L'HOSPITALET
El 061 Salut Respon triplica la seva capacitat amb una nova sala d’atenció telefònica
Amb més de 500 metres quadrats, té una capacitat de fins a 200 noves posicions i està situada a les instal·lacions de l’Espai Bital, a L’Hospitalet
![[Img #30094]](https://elfar.cat/upload/images/03_2020/8526_061.jpg)
El telèfon 061 Salut Respon triplica la seva capacitat per atendre millor les trucades relacionades amb el coronavirus SARS-COV-2. Abans de l’arribada d’aquesta crisi sanitària el telèfon comptava amb 130 posicions -a cada posició hi ha treballa més d’una persona en diferents torns- i ara s’ha triplicat la capacitat fins arribar a les 342 a dia d’avui.
Aquesta ampliació del servei és possible gràcies a que ha entrrat en funcionament una nova sala d’atenció telefònica. Amb més de 500 metres quadrats, té una capacitat de fins a 200 noves posicions. Aquestes se sumen als augments que s’han anat posant en marxa per reforçar el 061 Salut Respon des de l’arribada del coronavirus.
Des del departament de Salut expliquen en un comunicat que "l’objectiu és reduir la saturació que pateix aquest telèfon per l’allau de consultes relacionades amb el coronavirus i permetre tant la gestió d’aquestes i com de la resta de trucades de salut que atenia abans de l’arribada d’aquesta crisi".
La nova sala està situada a les instal·lacions de l’Espai Bital, a L’Hospitalet, molt a prop de les instal·lacions centrals del 061. Per a la seva posada en marxa s’han contractat 270 estudiants universitaris de l’àmbit sanitari, que donaran servei en diferents torns. Formen part del grup de 1.200 estudiants que es van oferir, a través del Consell d’Estudiants de Medicina de Catalunya (CEMCAT), per donar suport en la gestió sanitària del coronavirus.
La nova sala atén totes les trucades relacionades amb el Covid-19. Els operadors fan un primer cribratge de les trucades i les més greus es traslladen, com sempre, a l’equip de metges i infermeres del 061. Per poder gestionar les trucades adequadament, els estudiants van rebre formació dies enrere, al mateix espai on s’ha creat la nova central telefònica.
Les persones que atenen els telèfons segueixen la normativa sanitària: estan separats per una distància d’entre un i dos metres, i compten amb material de protecció.
En els darrers dies al 061 Salut Respon ja se li havia afegit una sala addicional amb 50 noves posicions. Situada a la zona 22@ de Barcelona, dona suport a les trucades pel coronavirus. Per tal de poder minimitzar la saturació d’entrada del telèfon 061 Salut Respon, també s’han incrementat els canals telefònics, que han passat dels 180 inicials a 420 actualment.
Aquest reforç del 061 Salut Respon se suma iniciatives que s’han posat en marxa darrerament per atendre millor el ciutadà, com ara l’app STOP Covid19 CAT, amb la qual es fa seguiment dels pacients que presenten símptomes de la malaltia. Està disponible en iOS i en Android.
El telèfon 061 Salut Respon triplica la seva capacitat per atendre millor les trucades relacionades amb el coronavirus SARS-COV-2. Abans de l’arribada d’aquesta crisi sanitària el telèfon comptava amb 130 posicions -a cada posició hi ha treballa més d’una persona en diferents torns- i ara s’ha triplicat la capacitat fins arribar a les 342 a dia d’avui.
Aquesta ampliació del servei és possible gràcies a que ha entrrat en funcionament una nova sala d’atenció telefònica. Amb més de 500 metres quadrats, té una capacitat de fins a 200 noves posicions. Aquestes se sumen als augments que s’han anat posant en marxa per reforçar el 061 Salut Respon des de l’arribada del coronavirus.
Des del departament de Salut expliquen en un comunicat que "l’objectiu és reduir la saturació que pateix aquest telèfon per l’allau de consultes relacionades amb el coronavirus i permetre tant la gestió d’aquestes i com de la resta de trucades de salut que atenia abans de l’arribada d’aquesta crisi".
La nova sala està situada a les instal·lacions de l’Espai Bital, a L’Hospitalet, molt a prop de les instal·lacions centrals del 061. Per a la seva posada en marxa s’han contractat 270 estudiants universitaris de l’àmbit sanitari, que donaran servei en diferents torns. Formen part del grup de 1.200 estudiants que es van oferir, a través del Consell d’Estudiants de Medicina de Catalunya (CEMCAT), per donar suport en la gestió sanitària del coronavirus.
La nova sala atén totes les trucades relacionades amb el Covid-19. Els operadors fan un primer cribratge de les trucades i les més greus es traslladen, com sempre, a l’equip de metges i infermeres del 061. Per poder gestionar les trucades adequadament, els estudiants van rebre formació dies enrere, al mateix espai on s’ha creat la nova central telefònica.
Les persones que atenen els telèfons segueixen la normativa sanitària: estan separats per una distància d’entre un i dos metres, i compten amb material de protecció.
En els darrers dies al 061 Salut Respon ja se li havia afegit una sala addicional amb 50 noves posicions. Situada a la zona 22@ de Barcelona, dona suport a les trucades pel coronavirus. Per tal de poder minimitzar la saturació d’entrada del telèfon 061 Salut Respon, també s’han incrementat els canals telefònics, que han passat dels 180 inicials a 420 actualment.
Aquest reforç del 061 Salut Respon se suma iniciatives que s’han posat en marxa darrerament per atendre millor el ciutadà, com ara l’app STOP Covid19 CAT, amb la qual es fa seguiment dels pacients que presenten símptomes de la malaltia. Està disponible en iOS i en Android.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1