EL PRAT
La Palmira acull una Oficina Integral d’Atenció Social
El consistori ha detectat un augment "molt significatiu" de les demandes arran la crisi sanitària de la COVID-19
![[Img #31430]](https://elfar.cat/upload/images/05_2020/6000_img_9802.jpg)
L’Ajuntament del Prat ha instal·lat al Centre Cívic Palmira Domènech una Oficina Integral d’Atenció Social (OIAS). Per tal de fer front a l’emergència social que també ha comportat la crisi sanitària de la COVID-19, aquesta oficina, que va entrar en funcionament dilluns passat, "s’ocuparà d’atendre les llars més colpejades per la situació actual", asseguren fonts municipals.
El consistori pratenc ha posat en marxa aquesta oficina, perquè, "davant de les necessitats urgents de les persones més afectades per l’actual crisi social i sanitària, en molts casos el model d’atenció telemàtic o semi presencial no és suficient". L’OIAS permetrà fer el seguiment i tractament presencial de les persones que ho requereixin i en seguiment per part dels Serveis d’Acció Social.
Un dels serveis que acollirà la nova OIAS és la nova oficina de tràmits. Un equip específic donarà suport per a la tramitació d’ajuts i suports econòmics i d’altres gestions socials. "La creació d’aquesta oficina formava part dels projectes previstos al Pla d’Actuació Municipal (PAM) i s’ha avançat la seva posada en marxa per millorar la resposta a la crisi social derivada de l’emergència sanitària", expliquen des de l'AJuntament. L’OIAS també acull la Unitat de Primera Atenció de Serveis Socials (UPASS) i els Equips Bàsics d’Atenció Social (EBASS).
"En l’actual context d’emergència sociosanitària, l’OIAS garantirà tant a les persones ateses com al personal del Servei d’Acció Social els paràmetres requerits en aquests moments pel que fa a la seguretat sanitària i la salut laboral, així com el material de protecció necessari (mascaretes, guants...)", indiquen fonts municipals.
L'Oficina prestarà els següents tipus d'ajut:
-Tramitació dels ajuts socials municipals: targeta moneder, suports urgència social, ajuts d’activitats estiu i extraescolars, tràmits de la Llei de dependència, ajuts del Punt solidari, bonificacions per al transport públic, informes socioeconòmics, beques de menjador, subvencions de l’IBI, Servei d’ajuda domiciliària, Àpats a domicili, etc.
-Orientació, suport i assessorament en tràmits socials dels diferents nivells de l’administració (autonòmic o estatal).
-Primera atenció dels Serveis Socials Bàsics.
-Atenció presencial a les persones en seguiment als serveis socials bàsics en què aquesta és imprescindible.
-Atenció del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), del servei d’assessorament jurídic i del servei de suport psicològic.
En fases posteriors, s’ampliran els serveis prestats des de l’OIAS amb d’altres adreçats a les persones cuidadores o a l’atenció de la salut mental, segons informen des del consistori. D’aquesta manera, l’Oficina centralitzarà els diferents serveis de suport social municipals en un mateix espai, per facilitar-ne l’accessibilitat a la ciutadania.
També posarà en marxa nous circuits de procediments per desburocaritzar els serveis socials bàsics. En aquest sentit, també es farà un tractament de la informació i de les demandes que adreci la ciutadania a l’oficina per tal que sigui una font de millora de les polítiques municipals d’atenció a les persones.
L’equip de l’OIAS estarà format per 22 professionals i el seu horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h. També s’hi pot contactar per telèfon al 933790050 (Ext 5494 o 5495) o per correu electrònic (oficinasocial@elprat.cat).
Reorganització dels Serveis Socials Bàsics
La posada en marxa de la nova oficina s’emmarca en la reorganització dels Serveis Socials Bàsics del Prat en el context de la COVID-19. Des de l’inici del confinament, s’han desplegat, segons el consistori, un conjunt de serveis per donar resposta social davant de l’emergència sanitària. S’ha prioritzat l’atenció a les persones grans de la ciutat, ja estiguessin o no en seguiment de serveis socials, i d’altres col·lectius en situació de vulnerabilitat.
Durant aquest període, s’han mantingut actius un gran nombre de serveis d’atenció social per cobrir diferents necessitats (atenció d’emergències socials, necessitats alimentàries, suport psicològic i emocional, intervenció socioeducativa, allotjament d’urgència per a persones sense llar, suport a residències, acompanyament a la gent gran i prevenció de la soledat no volguda, etc).
En molts d’aquests serveis, s’ha detectat un augment "molt significatiu" de les demandes d’atenció social, especialment pel que fa a la cobertura de necessitats bàsiques i problemàtiques vinculades a l’àmbit relacional, que han portat l’Ajuntament a avançar l’obertura de l’OIAS.
![[Img #31430]](https://elfar.cat/upload/images/05_2020/6000_img_9802.jpg)
L’Ajuntament del Prat ha instal·lat al Centre Cívic Palmira Domènech una Oficina Integral d’Atenció Social (OIAS). Per tal de fer front a l’emergència social que també ha comportat la crisi sanitària de la COVID-19, aquesta oficina, que va entrar en funcionament dilluns passat, "s’ocuparà d’atendre les llars més colpejades per la situació actual", asseguren fonts municipals.
El consistori pratenc ha posat en marxa aquesta oficina, perquè, "davant de les necessitats urgents de les persones més afectades per l’actual crisi social i sanitària, en molts casos el model d’atenció telemàtic o semi presencial no és suficient". L’OIAS permetrà fer el seguiment i tractament presencial de les persones que ho requereixin i en seguiment per part dels Serveis d’Acció Social.
Un dels serveis que acollirà la nova OIAS és la nova oficina de tràmits. Un equip específic donarà suport per a la tramitació d’ajuts i suports econòmics i d’altres gestions socials. "La creació d’aquesta oficina formava part dels projectes previstos al Pla d’Actuació Municipal (PAM) i s’ha avançat la seva posada en marxa per millorar la resposta a la crisi social derivada de l’emergència sanitària", expliquen des de l'AJuntament. L’OIAS també acull la Unitat de Primera Atenció de Serveis Socials (UPASS) i els Equips Bàsics d’Atenció Social (EBASS).
"En l’actual context d’emergència sociosanitària, l’OIAS garantirà tant a les persones ateses com al personal del Servei d’Acció Social els paràmetres requerits en aquests moments pel que fa a la seguretat sanitària i la salut laboral, així com el material de protecció necessari (mascaretes, guants...)", indiquen fonts municipals.
L'Oficina prestarà els següents tipus d'ajut:
-Tramitació dels ajuts socials municipals: targeta moneder, suports urgència social, ajuts d’activitats estiu i extraescolars, tràmits de la Llei de dependència, ajuts del Punt solidari, bonificacions per al transport públic, informes socioeconòmics, beques de menjador, subvencions de l’IBI, Servei d’ajuda domiciliària, Àpats a domicili, etc.
-Orientació, suport i assessorament en tràmits socials dels diferents nivells de l’administració (autonòmic o estatal).
-Primera atenció dels Serveis Socials Bàsics.
-Atenció presencial a les persones en seguiment als serveis socials bàsics en què aquesta és imprescindible.
-Atenció del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), del servei d’assessorament jurídic i del servei de suport psicològic.
En fases posteriors, s’ampliran els serveis prestats des de l’OIAS amb d’altres adreçats a les persones cuidadores o a l’atenció de la salut mental, segons informen des del consistori. D’aquesta manera, l’Oficina centralitzarà els diferents serveis de suport social municipals en un mateix espai, per facilitar-ne l’accessibilitat a la ciutadania.
També posarà en marxa nous circuits de procediments per desburocaritzar els serveis socials bàsics. En aquest sentit, també es farà un tractament de la informació i de les demandes que adreci la ciutadania a l’oficina per tal que sigui una font de millora de les polítiques municipals d’atenció a les persones.
L’equip de l’OIAS estarà format per 22 professionals i el seu horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h. També s’hi pot contactar per telèfon al 933790050 (Ext 5494 o 5495) o per correu electrònic (oficinasocial@elprat.cat).
Reorganització dels Serveis Socials Bàsics
La posada en marxa de la nova oficina s’emmarca en la reorganització dels Serveis Socials Bàsics del Prat en el context de la COVID-19. Des de l’inici del confinament, s’han desplegat, segons el consistori, un conjunt de serveis per donar resposta social davant de l’emergència sanitària. S’ha prioritzat l’atenció a les persones grans de la ciutat, ja estiguessin o no en seguiment de serveis socials, i d’altres col·lectius en situació de vulnerabilitat.
Durant aquest període, s’han mantingut actius un gran nombre de serveis d’atenció social per cobrir diferents necessitats (atenció d’emergències socials, necessitats alimentàries, suport psicològic i emocional, intervenció socioeducativa, allotjament d’urgència per a persones sense llar, suport a residències, acompanyament a la gent gran i prevenció de la soledat no volguda, etc).
En molts d’aquests serveis, s’ha detectat un augment "molt significatiu" de les demandes d’atenció social, especialment pel que fa a la cobertura de necessitats bàsiques i problemàtiques vinculades a l’àmbit relacional, que han portat l’Ajuntament a avançar l’obertura de l’OIAS.





Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.112