COMARCA
Agbar confina els treballadors a les seves instal·lacions
A la planta de potabilització d'aigua de Sant Joan Despí (que abasteix Barcelona i els municipis de l'àrea metropolitana), hi ha 9 empleats confinats que treballen repartits en torn de dia i de nit i que roten amb un segon equip, cada 15 dies
![[Img #30426]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/5382_agbar-ok.jpg)
Agbar, en coordinació amb les autoritats autonòmiques i locals, va implementar fa un mes una sèrie de mesures preventives encaminades a protegir la seguretat sanitària de tots els seus treballadors i treballadores, així com per assegurar el normal funcionament de les instal·lacions en què opera, siguin plantes de depuració, potabilització o subministrament.
Des de fa una setmana s'ha donat un pas més, iniciant la presència permanent de treballadors a les seves instal·lacions. D'aquesta manera es vol minimitzar el possible impacte derivat per una infecció o quarantena associada al coronavirus al personal de les plantes. El director d’operacions d’AGBAR a Catalunya, Rubén Ruiz, ha explicat que l’objectiu d’aquesta mesura és doble: “mantenir la seguretat i salut dels nostres treballadors i així garantir un servei essencial com és l’abastament d’aigua”.
“Des del primer moment hem implementat una sèrie d’iniciatives, com els torns de 12 hores, i el tercer escenari era aquesta presència permanent a les nostres infraestructures crítiques”, ha afegit Ruiz.
El dispositiu engloba les plantes de tractament d'aigua potable crítiques, declarades pel Centre Nacional d'Infraestructures Crítiques, així com les plantes de tractament d'aigua potable que el Grup Agbar considera essencials pel volum d'habitants que abasteix. En aquests casos s'emmarca la planta de potabilització d'aigua de Sant Joan Despí (que abasteix Barcelona i els municipis de l'àrea metropolitana), i la planta de potabilització de Palafolls (que abasteix 11 municipis de la comarca del Maresme).
Donada la gran automatització de les plantes, és possible operar-les reduint el nombre de persones que hi són físicament. En el cas de la planta de Sant Joan Despí, hi ha 9 treballadors confinats a la planta que treballen repartits en torn de dia i de nit i que roten amb un segon equip, cada 15 dies. En el cas de Palafolls, són dos treballadors també amb el mateix dispositiu però en aquest cas els torns són setmanals.
Ruiz ha destacat l'esforç humà i professional que estan fent aquests equips i ha ressaltat que aquest dispositiu ha resultat possible gràcies a la disponibilitat que han demostrat els treballadors que s'han presentat voluntaris per poder dur-lo a terme. “No ens ha costat trobar voluntaris perquè sabem molt bé a què ens dediquem i sabem que l'aigua és un servei essencial i no podem fallar a la ciutadania”, ha afegit.
A més, cal tenir en compte que hi ha equips de treballadors al carrer per tal de solucionar incidències que poden anar sortint en el dia a dia o personal de laboratori que segueix fent analítiques en continu de l’aigua que se subministra a les llars.
Autocaravanes a les instal·lacions
Per tal d’implantar aquesta presència permanent, s'han instal·lat autocaravanes als centres de treball per a ús individual. Aquests centres de treball disposen de punts de llum, possibilitat d’omplir aigües netes i buidar aigües grises, que són els requeriments per aquests tipus de vehicles quan estan estacionats un seguit de dies en un mateix lloc. La ubicació del campament s'ha realitzat buscant la zona sense més sorolls amb accés d’electricitat i s’ha contractat un servei de càtering pels àpats.
Estrictes protocols de seguretat
Segons informen des d'Agbar en un comunicat, a més de les mesures de control i prevenció pròpies de les seves tasques, s'ha definit un protocol molt estricte per assegurar la seguretat de les instal·lacions: els treballadors han donat negatiu a la prova del Covid-19, s’han extremat l’ús d’EPIs, es fan controls diaris de temperatura als treballadors, s'ha reduït al màxim l'entrada de proveïdors al recinte i s'ha intensificat la desinfecció de caravanes i instal·lacions.
També s’ha tingut especial cura de l'aspecte emocional. "Els treballadors tenen contacte telefònic constant amb l'exterior i el departament de suport emocional de la companyia s’encarrega de fer un seguiment individualitzat", apunten les mateixes fonts.
Finalment, Ruiz ha destacat que aquesta mesura s’entendrà a d’altres instal·lacions. “Hem començat per les depuradores per un criteri de criticitat i aquesta setmana a algunes altres instal·lacions de sanejament es prendran mesures similars”, ha exposat.
Agbar, en coordinació amb les autoritats autonòmiques i locals, va implementar fa un mes una sèrie de mesures preventives encaminades a protegir la seguretat sanitària de tots els seus treballadors i treballadores, així com per assegurar el normal funcionament de les instal·lacions en què opera, siguin plantes de depuració, potabilització o subministrament.
Des de fa una setmana s'ha donat un pas més, iniciant la presència permanent de treballadors a les seves instal·lacions. D'aquesta manera es vol minimitzar el possible impacte derivat per una infecció o quarantena associada al coronavirus al personal de les plantes. El director d’operacions d’AGBAR a Catalunya, Rubén Ruiz, ha explicat que l’objectiu d’aquesta mesura és doble: “mantenir la seguretat i salut dels nostres treballadors i així garantir un servei essencial com és l’abastament d’aigua”.
“Des del primer moment hem implementat una sèrie d’iniciatives, com els torns de 12 hores, i el tercer escenari era aquesta presència permanent a les nostres infraestructures crítiques”, ha afegit Ruiz.
El dispositiu engloba les plantes de tractament d'aigua potable crítiques, declarades pel Centre Nacional d'Infraestructures Crítiques, així com les plantes de tractament d'aigua potable que el Grup Agbar considera essencials pel volum d'habitants que abasteix. En aquests casos s'emmarca la planta de potabilització d'aigua de Sant Joan Despí (que abasteix Barcelona i els municipis de l'àrea metropolitana), i la planta de potabilització de Palafolls (que abasteix 11 municipis de la comarca del Maresme).
Donada la gran automatització de les plantes, és possible operar-les reduint el nombre de persones que hi són físicament. En el cas de la planta de Sant Joan Despí, hi ha 9 treballadors confinats a la planta que treballen repartits en torn de dia i de nit i que roten amb un segon equip, cada 15 dies. En el cas de Palafolls, són dos treballadors també amb el mateix dispositiu però en aquest cas els torns són setmanals.
Ruiz ha destacat l'esforç humà i professional que estan fent aquests equips i ha ressaltat que aquest dispositiu ha resultat possible gràcies a la disponibilitat que han demostrat els treballadors que s'han presentat voluntaris per poder dur-lo a terme. “No ens ha costat trobar voluntaris perquè sabem molt bé a què ens dediquem i sabem que l'aigua és un servei essencial i no podem fallar a la ciutadania”, ha afegit.
A més, cal tenir en compte que hi ha equips de treballadors al carrer per tal de solucionar incidències que poden anar sortint en el dia a dia o personal de laboratori que segueix fent analítiques en continu de l’aigua que se subministra a les llars.
Autocaravanes a les instal·lacions
Per tal d’implantar aquesta presència permanent, s'han instal·lat autocaravanes als centres de treball per a ús individual. Aquests centres de treball disposen de punts de llum, possibilitat d’omplir aigües netes i buidar aigües grises, que són els requeriments per aquests tipus de vehicles quan estan estacionats un seguit de dies en un mateix lloc. La ubicació del campament s'ha realitzat buscant la zona sense més sorolls amb accés d’electricitat i s’ha contractat un servei de càtering pels àpats.
Estrictes protocols de seguretat
Segons informen des d'Agbar en un comunicat, a més de les mesures de control i prevenció pròpies de les seves tasques, s'ha definit un protocol molt estricte per assegurar la seguretat de les instal·lacions: els treballadors han donat negatiu a la prova del Covid-19, s’han extremat l’ús d’EPIs, es fan controls diaris de temperatura als treballadors, s'ha reduït al màxim l'entrada de proveïdors al recinte i s'ha intensificat la desinfecció de caravanes i instal·lacions.
També s’ha tingut especial cura de l'aspecte emocional. "Els treballadors tenen contacte telefònic constant amb l'exterior i el departament de suport emocional de la companyia s’encarrega de fer un seguiment individualitzat", apunten les mateixes fonts.
Finalment, Ruiz ha destacat que aquesta mesura s’entendrà a d’altres instal·lacions. “Hem començat per les depuradores per un criteri de criticitat i aquesta setmana a algunes altres instal·lacions de sanejament es prendran mesures similars”, ha exposat.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.98