments congelats o afrontar nits fredes sense calefacció", lamenten des de l'Ajuntament. A més, hi ha hagut empreses que no han pogut desenvolupar la seva activitat, registrant pèrdues econòmiques.
La llarga durada de les apagades va fer que l’Ajuntament posés al servei de les persones afectades tant les dutxes com els vestuaris de Podium i Atrium per a la seva higiene personal. També es va fer seguiment de les persones vulnerables que necessitessin assistència, com ara gent gran o dependents. "Es va mobilitzar tota la plantilla municipal disponible per solucionar incidències i es va realitzar un seguiment intensiu de les avaries i de com i quan les companyies afrontaven les reparacions", asseguren des del consistori.
L’Ajuntament ha ampliat l’horari d’atenció de l’OMIC entre el 27 de gener i el 7 de febrer, per donar un millor servei a les persones afectades pel temporal. L’oficina amplia l'horari de les 9 a les 14 hores cada dia, de dilluns a divendres, i els dimarts i dijous, de les 16 a les 18 hores, sense necessitat de demanar hora prèvia.
![[Img #28997]](https://elfar.cat/upload/images/01_2020/9622_a.jpg)
L'Ajuntament de Viladecans impulsarà l'exercici d'accions judicials i extrajudicials contra les companyies distribuïdores d'electricitat amb motiu dels perjudicis soferts en el subministrament d'electricitat arran de l'episodi de temporal Glòria a la ciutat. Segons informen des del consistori, en un comunicat, aquestes accions venen motivades per "l'insatisfactori nivell de manteniment de les línies de mitja i baixa tensió, i la falta d'informació i transparència a la ciutania i a l'Ajuntament".
Des de l’Oficina d’Atenció al Consumidor (OMIC), l'Ajuntament donarà suport a les associacions de persones consumidores i associacions veïnals per a la presentació de les reclamacions i l'exercici d'accions col·lectives en demanda dels danys i perjudicis patits per la ciutadania.
Els responsables municipals denuncien "l’estat deficient de les línies elèctriques d'Endesa i el seu manteniment insuficient, ja que no aguanten un temporal sense que es produeixin talls de llum". Es queixen, a més, de la "resposta lenta i ineficaç de la companyia a la resolució de l'avaria". A més, retreuen a les companyies la "manca de suport i informació", tant a les persones afectades com al mateix Ajuntament, i reclamen que s’estableixin "canals de comunicació més eficaços i àgils".
A Viladecans, durant el temporal hi va haver més de 1.500 llars o establiments comercials que van veure interromput el servei d'energia elèctrica. "Moltes famílies, amb infants i gent gran, van estar sense subministrament durant diversos dies, patint conseqüències lamentables, com haver de llençar aliments congelats o afrontar nits fredes sense calefacció", lamenten des de l'Ajuntament. A més, hi ha hagut empreses que no han pogut desenvolupar la seva activitat, registrant pèrdues econòmiques.
La llarga durada de les apagades va fer que l’Ajuntament posés al servei de les persones afectades tant les dutxes com els vestuaris de Podium i Atrium per a la seva higiene personal. També es va fer seguiment de les persones vulnerables que necessitessin assistència, com ara gent gran o dependents. "Es va mobilitzar tota la plantilla municipal disponible per solucionar incidències i es va realitzar un seguiment intensiu de les avaries i de com i quan les companyies afrontaven les reparacions", asseguren des del consistori.
L’Ajuntament ha ampliat l’horari d’atenció de l’OMIC entre el 27 de gener i el 7 de febrer, per donar un millor servei a les persones afectades pel temporal. L’oficina amplia l'horari de les 9 a les 14 hores cada dia, de dilluns a divendres, i els dimarts i dijous, de les 16 a les 18 hores, sense necessitat de demanar hora prèvia.































Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.59