Viernes, 19 de Diciembre de 2025

Actualizada

Viernes, 19 de Diciembre de 2025 a las 12:01:47 horas

| 127
Martes, 05 de Mayo de 2020
SANT JOAN DESPÍ

Es multipliquen els recursos municipals per assegurar les necessitats bàsiques dels més vulnerables

Actualment hi ha 180 famílies en situació d’urgència social que reben suport d’alimentació de l’Ajuntament, mitjançant vals de compra

[Img #31204]

Des de l’inici de l’Estat d’Alarma per la COVID-19, l’Ajuntament de Sant Joan Despí ha multiplicat els recursos per tal de donar resposta a les necessitats bàsiques de les famílies més vulnerables.

Actualment hi ha 180 famílies en situació d’urgència social que reben suport d’alimentació de l’Ajuntament, mitjançant vals de compra que es bescanvien als establiments de la ciutat per productes bàsics d’alimentació, neteja i higiene. "Gairebé la meitat de les famílies ateses han rebut un suport extra per haver empitjorat la seva situació com a conseqüència de l’Estat d’Alarma", asseguren des del consistori.

D’altra banda, s’han repartit 489 ajuts de menjador escolar adreçats a alumnes d’escoles bressol, educació primària i educació secundària, tant beneficiaris de les beques menjador del Consell Comarcal del Baix Llobregat com de les beques menjador municipals.

A més, el Centre de Gent Gran Cirerers ha reconvertit el seu servei de menjador en un servei de transport de menú a domicili que funciona de dilluns a divendres. Actualment, serveix 35 àpats diaris a domicili, tant a usuaris del menjador de la gent gran com a d’altres perfils, com ara persones usuàries de centres de dia que ara estan tancats.

Finalment, l’Ajuntament de Sant Joan Despí, en coordinació amb la Creu Roja, ha realitzat 100 serveis que han permès facilitar la compra a persones grans i lliurar aliments de forma urgent a persones vulnerables. Amb Creu Roja també s’han fet 40 serveis per portar medicació a domicili, amb la col·laboració de les farmàcies i dels centres d’atenció primària de la ciutat.

Per la seva banda, l’Oficina Local d’Habitatge ha habilitat un servei d’informació i assessorament telefònic per atendre llogaters, propietaris d’habitatges amb crèdits hipotecaris vigents, propietaris d’habitatges llogats a terceres persones, i altres persones que estiguin en risc de pèrdua de l’habitatge. També informa dels ajuts disponibles habiitats per les diferents administracions públiques.

Des de l’inici de l’Estat d’Alarma, l’Ajuntament ha fet 24 ajuts d’urgència d’habitatge en situacions de risc d’exclusió i treballa per assolir acords entre llogaters i propietaris. Els Serveis Socials municipals també han intervingut per oferir allotjament alternatiu social en casos d’emergència, com persones sense sostre, dones i famílies en situació de violència de gènere o famílies que han hagut de deixar l’habitatge durant el confinament. S’han derivat sis persones a diferents recursos habilitats per la Diputació de Barcelona.
 
En l’àmbit de l’atenció social, el consistori també ha augmentat la cobertura del Servei d’Atenció Domiciliària, que hores d’ara atén 167 persones o famílies en situació vulnerable, amb 20 noves altes des que va començar l’Estat d’Alarma.

I el servei de teleassistència s’ha ampliat per donar cobertura a totes les persones més grans de 65 anys que, donada la situació de confinament, es trobin en situació de vulnerabilitat, aïllament o risc, per la qual cosa s’ha activat una línia de telèfon 900. Actualment, a Sant Joan Despí hi ha 521 persones usuàries de la teleassistència i s’han registrat 32 altes des de mitjan de març.
 

Protocol per situació de risc
 

Des de l’inici de l’Estat d’Alarma, l’Ajuntament de Sant Joan Despí fa un seguiment telefònic dels col·lectius de més risc, entre persones grans que viuen soles o acompanyades, persones dependents i famílies en situació de vulnerabilitat social, amb un miler de trucades diàries. D'aquest seguiment, han necessitat atenció específica per part dels serveis socials municipals un total de 375 persones o famílies, més de la meitat de les quals no tenien expedient obert. El 75% d'aquestes demandes corresponen a situacions de gent gran i dependència.

Durant el seguiment telefònic, en cas que l'Ajuntament detecti una situació de risc, s’activa un protocol, que inclou trucades a familiars i/o veïnatge i, si s’escau, la compareixença a domicili de la Policia Local o de la Creu Roja per fer les comprovacions pertinents. Aquest protocol s’ha activat mig centenar de vegades durant la crisi sanitària del COVID-19.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.96

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.