Martes, 23 de Septiembre de 2025

Actualizada

Martes, 23 de Septiembre de 2025 a las 13:45:16 horas

| 426
Viernes, 22 de Mayo de 2020
ÀREA METROPOLITANA

El bus metropolità arriba al 20% de la demanda i es prepara per a la fase 1

“S’han de seguir evitant les aglomeracions i cal aplanar la corba de demanda durant les hores punta", recorda el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Antoni Poveda

[Img #31617]

Aquesta setmana del 18 al 22 de maig, la primera de la fase 0 ampliada a la metròpolis de Barcelona, el Bus Metropolità ha superat per primera vegada el 20% de la demanda respecte d’un dia habitual anterior a l’Estat d'Alarma i la crisi de la COVID-19.

El vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, fa un balanç positiu sobre l'ús i el comportament de la ciutadania al transport públic metropolità en aquest període de crisi sanitària, però recorda que s’han de seguir mantenint les distàncies establertes de seguretat, també al transport públic, i això implica un canvi d’hàbits per tal de distribuir la demanda al llarg del dia. “S’han de seguir evitant les aglomeracions i cal aplanar la corba de demanda durant les hores punta. Hem d’aconseguir repartir-la al llarg del dia, i evitar desplaçaments que no siguin del tot imprescindibles. Per aquest motiu és tan important arribar a un acord entre tots els agents socials i econòmics per seguir mantenint, sempre que es pugui, el teletreball i impulsar la flexibilització horària, per esglaonar les entrades i sortides de la feina”, explica Poveda.

Durant els gairebé dos mesos i mig que han passat des de l’inici de la crisi de la COVID-19, la demanda del Bus Metropolità de gestió indirecta ha seguit la tendència general del transport públic. Durant el primer mes d’Estat d’Alarma, el Bus Metropolità de l’AMB es va mantenir per sota del 10% de la demanda habitual anterior a la crisi, i va tocar fons amb la implantació del permís retribuït recuperable, del 30 de març al 9 d’abril, que només va permetre les activitats essencials. Concretament, entre el 2 i el 6 d’abril la demanda va oscil·lar entre el 2% i el 4%, el punt més baix.

No va ser fins a finals del mes d’abril i principis de maig quan la demanda del Bus Metropolità de gestió indirecta va sobrepassar per primera vegada, des de l’inici de la crisi, el 10% de la demanda respecte d’un dia habitual anterior a l’estat d’alarma. Concretament, el 30 d’abril va tenir un 11% de demanda, i el 2 de maig, un 13%.

Aquesta lleugera tendència a l’alça de la demanda es va consolidar amb l’entrada de la fase 0 ampliada, a partir del 4 de maig. Durant la setmana del 4 al 10 de maig, la demanda del Bus Metropolità va situar-se entre el 10 i el 15% respecte dels dies anteriors a la crisi.

A partir de mitjans de maig, la demanda del Bus Metropolità va superar per primera vegada el 15% respecte d’un dia habitual. Concretament, ho va fer el dimecres 13 de maig, amb un 16%.

Aquesta mateixa setmana, concretament el dimecres 20 de maig, la demanda va sobrepassar, per primera vegada durant la crisi, el 20%. D’altra banda, si s’analitza la demanda d’aquest dia en concret (dimecres 20 de maig) i es compara amb dies anteriors, es conclou que va ser un 23% més elevada que fa una setmana, i un 274% més que fa tres setmanes, quan s’estava en període de confinament total.

 

 

Increment de l’oferta per l’entrada en fase 1



Per assumir la nova demanda prevista amb l’entrada en fase 1, que suposarà la tornada a la feina de més treballadors, i amb l’objectiu de continuar mantenint les distàncies de seguretat, l’AMB torna a reajustar el servei de transport públic de la metròpolis a partir de la setmana vinent.

D’aquesta manera, incrementarà l’oferta del Bus metropolità diürn de gestió indirecta a partir del dilluns 25 de maig. Es prestarà un servei equivalent al 80% de mitjana d’un feiner normal. Concretament, l’AMB incrementa, de mitjana, a partir de dilluns, un 11% més l’oferta d’aquest servei, que fins ara era d’un 72% respecte de l’oferta habitual dels dies feiners. Les línies que incrementaran la freqüència són les següents: E70, E79, E95, B21, B24, SB1, SF1, EP1 i JM.

En el cas del servei Nitbus, que té actualment 21 línies diferents i arriba a 18 localitats de la metròpolis de Barcelona, en general l’oferta continuarà sent del 50% del servei habitual. És a dir, la freqüència de pas de la majoria de línies de Nitbus, de mitjana, serà de 40 minuts. La informació concreta dels horaris per a cada línia es pot consultar al web https://covid19.ambmobilitat.cat/.

L’AMB també recorda està aplicant les corresponents mesures de desinfecció als vehicles, amb una neteja diària amb productes amb base alcohòlica i ozó, i les mesures pertinents per protegir el conductor, aïllant el seu espai i instal·lant mampares de protecció.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.190

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.