COMARCA
Castelldefels, Sant Just Desvern i Gavà s'adhereixen a la campanya '#ThoEstasPerdent' per visibilitzar l'esport femenÃ
Promoguda per la Generalitat, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, l'objectiu de la campanya és fomentar una presència més gran de les dones esportistes als mitjans
![[Img #29128]](https://elfar.cat/upload/images/02_2020/7501_a.jpg)
Els mitjans municipals de Castelldefels s'han adherit a la campanya #ThoEstasPerdent per fomentar l'esport femenà en els mitjans. El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), en col·laboració amb la Secretaria General de Esport i de l'Activitat FÃsica del Govern de la Generalitat, l'Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), impulsen aquesta campanya amb la finalitat de promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, contribuint aixà a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i medià tics respecte de l'esport femenà i posicionar-lo com un contingut d'interès i capaç d'atraure grans audiències. També pretén consolidar en l'audiència -especialment en infants i adolescents- referents de l'esport femenÃ, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.
La campanya ##ThoEstasPerdent té el lema Si no veus esport femenÃ, t'està s perdent la meitat de l'espectacle. La iniciativa consta de diverses peces audiovisuals que han protagonitzat cinc esportistes d'elit: la medallista olÃmpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d'Europa i subcampiona olÃmpica de bà squet Laia Palau i la rècord del món de pentatló i heptatló sub-18 Maria Vicente.
En els anuncis, les cinc esportistes acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a sÃmbol que no veure esport femenà suposa perdre's la meitat de l'espectacle. Les institucions promotores de la campanya han contactat amb clubs, federacions i esportistes, tant masculins com femenins, per llançar-los un challenge perquè contribueixin a difondre aquest gest com una manera de donar suport i d'adherir-se a la campanya.
Â
Els ajuntaments de Gavà i de Sant Just Desvern també s'han sumat a la campanya. Algunes entitats esportives santjustenques ja s'hi havien adherit, però "l’objectiu es mereix que el suport a aquesta campanya sigui majoritari, i que siguin com més clubs millor els què comparteixin aquest esperit de posar en valor l’esport femenÃ", asseguren des del consistori. Per aquest motiu es demana col·laboració per participar en el challenge que s’ha creat: es proposa que esportistes d’elit i amateurs, però també periodistes i ciutadania en general comparteixin a través de les seves xarxes socials un vÃdeo o una foto seva fent el gest que simbolitza la campanya, acompanyada dels hashtags #ThoEstasPerdent, #esportfemeni i #SantJust. També es pot fer referència al lema de la campanya.
Â
L’Ajuntament de Sant Just Desvern, a banda de fer difusió de la campanya als seus canals habituals, també té previst il·lustrar la portada del Butlletà municipal del mes de març amb les imatges que es publiquin a les xarxes. En aquest sentit, es convida la ciutadania a participar perquè el gest sigui viral a les xarxes "i anar sumant granets de sorra per una societat més igualità ria", remarquen fonts municipals.
Els mitjans municipals de Castelldefels s'han adherit a la campanya #ThoEstasPerdent per fomentar l'esport femenà en els mitjans. El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), en col·laboració amb la Secretaria General de Esport i de l'Activitat FÃsica del Govern de la Generalitat, l'Institut Català de les Dones (ICD) i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), impulsen aquesta campanya amb la finalitat de promoure una presència més gran de les dones esportistes als mitjans, contribuint aixà a avançar a cap a la plena igualtat, trencar estereotips socials i medià tics respecte de l'esport femenà i posicionar-lo com un contingut d'interès i capaç d'atraure grans audiències. També pretén consolidar en l'audiència -especialment en infants i adolescents- referents de l'esport femenÃ, ja que massa sovint només tenen com a referents esportistes masculins.
La campanya ##ThoEstasPerdent té el lema Si no veus esport femenÃ, t'està s perdent la meitat de l'espectacle. La iniciativa consta de diverses peces audiovisuals que han protagonitzat cinc esportistes d'elit: la medallista olÃmpica de natació Mireia Belmonte, la multicampiona del món de motociclisme Laia Sanz, la subcampiona de la Champions League femenina de futbol, Alexia Putellas, la tricampiona d'Europa i subcampiona olÃmpica de bà squet Laia Palau i la rècord del món de pentatló i heptatló sub-18 Maria Vicente.
En els anuncis, les cinc esportistes acompanyen el missatge de la campanya amb el gest de tapar-se la meitat de la cara com a sÃmbol que no veure esport femenà suposa perdre's la meitat de l'espectacle. Les institucions promotores de la campanya han contactat amb clubs, federacions i esportistes, tant masculins com femenins, per llançar-los un challenge perquè contribueixin a difondre aquest gest com una manera de donar suport i d'adherir-se a la campanya.
Â
Els ajuntaments de Gavà i de Sant Just Desvern també s'han sumat a la campanya. Algunes entitats esportives santjustenques ja s'hi havien adherit, però "l’objectiu es mereix que el suport a aquesta campanya sigui majoritari, i que siguin com més clubs millor els què comparteixin aquest esperit de posar en valor l’esport femenÃ", asseguren des del consistori. Per aquest motiu es demana col·laboració per participar en el challenge que s’ha creat: es proposa que esportistes d’elit i amateurs, però també periodistes i ciutadania en general comparteixin a través de les seves xarxes socials un vÃdeo o una foto seva fent el gest que simbolitza la campanya, acompanyada dels hashtags #ThoEstasPerdent, #esportfemeni i #SantJust. També es pot fer referència al lema de la campanya.
Â
L’Ajuntament de Sant Just Desvern, a banda de fer difusió de la campanya als seus canals habituals, també té previst il·lustrar la portada del Butlletà municipal del mes de març amb les imatges que es publiquin a les xarxes. En aquest sentit, es convida la ciutadania a participar perquè el gest sigui viral a les xarxes "i anar sumant granets de sorra per una societat més igualità ria", remarquen fonts municipals.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.26