L'HOSPITALET
La borsa de treball ja és totalment telemàtica
L'accés és online també als continguts dels itineraris d’informació, d’orientació i d’intermediació laboral
![[Img #32055]](https://elfar.cat/upload/images/06_2020/3831_obrefitxerashx.png)
El Servei Local d’Ocupació de l'Hospitalet ha posat a disposició de la ciutadania la versió telemàtica de la borsa de treball, accessible des de l’inici del procés per mitjà de l’enllaç www.dinamitzaciolocallh.cat/borsaTreball.aspx?1. Aquest sistema, que ja és del tot operatiu, "simplifica i millora l’atenció a les noves altes a la borsa, així com les possibles actualitzacions de dades de les persones ja inscrites", asseguren fonts municipals. Fins ara, el nombre de persones inscrites a la borsa era de prop de 3.500 a l’any.
L’Àrea d’Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social dona també accés online als continguts dels itineraris d’informació, d’orientació i d’intermediació laboral que fins ara només es feien de manera presencial. "Es tracta d’uns continguts orientatius que ajuden les persones demandants de feina a conèixer millor aspectes com les seves possibilitats, la realitat del mercat laboral i el disseny d’una estratègia personal en els canals adequats", expliquen des del consistori. Aquests continguts són operatius des de www.dinamitzaciolocallh.cat/2005209_1.aspx?id=1.
Altres accions i fases de l’assessorament laboral s’han adaptat igualment a les possibilitats que ofereix la via digital, com ara la videotrucada, per mitjà de plataformes com Jitsi o Zoom. Una opció tecnològica que s’aplica en entrevistes personalitzades i en sessions formatives de competències personals, i que se suma a l’atenció que l’Ajuntament ja oferia per correu electrònic, telèfon i WhatsApp.
Atenció a ple rendiment
Durant el confinament i l’Estat d’Alarma, l’Àrea d’Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social ha mantingut sempre oberts tots els serveis d’atenció a la ciutadania en l’àmbit de l’ocupació, amb resultat de més de 730 persones ateses entre telèfon i correu electrònic. Pel que fa a la relació amb empreses que demanen persones per treballar, s’hi han enviat 191 candidatures de persones de la borsa de l’Hospitalet, per a ofertes sobretot de l’àmbit sociosanitari, i s’ha fet prospecció a 240 empreses per fer la intermediació laboral.
Tot i que l’atenció ja torna a ser presencial, es manté actiu el telèfon gratuït 900 924 879 per a consultes i dubtes relacionats amb l’ocupació laboral. L’horari d’atenció d’aquesta nova línia de telèfon és de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i dimarts, de 16 a 18 hores. El servei permet atendre sense cap despesa telefònica un col·lectiu especialment vulnerable per l’actual situació laboral. Les consultes rebudes pel personal tècnic d’ocupació tenen a veure, sobretot, amb la sol·licitud de prestació per desocupació, la renovació de demanda, la petició de vida laboral, les ajudes socials i la campanya agrària.
Les consultes de persones afectades per ERTO o amb canvi de situació laboral es deriven al telèfon i correu electrònic habilitats arran de la crisi (900 924 925 i covid19empreses@l-h.cat). Una atenció que es fa en coordinació amb els agents socioeconòmics que integren el Pacte local per l’ocupació de L’Hospitalet (UGT, CCOO, AEBALL i PIMEC), una coordinació que ha fet més completa l’atenció a persones treballadores, autònomes i pimes de la ciutat afectades per la crisi.
El Servei Local d’Ocupació de l'Hospitalet ha posat a disposició de la ciutadania la versió telemàtica de la borsa de treball, accessible des de l’inici del procés per mitjà de l’enllaç www.dinamitzaciolocallh.cat/borsaTreball.aspx?1. Aquest sistema, que ja és del tot operatiu, "simplifica i millora l’atenció a les noves altes a la borsa, així com les possibles actualitzacions de dades de les persones ja inscrites", asseguren fonts municipals. Fins ara, el nombre de persones inscrites a la borsa era de prop de 3.500 a l’any.
L’Àrea d’Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social dona també accés online als continguts dels itineraris d’informació, d’orientació i d’intermediació laboral que fins ara només es feien de manera presencial. "Es tracta d’uns continguts orientatius que ajuden les persones demandants de feina a conèixer millor aspectes com les seves possibilitats, la realitat del mercat laboral i el disseny d’una estratègia personal en els canals adequats", expliquen des del consistori. Aquests continguts són operatius des de www.dinamitzaciolocallh.cat/2005209_1.aspx?id=1.
Altres accions i fases de l’assessorament laboral s’han adaptat igualment a les possibilitats que ofereix la via digital, com ara la videotrucada, per mitjà de plataformes com Jitsi o Zoom. Una opció tecnològica que s’aplica en entrevistes personalitzades i en sessions formatives de competències personals, i que se suma a l’atenció que l’Ajuntament ja oferia per correu electrònic, telèfon i WhatsApp.
Atenció a ple rendiment
Durant el confinament i l’Estat d’Alarma, l’Àrea d’Ocupació, Empresa, Turisme i Economia Social ha mantingut sempre oberts tots els serveis d’atenció a la ciutadania en l’àmbit de l’ocupació, amb resultat de més de 730 persones ateses entre telèfon i correu electrònic. Pel que fa a la relació amb empreses que demanen persones per treballar, s’hi han enviat 191 candidatures de persones de la borsa de l’Hospitalet, per a ofertes sobretot de l’àmbit sociosanitari, i s’ha fet prospecció a 240 empreses per fer la intermediació laboral.
Tot i que l’atenció ja torna a ser presencial, es manté actiu el telèfon gratuït 900 924 879 per a consultes i dubtes relacionats amb l’ocupació laboral. L’horari d’atenció d’aquesta nova línia de telèfon és de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i dimarts, de 16 a 18 hores. El servei permet atendre sense cap despesa telefònica un col·lectiu especialment vulnerable per l’actual situació laboral. Les consultes rebudes pel personal tècnic d’ocupació tenen a veure, sobretot, amb la sol·licitud de prestació per desocupació, la renovació de demanda, la petició de vida laboral, les ajudes socials i la campanya agrària.
Les consultes de persones afectades per ERTO o amb canvi de situació laboral es deriven al telèfon i correu electrònic habilitats arran de la crisi (900 924 925 i covid19empreses@l-h.cat). Una atenció que es fa en coordinació amb els agents socioeconòmics que integren el Pacte local per l’ocupació de L’Hospitalet (UGT, CCOO, AEBALL i PIMEC), una coordinació que ha fet més completa l’atenció a persones treballadores, autònomes i pimes de la ciutat afectades per la crisi.
Normas de participación
Esta es la opinión de los lectores, no la de este medio.
Nos reservamos el derecho a eliminar los comentarios inapropiados.
La participación implica que ha leído y acepta las Normas de Participación y Política de Privacidad
Normas de Participación
Política de privacidad
Por seguridad guardamos tu IP
216.73.216.26