CORNELLÀ
L'Ajuntament posarà en marxa un pla de mesures inicials per gestionar la mobilitat dels ciutadans
Entre d'altres actuacions, regularà i senyalitzarà els carrers de fins a 4 metres d'ample perquè els vianants caminin per la vorera dreta
![[Img #31035]](https://elfar.cat/upload/images/04_2020/7821_2323_a.jpg)
L’Ajuntament de Cornellà , davant l’escenari previsible d’inici del desconfinament progressiu de la població, ha estudiat diferents propostes per posar en marxa un pla de mesures inicials per gestionar la mobilitat dels ciutadans "amb l’objectiu prioritari de preservar la salut i garantir la seguretat quan comenci la sortida progressiva del confinament", asseguren fonts municipals en un comunicat.
"Una de les prioritats d’aquest pla serà garantir la distà ncia social, per la qual cosa es preveu l’adaptació de l’espai públic (carrers, places i avingudes) per facilitar la mobilitat segura i saludable i evitar el contagi i propagació del COVID-19", expliquen des del consistori.
El pla d’acció municipal inclou dos blocs: un primer bloc per facilitar els desplaçaments a peu dels vianants, que permetin garantir la distà ncia de seguretat d'entre 1,5 -2 metres entre persones a les voreres del carrer; i en segon lloc, un altre grup d'iniciatives per habilitar temporalment noves xarxes de mobilitat sostenible reconvertint carrers en nous espais de prioritat pels vianants i carrils bici.
AixÃ, per tal de garantir la distà ncia social i evitar la concentració de persones en els desplaçaments pels carrers de la ciutat, i en les zones de pas de major concurrència regulades amb semà fors, es posaran em marxa diferents actuacions: a les voreres de fins a 4 metres es regularà el sentit de la circulació dels vianants per una única vorera, utilitzant com a criteri el mateix que el de la circulació vià ria (sempre es caminarà per la dreta i es senyalitzarà la direcció de circulació); es reduirà el temps d’espera dels vianants als semà fors amb major concurrència, per evitar aglomeracions, sempre que el sistema de gestió ho permeti; i als espais propers als semà fors amb major concurrència, es senyalitzaran punts d’espera que indicaran la distà ncia social a respectar.
Â
D'altra banda, i amb l’objectiu de potenciar la mobilitat a peu i ciclable, es realitzaran temporalment d'altres actuacions com la restricció del trà nsit als carrers i avingudes que es determinin, els quals esdevindran espais preferents per a vianants, limitant la circulació vià ria als vehicles de proximitat a una velocitat mà xima permesa de 10 km/h: ampliar carrers exclusius per vianants, amb criteris de flexibilitat en la regulació de jornada i horaris afectats; ampliar el espais públics per lleure i esport (aprofitant els talls de carrers); i ampliar la xarxa ciclable, reemplaçant carrils de cotxe per carrils bici d'emergència.
Â
"Aquestes actuacions es realitzaran amb criteris d’urbanisme tà ctic reversible, reforçant la senyalització i protecció dels espais", asseguren des del consistori cornellanenc.
Â
L’Ajuntament de Cornellà , davant l’escenari previsible d’inici del desconfinament progressiu de la població, ha estudiat diferents propostes per posar en marxa un pla de mesures inicials per gestionar la mobilitat dels ciutadans "amb l’objectiu prioritari de preservar la salut i garantir la seguretat quan comenci la sortida progressiva del confinament", asseguren fonts municipals en un comunicat.
"Una de les prioritats d’aquest pla serà garantir la distà ncia social, per la qual cosa es preveu l’adaptació de l’espai públic (carrers, places i avingudes) per facilitar la mobilitat segura i saludable i evitar el contagi i propagació del COVID-19", expliquen des del consistori.
El pla d’acció municipal inclou dos blocs: un primer bloc per facilitar els desplaçaments a peu dels vianants, que permetin garantir la distà ncia de seguretat d'entre 1,5 -2 metres entre persones a les voreres del carrer; i en segon lloc, un altre grup d'iniciatives per habilitar temporalment noves xarxes de mobilitat sostenible reconvertint carrers en nous espais de prioritat pels vianants i carrils bici.
AixÃ, per tal de garantir la distà ncia social i evitar la concentració de persones en els desplaçaments pels carrers de la ciutat, i en les zones de pas de major concurrència regulades amb semà fors, es posaran em marxa diferents actuacions: a les voreres de fins a 4 metres es regularà el sentit de la circulació dels vianants per una única vorera, utilitzant com a criteri el mateix que el de la circulació vià ria (sempre es caminarà per la dreta i es senyalitzarà la direcció de circulació); es reduirà el temps d’espera dels vianants als semà fors amb major concurrència, per evitar aglomeracions, sempre que el sistema de gestió ho permeti; i als espais propers als semà fors amb major concurrència, es senyalitzaran punts d’espera que indicaran la distà ncia social a respectar.
Â
D'altra banda, i amb l’objectiu de potenciar la mobilitat a peu i ciclable, es realitzaran temporalment d'altres actuacions com la restricció del trà nsit als carrers i avingudes que es determinin, els quals esdevindran espais preferents per a vianants, limitant la circulació vià ria als vehicles de proximitat a una velocitat mà xima permesa de 10 km/h: ampliar carrers exclusius per vianants, amb criteris de flexibilitat en la regulació de jornada i horaris afectats; ampliar el espais públics per lleure i esport (aprofitant els talls de carrers); i ampliar la xarxa ciclable, reemplaçant carrils de cotxe per carrils bici d'emergència.
Â
"Aquestes actuacions es realitzaran amb criteris d’urbanisme tà ctic reversible, reforçant la senyalització i protecció dels espais", asseguren des del consistori cornellanenc.
Â
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leÃdo y acepta las Normas de Participación y PolÃtica de Privacidad
Normas de Participación
PolÃtica de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.146