Lunes, 10 de Noviembre de 2025

Actualizada

Lunes, 10 de Noviembre de 2025 a las 12:31:44 horas

| 102
Jueves, 02 de Abril de 2020
CASTELLDEFELS

Una oficina virtual dona suport a comerços, autònoms i pimes

S'activa una línia d'ajuts destinada a aquests col·lectius afectats per la crisi sanitària, dotada amb 500.000 euros

[Img #30272]El Consell Assessor, l'òrgan de direcció política de l'Ajuntament de Castelldefels que es reuneix diàriament de manera telemàtica per adoptar acords en el marc de l'estat d'alarma, ha acordat la creació d'una oficina virtual d'atenció a comerços, autònoms, pimes i empreses de serveis de Castelldefels, que s'encarregarà d'assessorar i informar aquests col·lectius.

Aquesta oficina, que està gestionada per la Guaita, el servei municipal de suport a l'economia local, estarà en funcionament en breu, segons informen des del consistori.
 
Aquesta nova oficina, que serà de caire virtual atesa la situació actual de confinament de la població, ha de funcionar com a canal per a informar, assessorar, acompanyar i tramitar determinades actuacions als comerços, autònoms, pimes i empreses de serveis de Castelldefels que s'hagin vist afectats per la crisi sanitària del coronavirus i per l'estat d'alarma decretat per a evitar la propagació de la pandèmia.

Aquesta informació inclou la línia d'ajuts de 500.000 euros que l'Ajuntament ha aprovat per donar suport a aquests col·lectius. Podran acollir-s'hi aquells comerços, autònoms i activitats de serveis de Castelldefels de petita dimensió (menys de 10 treballadors) que tinguin un local comercial obert al públic i que hagin vist afectada la seva activitat econòmica pel tancament obligatori decretat amb la declaració de l'estat d'alarma.

Aquests ajuts estaran disponibles d'aquí a dues o tres setmanes, quan s'hagin completat els requeriments administratius necessaris, entre els quals figura la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.


Assessorament individualitzat
 

A més, l'oficina virtual proporcionarà respostes i assessorament personalitzat sobre tots els ajuts i mesures impulsades des de les diferents administracions per pal·liar l'impacte econòmic derivat de la crisi sanitària, com ara les línies ICO pel sector turístic, sobre les bonificacions de les quotes empresarials de la Seguretat Social i sobre la línia d'ajuts per a les persones treballadores autònomes afectades econòmicament pel coronavirus.

L'oficina virtual proporcionarà així mateix informació sobre la línia ICF-Avalis Liquiditat, sobre la prestació extraordinària per cessament de l'activitat per a activitats afectades per l'estat d'alarma, i sobre les mesures de flexibilització dels mecanismes d'ajust temporal d'activitat per evitar acomiadaments.

Pel que fa als tràmits, aquesta oficina municipal ajudarà a tramitar baixes d'autònoms, a través del Punt d'Atenció a l'Emprenedoria (PAE), a sol·licitar subvencions municipals i d'altres administracions i entitats financeres.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.1

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.