Sábado, 11 de Octubre de 2025

Actualizada

Viernes, 10 de Octubre de 2025 a las 16:31:05 horas

| 74
Martes, 14 de Abril de 2020
COMARCA

El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona ha gestionat 141.525 trucades

Les unitats mòbils del servei han realitzat 8.600 mobilitzacions

[Img #30801]

 

La Diputació de Barcelona continua prioritzant l’atenció i seguiment de les persones grans a través del Servei Local de Teleassistència, que actualment atén 90.200 persones en 310 municipis de la província, xifra que representa una cobertura del 12,50% sobre la població major de 65 anys i del 32,40% sobre la població major de 80 anys.

 

Des de l’inici de la crisi, el centre d’atenció ha gestionat un total de 141.525 trucades, la majoria de les quals relacionades amb consultes, seguiments o emergències provocades per la COVID-19. "De les trucades emeses des del centre d’atenció, 21.649 van ser trucades proactives del Servei Local de Teleassistència per conèixer la situació de persones usuàries en relació a la situació sanitària i social provocada per la COVID-19. Així mateix, s’han gestionat 7.000 trucades d’emergència, de les quals 800 estaven relacionades amb la COVID-19", asseguren des de l'organisme provincial.

 

A més a més, durant aquest període "s'ha experimentat un fort creixement de la mobilització de recursos externs davant una emergència -recursos d’emergència de la comunitat- així com recursos propis a través de les unitats mòbils del Servei Local de Teleassistència, actuacions que han arribat a les 8.600 mobilitzacions", expliquen.

 

Actualment, 285 persones estan en el marc del protocol de seguiment de la COVID-19 que s’ha posat en marxa des de l’SLT, de les quals 186 tenen la malaltia confirmada, 37 es troben ingressades en un hospital i 62 estan en situació d’aïllament domiciliari preventiu.

 

Línia d’atenció 900 excepcional

 

D'altra banda, des del Servei Local de Teleassistència s’ha posat en marxa un servei especial per a totes aquelles persones que els serveis socials municipals vagin identificant com a persones grans en risc i que fins ara no eren usuàries del servei. Es tracta d’una línia telefònica 900 que s’activa a través del telèfon fix o mòbil de la persona usuària i que no té cap cost ni per a ella ni per als ajuntaments.

 

Aquest nou servei, que es va posar en marxa en un primer moment a la Conca d’Òdena i posteriorment la Diputació de Barcelona ha estès a tota la província, ja compta amb 131 municipis donats d’alta que, en total, han fet 2.650 sol·licituds d’aquesta línia 900 de teleassistència, de les quals 1.995 persones ja estan operatives i se’ls hi fa el seguiment oportú per garantir la seva seguretat. Fins ara, s’han hagut de tramitar 80 emergències d’aquestes noves persones usuàries.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.