Jueves, 09 de Octubre de 2025

Actualizada

Miércoles, 08 de Octubre de 2025 a las 18:49:58 horas

| 112
Martes, 07 de Abril de 2020
COMARCA

La Diputació de Barcelona ofereix suport telemàtic en mediació ciutadana als ajuntaments

Per sol·licitar-lo, la ciutadania s’ha de posar en contacte telefònic o per e-mail amb el seu consistori

[Img #30412]

 

El Programa de Mediació de la Diputació de Barcelona manté el suport als ens locals adaptant la modalitat d’atenció al nou context d’excepcionalitat, mitjançant el suport telemàtic. "La finalitat és mantenir l’orientació i acompanyament a la ciutadania en la gestió dels conflictes de convivència, a partir d’un espai d’escolta, contenció i orientació", expliquen des de l'organisme provincial.

 

La declaració de l’estat d’alarma i el conseqüent confinament de les persones i famílies als domicilis poden fer aflorar tensions veïnals i intrafamiliars. "La permanència a les llars dels veïns i veïnes amb edats, condicions i necessitats diverses pot incrementar els sorolls i altres tipus de molèsties, afectant l'equilibri de la convivència veïnal, sovint fràgil", recorden fonts de la Diputació.

 

En aquest sentit, els circuits d’atenció s’han adaptat a través dels serveis essencials en funcionament, com són la policia local, els telèfons d’atenció ciutadana o les àrees de convivència i benestar. També s’hi pot accedir mitjançant les respectives pàgines web o a través dels telèfons habilitats.

 

En aquells ajuntaments que no disposen de serveis de mediació ciutadana municipals o on no presten servei durant el confinament, la Diputació de Barcelona ha posat en funcionament una línia telefònica de suport a la convivència dins del servei itinerant de mediació ciutadana (SIMC). Aquest servei està en funcionament de 10 a 13 hores i de 16 a 19 hores de dilluns a divendres, mentre duri l'estat d'alarma, i és atès per professionals de la mediació.

 

Per sol·licitar-lo, la ciutadania s’ha de posar en contacte telefònic o per e-mail amb el seu ajuntament, qui recollirà les dades de contacte i derivarà el cas a l’equip de professionals del SIMC, que es posaran en contacte amb la persona sol·licitant.

 

La tipologia de casos que s’atenen són conflictes o divergències en la convivència veïnal i familiar. "L'objectiu de l'atenció és rebaixar la tensió, el malestar i acompanyar a la ciutadania en la gestió d’aquest procés excepcional", expliquen les mateixes fonts.

 

El Programa de Mediació de la Diputació de Barcelona disposa d’una pàgina web amb més informació: https://www.diba.cat/web/convivencia/programa-de-mediacio-ciutadana i d’una adreça de correu electrònic per rebre consultes: s.conviven.participa@diba.cat

 

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.154

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.