Lunes, 20 de Octubre de 2025

Actualizada

Domingo, 19 de Octubre de 2025 a las 15:15:24 horas

| 583
Jueves, 04 de Junio de 2020
ÀREA METROPOLITANA

L’AMB comença a instal·lar noves parades dobles d’autobús

Viladecans i Sant Boi són els dos municipis metropolitans on ja s’han implantat i properament arribaran a altres localitats

[Img #31848]

 

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha començat a instal·lar i activar aquests dies les primeres noves parades dobles d’autobús a la metròpolis, en localitzacions amb una alta afluència de línies i un elevat nombre d’usuaris. Aquest és el tret de sortida per implantar progressivament el centenar de parades d’aquest tipus que l’ens supramunicipal ha previst i ha inclòs en la proposta d’acord per planificar la nova mobilitat metropolitana després del coronavirus i que també recull el Pla Metropolità de Mobilitat Urbana (PMMU).
 
Viladecans i Sant Boi han estat els dos primers municipis metropolitans on ja s’han implantat, i properament arribaran a altres localitats com Badalona, Castelldefels, Cornellà, el Prat, Esplugues, Gavà, l’Hospitalet, Molins de Rei, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu i Santa Coloma de Gramenet, entre d’altres.
 
“L’objectiu principal és millorar i impulsar el servei de Bus Metropolità i fer-lo més atractiu per a l’usuari. Hem de potenciar-lo i recordar que és un dels eixos vertebradors del transport públic de la metròpolis de Barcelona. També és un mitjà fonamental per combatre la contaminació atmosfèrica”, exposa el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda.
 
Concretament, amb aquest sistema de parada doble, l’AMB persegueix incrementar la capacitat de viatgers a la parada i poder assegurar el distanciament social. També vol millorar la velocitat comercial i reduir el temps dels trajectes en bus i fer-los més atractiu per als usuaris.
 
Una parada doble és una única parada, amb un únic codi i nom, però amb dos punts. D’aquesta manera, es poden aturar dos autobusos alhora i així tots dos autobusos poden fer pujar i baixar els passatgers simultàniament. Cadascun dels punts de parada o pals estan senyalitzats amb una banderola i el número corresponent.


El primer autobús que arriba s’atura al punt de parada 1. Quan el punt de parada 1 està ocupat, el següent autobús s’atura al punt de parada 2. Els usuaris han d’estar atents per anar al punt de parada que els convingui per pujar al seu autobús.
 
Per donar a conèixer el seu funcionament, a banda d’informar degudament els usuaris mitjançant els canals habituals, s’instal·larà una infografia explicativa a la marquesina i/o als punts de parada.


Aquesta actuació és una de les 21 mesures prioritàries de la proposta d’acord metropolità per definir i concretar quina serà la nova mobilitat metropolitana després de la crisi de la COVID-19. Aquesta proposta d’acord, que actualment s’està treballant amb els 36 ajuntaments i altres agents públics i privats i que promou el transport públic i la bicicleta, servirà de base per consensuar les mesures que cal emprendre amb caràcter immediat o a curt termini en aquest àmbit, tant amb els mateixos ajuntaments metropolitans com amb altres administracions competents.

Comentarios Comentar esta noticia
Comentar esta noticia

Normas de participación

Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.

Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.

La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad

Normas de Participación

Política de privacidad

Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.169

Todavía no hay comentarios

Con tu cuenta registrada

Escribe tu correo y te enviaremos un enlace para que escribas una nueva contraseña.