CORNELLÀ
Més de 5.000 persones grans són ateses per personal municipal durant el confinament
Els contactes es fan majorità riament per telèfon i formen part del paquet de mesures socials excepcionals durant l'estat d'alarma
![[Img #30209]](https://elfar.cat/upload/images/03_2020/5079_aviesquena_p.jpg)
L'Ajuntament de Cornellà ha trucat a més de 5.000 persones grans de 75 anys de la ciutat, amb l'objectiu de conèixer la seva situació i saber si disposen d'una xarxa familiar o veïnal que els pugui ajudar durant aquests dies. Els contactes són principalment telefònics i formen part de la nova Organització Municipal Excepcional que ha creat el consistori per a cobrir el mà xim de necessitats bà siques entre els col·lectius més vulnerables.
Â
Des del consistori asseguren que la majoria de les persones amb que s'ha contactat disposa d'una xarxa familiar o veïnal que els ajuda a cobrir les seves necessitats més bà siques. En aquest cas, l'atenció telefònica es porta a terme cada 10 dies. La resta de persones, concretament 121, estan completament soles o son matrimonis de més de 80 anys, per tant, se'ls dona ajuda, i se'ls ha introduït en un grup de suport diari. D'aquesta manera, un equip de 10 treballadors de l'Ajuntament s'encarrega de trucar-les dià riament per a conèixer el seu estat de salut i psicològic i per a saber les seves necessitats. "S'han definit parelles estables, és a dir, sempre és el mateix tècnic el que truca a les mateixes persones amb l'objectiu de crear un petit vincle i que les persones grans se sentin acompanyades durant tot el confinament", expliquen des de l'Ajuntament.
Â
En cas de detectar necessitats de salut, es deriven als professionals corresponents i si el que necessiten és ajuda en la compra d'aliments o medicaments, se'ls dona resposta a través de la bossa de voluntariat que s'ha creat a nivell local. Aquesta xarxa està formada per més de 100 persones d'entre 18 a 55 anys que estan disposades a donar suport en les tasques més bà siques de les persones vulnerables, com anar a comprar aliments o medicaments. D'aquesta manera, s'evita que els ancians, el principal col·lectiu de risc de la pandèmia, estigui al carrer. Les persones interessades en ser voluntaris o voluntà ries, poden omplir el següent formulari.
Â
Per tant, si es té coneixement d'una persona gran que viu sola i que no té suport familiar en aquests moments, o d'una persona gran que viu en aquestes circumstà ncies, s'ha de trucar a la Guà rdia Urbana de Cornellà , que s'encarrega de derivar a les persones demandants als equips de suport corresponents. El telèfon de la policia local és el 93 377 16 90.
L'Ajuntament de Cornellà ha trucat a més de 5.000 persones grans de 75 anys de la ciutat, amb l'objectiu de conèixer la seva situació i saber si disposen d'una xarxa familiar o veïnal que els pugui ajudar durant aquests dies. Els contactes són principalment telefònics i formen part de la nova Organització Municipal Excepcional que ha creat el consistori per a cobrir el mà xim de necessitats bà siques entre els col·lectius més vulnerables.
Â
Des del consistori asseguren que la majoria de les persones amb que s'ha contactat disposa d'una xarxa familiar o veïnal que els ajuda a cobrir les seves necessitats més bà siques. En aquest cas, l'atenció telefònica es porta a terme cada 10 dies. La resta de persones, concretament 121, estan completament soles o son matrimonis de més de 80 anys, per tant, se'ls dona ajuda, i se'ls ha introduït en un grup de suport diari. D'aquesta manera, un equip de 10 treballadors de l'Ajuntament s'encarrega de trucar-les dià riament per a conèixer el seu estat de salut i psicològic i per a saber les seves necessitats. "S'han definit parelles estables, és a dir, sempre és el mateix tècnic el que truca a les mateixes persones amb l'objectiu de crear un petit vincle i que les persones grans se sentin acompanyades durant tot el confinament", expliquen des de l'Ajuntament.
Â
En cas de detectar necessitats de salut, es deriven als professionals corresponents i si el que necessiten és ajuda en la compra d'aliments o medicaments, se'ls dona resposta a través de la bossa de voluntariat que s'ha creat a nivell local. Aquesta xarxa està formada per més de 100 persones d'entre 18 a 55 anys que estan disposades a donar suport en les tasques més bà siques de les persones vulnerables, com anar a comprar aliments o medicaments. D'aquesta manera, s'evita que els ancians, el principal col·lectiu de risc de la pandèmia, estigui al carrer. Les persones interessades en ser voluntaris o voluntà ries, poden omplir el següent formulari.
Â
Per tant, si es té coneixement d'una persona gran que viu sola i que no té suport familiar en aquests moments, o d'una persona gran que viu en aquestes circumstà ncies, s'ha de trucar a la Guà rdia Urbana de Cornellà , que s'encarrega de derivar a les persones demandants als equips de suport corresponents. El telèfon de la policia local és el 93 377 16 90.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154