ÀREA METROPOLITANA
El 20% de la flota de taxis de l'AMB atendrà diàriament la demanda del servei
Únicament s'acceptarà un passatger per taxi, amb excepcions molt concretes, i un cop al dia el vehicle haurà de netejar-se i desinfectar-se
![[Img #30092]](https://elfar.cat/upload/images/03_2020/7388_taxi.jpg)
Davant la situació d’alarma en què està immers el país des del passat 14 de març (Reial Decret 463/2020) per fer front a l’emergència sanitària provocada pel Covid-19, l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha acordat la reducció de l’oferta de taxis d’acord a la Resolució SLT/768/2020, de 24 de març de la Generalitat de Catalunya que habilita els ens locals competents a determinar, si s’escau, les reduccions en l’oferta de serveis de transport en el taxi, tot tenint en compte els desplaçaments que els ciutadans estan facultats a fer per tal d’accedir als seus llocs de treball i als serveis bàsics en cas necessari.
La nova normativa, que entrarà en vigor a partir d’avui, 25 de març, estableix que diàriament podrà sortir a treballar el 20% de la flota de taxis, d’acord amb el número de finalització de la llicència. La mesura es perllongarà durant el període determinat pel Reial Decret i fins que no s’indiqui el contrari. En cas d’una pròrroga de l’Estat d’alarma, es mantindrà el mateix criteri les setmanes que es puguin determinar, segons informen des de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en un comunicat.
Aquesta regulació anul·la les recomanacions dictades per l’IMET el passat 15 de març, en les quals proposava un altre sistema de torns. Les mesures excepcionals adoptades per l’Estat i la forta baixada del passatge de transport públic i de taxi (davallada del -95% en serveis de taxi al carrer, i de -85% en serveis a empreses) han determinat l’aprovació d’aquest nou sistema per ajustar-se a la demanda actual.
L’IMET ha adoptat també altres mesures d’immediata aplicació relatives a la capacitat, la neteja i la desinfecció del vehicle. Encara que la capacitat dels taxis pot ser de fins a nou places, durant el període de vigència de l’Estat d’alarma només s’acceptarà un passatger per vehicle, llevat que s’acompanyi a persones amb discapacitat, menors, majors o per una altra causa justificada. El seient situat al costat del conductor ha de restar lliure en tot moment.
A més, un cop al dia, els taxistes hauran de netejar i desinfectar les superfícies i objectes de contacte freqüent com manetes de portes, interior i exterior, recolza braços, cinturons, ancoratges, datàfons, impressores i taxímetres. Es recomana fer aquesta neteja després de cada servei.
Els conductors dels vehicles taxi han de complir, per altra banda, totes les recomanacions de prevenció i d’higiene marcades per les autoritats sanitàries com són el rentat de mans, l’ús de gel hidroalcohòlic o un altre producte anàleg després de cada servei, entre d’altres. També se’ls recomana obrir les finestres per ventilar i renovar l’aire, evitant utilitzar els sistemes de climatització.
Finalment, s’aconsella també evitar al màxim el pagament en efectiu, prioritzant sempre el pagament telemàtic, és a dir amb targeta bancària o, si s’escau, l’equivalent en sistemes de pagament mòbil. Durant la vigència d’aquesta resolució, els conductors resten exempts de l'obligació de lliurar un comprovant de pagament imprès, llevat que la persona passatgera el demani i l’accepti de forma expressa.
Davant la situació d’alarma en què està immers el país des del passat 14 de març (Reial Decret 463/2020) per fer front a l’emergència sanitària provocada pel Covid-19, l’Institut Metropolità del Taxi (IMET) ha acordat la reducció de l’oferta de taxis d’acord a la Resolució SLT/768/2020, de 24 de març de la Generalitat de Catalunya que habilita els ens locals competents a determinar, si s’escau, les reduccions en l’oferta de serveis de transport en el taxi, tot tenint en compte els desplaçaments que els ciutadans estan facultats a fer per tal d’accedir als seus llocs de treball i als serveis bàsics en cas necessari.
La nova normativa, que entrarà en vigor a partir d’avui, 25 de març, estableix que diàriament podrà sortir a treballar el 20% de la flota de taxis, d’acord amb el número de finalització de la llicència. La mesura es perllongarà durant el període determinat pel Reial Decret i fins que no s’indiqui el contrari. En cas d’una pròrroga de l’Estat d’alarma, es mantindrà el mateix criteri les setmanes que es puguin determinar, segons informen des de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) en un comunicat.
Aquesta regulació anul·la les recomanacions dictades per l’IMET el passat 15 de març, en les quals proposava un altre sistema de torns. Les mesures excepcionals adoptades per l’Estat i la forta baixada del passatge de transport públic i de taxi (davallada del -95% en serveis de taxi al carrer, i de -85% en serveis a empreses) han determinat l’aprovació d’aquest nou sistema per ajustar-se a la demanda actual.
L’IMET ha adoptat també altres mesures d’immediata aplicació relatives a la capacitat, la neteja i la desinfecció del vehicle. Encara que la capacitat dels taxis pot ser de fins a nou places, durant el període de vigència de l’Estat d’alarma només s’acceptarà un passatger per vehicle, llevat que s’acompanyi a persones amb discapacitat, menors, majors o per una altra causa justificada. El seient situat al costat del conductor ha de restar lliure en tot moment.
A més, un cop al dia, els taxistes hauran de netejar i desinfectar les superfícies i objectes de contacte freqüent com manetes de portes, interior i exterior, recolza braços, cinturons, ancoratges, datàfons, impressores i taxímetres. Es recomana fer aquesta neteja després de cada servei.
Els conductors dels vehicles taxi han de complir, per altra banda, totes les recomanacions de prevenció i d’higiene marcades per les autoritats sanitàries com són el rentat de mans, l’ús de gel hidroalcohòlic o un altre producte anàleg després de cada servei, entre d’altres. També se’ls recomana obrir les finestres per ventilar i renovar l’aire, evitant utilitzar els sistemes de climatització.
Finalment, s’aconsella també evitar al màxim el pagament en efectiu, prioritzant sempre el pagament telemàtic, és a dir amb targeta bancària o, si s’escau, l’equivalent en sistemes de pagament mòbil. Durant la vigència d’aquesta resolució, els conductors resten exempts de l'obligació de lliurar un comprovant de pagament imprès, llevat que la persona passatgera el demani i l’accepti de forma expressa.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169